• Announcements

• WhiteRaven

Nightwish Online - Features   03/12/2017

Check out a summary of the new features and changes on NightwishOnline here: http://www.nightwishonline.com/index.php?/forums/topic/4478-nightwishonline-new-features/  
Sign in to follow this  
Followers 0
Guest mustaruusu

Mahtava bändi? Suosittele täällä

844 posts in this topic

Kannattaisiko vähän myös niitä bändejä kuvailla? Itselleni tulee mieleen säkyläläinen The Grammers. Mikäli pitää menevästä glam-vaikutteisesta rockista niin suosittelen ehdottomasti! Bändin kotisivut.

0

...Ja jonka jokainen jo tietää. Jos nyt niitä vähän tuntemattomampia tapauksia ehdottelisimme täällä?

0

Yhdyn nyt sitten elitistiryhmään sanomalla että voi lerssi mitä bändejä suositellaan.

Itelläni oli jo kuukauden päivät samanmoinen threadi mielessä joten kai tänne jotain pitäisi sitten suositella...siis:

Paatos

Bändin omien sanojen mukaan "melankolista post-rockia", mutta monet arvostelut ovat yksinkertaisesti kuvanneet bändiä proge-rockiksi. Heleällä naislaulajalla, joka muuten laulaa Scabbiat sun muut suohon, varustettuna bändi on erittäin tuoreen kuuloinen ilmestys eikä heidän luulisi ainakaan kaavoihinsa kangistuvan. Myös instrumentalistit olivat kovin vakuuttavia tuolla DVD:n poikasella jonka näin, ja levylläkin kuulostavat taitojen puolesta erittäin hyvältä jopa minulle, teoriatiedottomalle. Jos pitäisi listata parhaita puolia niin kai ne laulumelodiat, lyriikat ja tavallisesta poikkeavat instrumentaatiot olisivat aika vahvoilla.

Riverside

Enpä osaa oikein kuvailla tätä bändiä, mutta arvosteluista on jäänyt mieleen että saatteissa bändiä on kuvattu Opethin, Pink Floydin ja Anatheman sekoitukseksi. Ensimmäinen levy Out Of Myself julkaistiin juuri ja on muuten pitkä aika siitä kun olen kuullut yhtä hyvää kitarasoundia. Tunnelmallista musiikkia, mitä nyt instrumentaalibiiseissä irrotellaan hiukan enemmän.

Pineapple Thief

Mitä perkelettä mie oon tähän menny kirjottamaan? No, genre-poliisi heräsi ja eihän Pineapple Thief mitään hemmetin post-rockia ole. Melodista, paljon akustista kitaraa sähköisen rinnalla sisältävää musiikkia. Variations On A Dream-levy on tosiaan hyvä aloituspiste, mutta myös uusin 12 Stories Down (josta kylläkin on kaksi versiota, itse olen kuullut vain beta-version) on todella hyvä, samoin kuin vähän vaikeammin sisäistettävä (näin oli ainakin itselläni) 137.

Mr. Bungle

Häröä musiikkia. Allekirjoittaneella ei ole mitään hajua musiikkityylistä, mutta bändin solisti on Mike Patton. Se siitä.

(Rammsteiniakin tekisi mieli suositella kun tuo Reise, Reise on niin pirun hyvä levy...)

Pitäisi muuten viimein tuota Juzzin Chroma Keytä kuunnella. Koneella on seisonut jo hyvän tovin, ja mie olen olevinani kovakin Kevin Moore-fani.

Edited by TheFourthHorseman
0

Battlelore

Mahtavat puitteet, Mahtavaa musiikkia jne...

Indica

kuulostaa jotenkin niin hyvältä.. en oikein osaa selittää

Lordi

MONSTERI POWERIA! :D

Edited by Efertin
0

http://www.miseryinc.org/

Mahtava bändi! Suomalainen poppoo. Tosin vasta nyt syksyllä julkastiin suomes levy, sitäkin saa vaan netistä. Mutta saapahan kuitenki. 

Ainaki minulle potkii biisit fade away, life ain´t fair ja no more.

Pakko mainita, että soitin Miseryn kahdella edellisellä EP:llä kosketinosuudet :)

Vähän kevyemmästä musiikista jos puhutaan, niin Tiimalasi kannattaa tietysti tsekata. Samoin Ruoko. Ja ei minulla ei tietenkään ole oma lehmä ojassa millään tasolla :D

0

Tuo se on muuten sairasta musiikkia! :)

Itse suosittelen näitä kotimaisia

Division 19 - sotametallia Pohjois-Karjalasta

Solgrav - eteläkarjalainen pakanametalliyhtye

Francine - Goodbye forever on hyvä rockabillybiisi piiiiitkään aikaan

Ulkomailta suosittelen taasen näitä

Einherjer - norjalaisbändi, joka valitettavasti kuoli taannoin :(

Tom Waits - örinälaulua voi olla muussakin kuin metallissa :)

Rush - legendaarinen progebändi Kanadasta, mm. yksi Dream Theaterin esikuvista.

Siinäpä muutama :)

Edited by Keepon
0

Death. Parhaimpia, ellei paras death metal-bändi maailmassa. Harmi vain, että bändin liideri Chuck Schuldiner kuoli syöpään.
0

Rautakello! http://rautakello.poko.fi/tervetuloa.php

For/My/Pain!

Ja (lisää) muutamia rakkaan sisareni :P suosittelemia poppoita joita en oo hirveesti kuullu mutta kuulemani perusteella WAU... Dark Moor, Entwine, Lacrimosa, Magica (sitä ei oo sisko suositellu kyllä..), Poisonblack, Thunderstone :W: ... Within Temptation!

Ja vielä Insania...

0

Omnium Gatherum ja Total Devastation

Pirun kotkalaisbändeistä pääse ