Keepon

NW-unia?

1,447 posts in this topic

Guest mariannika

Nyt pitää hehkuttaa, kun ekan kerran unessani juttelin mr. Holopaisen kanssa :D Unen alulla ei ole mitään NW:n kanssa tekemistä joten koittakaa kestää.

Olin siis kavereideni kanssa Provinssissa, ja lavat ei ollu lavoja vaan jotain ihme pieniä sisätila bunkkereita. Kaikki bändit soitti yhtä aikaa ja vain pari biisiä, eli ei pystynyt näkemään kuin ehkä kaksi bändiä päivässä, mikä oli tosi kauheeta. Ja ekana eksyttiin sellaseen paikkaan, missä näytettiin kaikki vaan screeniltä, ja juostiin ihan ihmeissämme festarialueella, että missä ne lavat on.

No sitten jollain aukealla paikalla aloitti Timo Rautiainen settinsä, ja keyboardeissa Tuomas. Kukaan ei kuunnellut Rautiaista, kaikki vaan tunki Tuomaksen luokse, yleisöä ei tosin ollut paljon. Yllättäen kiipparit oli vaihtuneet pöydäksi, jonka takana Tuomas kirjoitteli nimareita. Minä aattelin, etten kehtaa mennä ollenkaan, mutta menin sitten kumminkin. Olin jo kääntymässä pois, kun sanoin Tuomakselle, että "Mie haluaisin jutella jostain, mutta en keksi mitään ja tuskin sua kiinnostaa kuulla miten minusta tuli fani tai blaa blaa". Se vaan hymyili siinä.

Yht'äkkiä se ulkoaukio olikin joku pimeä sisätila jossa oli hämärä valaistus ja joitain kirkkaampia spotteja. Tuomas istui edelleen pöydän takana, mutta nyt sai fanit kysyä kysymyksiä. Minä seisoin vähän matkan päässä siitä pöydästä ja sanoin sille, että "en minä mitään demoa lähettänyt, mutta voisin minä sulle laulaa." Lauloin sitten jotain WT:tä pienen pätkän, ja Tuomas kirjoitti johonkin isoon vaaleanruskeaan seinään jotain hopeisella tussilla, niin ettei oikein nähnyt mitä siinä lukee.

Sitten taas maisema vaihtui, ja mie olin vanhempien kotona. Ja se vaaleanruskea seinä oli jotenkin siellä. Ja siellä luki niitä fanien kysymyksiä ja Tuomaksen vastauksia. Minun laulusta Tuomas oli kirjoittanut, että "sun ääni kuulostaa ihan Minni Hiireltä". Seuraavia kysymyksiä muistan siltä seinältä, missä oli Tuomaksen vastaukset:

Saanko sun puhelinnumeron?

-Et saa, annan sen vain harvoille.

Saanko sun sähköpostiosoitteen?

-Et ikävä kyllä saa sitäkään.

Kuka oli sinulle tärkein TSH hahmo?

-(vastauksena oli joku ihan IHME nimi, mutta kaikki tiesi että se tarkoitti Meriadoc:ia)

Kiroiliko Tarja koskaan?

-SaatanaPerkele kuului joskus...

Muistan, että unessa ajattelin, että jos Tuomas ei halua antaa puhelinnumeroaan niin miksei kukaan kysy, että "Haluisitko mun puhelinnumeron?"

Sitten heräsin. On vähän hupaisa olo kyllä :lol: . Tulin heti kirjoittamaan tämän tänne, ettei unohdu päivän aikana.

Haa, muistin juuri nähneeni pitkästä aikaa NW-unen.

Siinä hengailin Marcon ja Jukan kanssa tilassa joka oli joko minun huoneeni tai alakerrassamme oleva kuppila (tiedättehän miten unissa tilat ovat joskus melkoisen epämääräisiä) ja juttelimme kai End of an Erasta.

Hitto kun en muista yhtä Marcon hassua kommenttia, möh.

Jossain vaiheessa myös humalainen Tuomas ilmestyi jostain tyhjästä ja halusi haastaa minut jonkinlaiseen kädenvääntö-tuijotuskilpailuun, en harmi kyllä muista miten kävi. :D

Guest Nawia

Näin pari yötä sitten unta, että Emppu oli loukannut itsensä ja minä toimin hänen tuuraajanaan jollain keikalla. Olin ilmeisesti valehdellut osaavani soittaa kitaraa, joka ei voisi olla kauempana totuudesta. No, muu bändi alkoi sitten soittamaan muistaakseni Sacrament of Wildernessia enkä minä uskaltanut edes yrittää soittaa. Juoksin sitten hädissäni Empun luokse, tyrkkäsin kitaran hänen syliinsä ja totesin etten osaa soittaa. Emppu suuttui hirveästi ja alkoi huutamaan jotain tyyliin: "Voi helvetti, valehteitko sä mulle? Hemmetti, sä pilasit koko keikan!" Ja kaikista kummallisin juttu oli, että se Empun vamma oli katkennut kynsi.

Guest living-dead

Mun unessa olin saunassa Tuomaksen, Alexi Laihon ja mun kaverin kanssa. :D

Guest ArwenFromMiddleFinland

Näin viime viikolla unta, jossa Tuomas oli jossain TV- haastattelussa. Ensin ruudussa oli vain toimittaja joka sanoi jotain tyyliin: "Tervetuloa hän joka ei esittelyjä kaipaa.." ja samassa Tuomas käveli jostain ruutuun harmaassa villapaidassaan.. Haastattelija kyseli siinä sitten että "Miltäs nyt tuntuu kun olet juuri saanut tietää, että sinusta on tullut isä?" Tuoppi ei hämmästyksekseni ollut kysymyksestä lainkaan hämillään vaan alkoi selittää vauvelin strategisia mittoja.. Ja jatkoi vielä että "eihän tämä kylläkään miun ainut laps oo.." (Eli on niitä tuolla maailmalla usseempikin..)

Valitettavasti uuden tulokkaan sukupuoli jäi hämärän pimeään usvaan, sillä juuri kun Herra H. alkoi siitä puhumaan, niin hätkähdin hereille karuun todellisuuteen.

Guest mmi

Tarja se sitten seikkaili unessani.

Olin jossakin tilaisuudessa, jossa hän esiintyi muutaman kappaleen verran.Minun oli tarkoitus kirjoittaa hänelle kirje joka liittyi siihen, että halusin ilmaista hänelle surun keskellä, että elämä jatkuu (mikä se suru oli? En tiedä. Erojuttuun se ei liittynyt, vaikka siitä siinä kirjeessä yritinkin puhua.) Tarja itki lavalla, kun hän esitti ensimmäisen kappaleensa, joka hänen oli määrä esittää Nightwishin kanssa. Keskimmäinen oli joku mitäänsanomaton biisi, ja viimeinen oli "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie"..

Tulikohan tuo kirjejuttu siitä, kun kirjoitin lokakuussa herra Holopaiselle samantyylisen kirjeen :I

Guest ArwenFromMiddleFinland

Viimepäivät tullu lueskeltua noita NW-kirja- topicceja.. Niin onkos se niin ihme siitten kun unessakin jo luin kyseistä kirjaa sametintuntu sormenpäissäin! :] Vaikkei sitä itselläni vielä oikeasti olekaan... Oli muuten silti melkoisen hyvä! :D Harmi vaan etten loppuun asti kerinnyt lukea.. :cry::P

Guest Christabel-

Montakin unta, mutta kaksi muistan. Tuomas käveli täällä päin missä asun, ja menin juttelemaan. Ei mitää kummempaa. Ja toinen kerta oli se kun olin HIMin keikalla (O_O, ihan kun oikeasti menisin) ja Tuomas tuli sinne heittelemään Nightwishin paitoja.

Guest Vuoristopuro
Minäkin olen nähnyt pari kertaa unta jossa oli Nightwishin kappale, jota ei oikeasti ole olemassa, mutta kuulin se silti. Lisäksi ne ovat kuulostaneet ihan Nightwishilta ja olleet todella hyviä :D Nimimerkillä alitajuinen säveltäjä ;)

Minä myös! Ja pelottavaa tässä onkin se (olen itse asiassa tainnut kertoakin tämän täällä joskus aiemmin), että kerran tällaisen unen nähtyäni jopa muistin sen sävelmän ja laitoin ylös myöhempää bändiprojektiani varten. Kun sitten Oncen ilmestyttyä löysin kyseisen sävellykseni jostain pöytälaatikosta, tajusin, että se on pätkä Creek Mary's Bloodia, joka on siis sävelletty pari vuotta ennen kyseisen kappaleen levyjulkaisua. Todella outoa ja melkein pelottavaakin, onko minulla jotain telepaattisia yhteyksiä Holopaisen päänsisäisiin melodioihin, vai..? 8)

Näin pari yötä sitten unta, että Emppu oli loukannut itsensä ja minä toimin hänen tuuraajanaan jollain keikalla. Olin ilmeisesti valehdellut osaavani soittaa kitaraa, joka ei voisi olla kauempana totuudesta. No, muu bändi alkoi sitten soittamaan muistaakseni Sacrament of Wildernessia enkä minä uskaltanut edes yrittää soittaa. Juoksin sitten hädissäni Empun luokse, tyrkkäsin kitaran hänen syliinsä ja totesin etten osaa soittaa. Emppu suuttui hirveästi ja alkoi huutamaan jotain tyyliin: "Voi helvetti, valehteitko sä mulle? Hemmetti, sä pilasit koko keikan!" Ja kaikista kummallisin juttu oli, että se Empun vamma oli katkennut kynsi.

*maksimaalinen repeämys* :lol:

Guest Epe Li

Huh, tuo oli aika... Pelottavaa? 8) Ihan kummallista. Kollektiivinen alitajunta tai jotain muuta selkeää?

Guest Vuoristopuro

^ Sanos muuta.. Selitystä olen todella miettinyt, mutta kai tämän sitten täytyy olla pelkkä tavallista oudompi sattuma.. 8)

Guest Wolflady

Totta. Jännittävää. Tai siis aika pelottavaa. Hih, voin kuvitella millainen olo oli kun tajusit 8) 8)

Hmm... Minulle taas on kerrottu, että olen saattanut jakaa erään uneni Tuomaksen kanssa astraalitasolla. 8)

Se on tuolla jossain topicin uumenissa, en nyt ehdi etsiä sitä. (Mutta korostan, että siinä ei tapahtunut mitään kyseenalaista. :P )

Ja yksi Jenkeissä asuva kaverini taas oli nähnyt herra Holopaisen unessaan ennen kuin edes tiesi koko Nightwishin olemassaolosta.

Unet ovat totta tosiaan mystisiä asioita...

Minä taas uskon että sielu (tai miksi kukakin korkeampaa tietoisuuttamme haluaa kutsua), joka on ikuinen ja kuolematon, "hallitsee" kun ruumiimme nukkuu. Ja koska kaikki sielut ovat osa suurempaa kokonaisuutta -ja näin ollen yhteydessä toistensa kanssa- tapaamme unissamme toisiamme vaikka emme muuten edes koskaan tutustuisi (tässä elämässä).

Itsekin näin unta Tuomaksen talosta yli puoli vuotta sitten ja jokin aika sitten kerroin unesta hänelle ja melkein pelottavan paljon oli yhteneväisyyksiä.

Mariannikan uni on hieno esimerkki.

Guest Dreamfinder

Tai sitten unet ovat vain heijastumia siitä mitä me haluamme nähdä, alitajuntamme luomia skenaarioita, joissa todennäköisyydet, olettamat ja muistissamme olevat (vaikka emme niitä valvetilassa muistaisikaan) tiedot sekoittuvat.

Toki on äärimmäisen romanttista ajatella että on yhteydessä johonkin henkilöön jonka ulospäin itsestään antava kuva on unelmien manifesti, kuten tämän laudan neidolle eräs tietty rock-muusikko.

Minunkin unissani ovat vieraillee monet eri henkilöt, joihin minulla ei ole kytköksiä, mutta kenestä minulla on jotain tiedonjyviä. Kun myöhemmin olen joitan näistä henkilöistä tavannut, olen huomannut että oma mielikuvitus ja olettamat ovat antaneet minulle täysin väärän kuvan. Katsokaa ihmiset pintaa syvemmälle, kaikki ei ole sitä miltä näyttää, tai mitä annetaan olettaa.

my 2cents

Edited by Dreamfinder

Tai sitten unet ovat vain heijastumia siitä mitä me haluamme nähdä, alitajuntamme luomia skenaarioita, joissa todennäköisyydet, olettamat ja muistissamme olevat (vaikka emme niitä valvetilassa muistaisikaan) tiedot sekoittuvat.

...sekä ajatusten ja tunteiden käsittelyä, järjestelyä, oman itsen aktiivista rakentamista ym. On sitten eri juttu, kuinka unet haluaa selittää itselleen — ja toisille. Selittämällä ja tulkitsemalla unille annetaan jokin merkitys, ja tässä nimenomaan tullaan kysymykseen, millaisen merkityksen kukin haluaa (ehkä tiedostamattaan) antaa unilleen.

Toki on äärimmäisen romanttista ajatella että on yhteydessä johonkin henkilöön jonka ulospäin itsestään antava kuva on unelmien manifesti, kuten tämän laudan neidolle eräs tietty rock-muusikko. — — Katsokaa ihmiset pintaa syvemmälle, kaikki ei ole sitä miltä näyttää, tai mitä annetaan olettaa.

Kyllä. On myös aika epäromanttista tuhota toisten unelmia. :) Slaying the Dreamer. Pitäisi kai oikeastaan pyrkiä neuvomaan unelmien ja niin sanottujen päiväunien erottamisessa toisistaan. Ero ei aina ihan selkeä ole, mutta päiväunissa on aika paljon kyse omasta epäkypsästä, romanttisesta halusta nähdä asiat tietyllä tavalla. En ole tätä keskusteluaihetta jaksanut koskaan seurata, mutta voisi helposti kuvitella nuoren fanin elämään kuuluvan paljon päiväunia. Sen sijaan joitakin unelmia kannattaa kyllä vaalia; ne kannattaa tiedostaa. Se antaa inspiraatiota ja auttaa saavuttamaan ehkä kauniitakin asioita.

Voi Dreamyseni, älä nyt ole noin skeptinen. ;)

Sitäpaitsi jos minuun viittasit, en ole ikinä nähnyt ainuttakaan romanttissävyistä fanityttöunta Tuomaksesta taikka kenestäkään muustakaan NW:n jäsenestä. :P

Edited by Morrigan

Guest Vuoristopuro

Hyvin mielenkiintoista pohdintaa! Itse olen lukenut myös melko paljon unista ihan tuolta psykologiapuolelta - paras aiheeseen liittyvä tähän mennessä lukemani kirja on mielestäni Harvardin psykologian professori J. Allan Hobsonin Unennäöstä - johdatus unitutkimukseen. Mies kirjoittaa asiantuntevasti, mutta järkeenkäyvästi, ja lisäksi perustelee päätelmänsä tyhjentävästi. Suosittelen.

Hih, voin kuvitella millainen olo oli kun tajusit 8) 8)

Indeed.. Taisin lähetellä kaikille mahdollisille kavereillenikin tekstareita aiheesta. Ja kun itse olin tosiaan unohtanut jo koko melodian - oli aivan sattumaa, että ylipäätään kaivelin sen ikivanhan demon esille. Ja heti ensi sävelestä tuntui, että hei, tässähän on jotain tuttua. 8)

Siskoni näki melko kiintoisan unen viime yönä.

Se oli varsin pitkä ja sisälsi monia jännittäviä käänteitä jotka todennäköisesti eivät kuitenkaan ketään teistä kiinnosta, mutta anyway...

Unessa sisareni oli lähtenyt omin päin Norjaan etsimään peikkoja (älkää kysykö :P) ja onnistunut ilmeisesti heitä löytämäänkin, sillä he lähettivät hänet takaisin Suomeen suorittamaan erinäisiä tehtäviä. Yksi näistä sattui olemaan Tuomaksen tuominen Norjaan heidän luokseen.

Siispä siskoni raahasi minut mukaansa Kiteelle kertomatta minulle yhtään missä mennään ja selitti sitten perille päästyämme muina naisina Tuomakselle norjalaisten peikkojen haluavan hänet luokseen. Sekä minä että Tuomas olimme luonnollisesti melko 8) mutta lopulta sisko sai hänet vakuuttuneeksi asiasta käskemällä häntä ajatella olevansa sisällä Disney-leffassa. :D

Peikkojen shamaani oli telepaattisesti yhteydessä siskooni ja ilmeisesti halusikin myös minun lähtevän Norjaan. Siispä minä ja Tuomas lähdimme peikkojen luo ja palasimme takaisin opittuamme muuttumaan susiksi aina halutessamme. :W:

Kuten sanottu, lisää jännittäviä käänteitä seurasi, mutta niissä olivat osallisena lähinnä kaveriporukkamme jäsenet vaikka Marcokin taisi joutua sotketuksi tähän eeppiseen menoon jossain vaiheessa, en vain muista miten tarkalleen ottaen, mutta sen muistan että ressukka oli ihan pihalla kaikesta koko ajan. :D

Siskollani on melko värikäs mielikuvitus/alitajunta, eikö? *virnuilee itsekseen*

Edited by Morrigan

Guest Moonwalker

Minä ja herra Holopainen koimme hyvin eroottisia hetkiä viime yönä unessani :D. Tosin hieman oli tyyli muuttunut, Tuomaksella oli päällään tumma liituraitapuku ja kravatti ja hän makoili sohvalla poltellen tupakkaa. Enempää yksityiskohtia ei tipu :P

Guest Christabel-

Morrigan, siskos uni on ihan mahtava. :D

"Minäkin olen nähnyt pari kertaa unta jossa oli Nightwishin kappale, jota ei oikeasti ole olemassa, mutta kuulin se silti. Lisäksi ne ovat kuulostaneet ihan Nightwishilta ja olleet todella hyviä :D Nimimerkillä alitajuinen säveltäjä ;)"

Tuttu juttu minullekin.

Guest Swanlady

Näin päiväunillani unta Nightwishin uudesta laulajattaresta. Hän oli Lullacry-bändin ex-Tanja, se ihan ensimmäinen Tanja siis. Asian mulle unessa kertoi sisäpiiritietona äitini. :D Uutinen uuden laulajattaren löytymisestä ei ollut tullut vielä julkisuuteen. Äidilläni ei todellisessa elämässä ole mitään yhteyksiä bändiin. Unessa Tanja seurusteli Tuomaksen kanssa ja oli sitä kautta päässyt Nightwishiin (onhan hänellä toki laulutaitoakin!), he olivat tavanneet Silentiumin Sufferion-levyn äänitysten yhteydessä. Tanjahan laulaa ihan oikeasti kyseisellä levyllä naisvokaalit ja Tuomas on tuottanut levyn, joten ovat ihan oikeastikin tuolloin saattaneet tavata toisensa. :D

Guest Figaro1

Anteeksi täysi off-topic mutta ajatuskin Kemppaisen Tanyasta Nightwishin riveissä on absurdiakin mahdottomampi :D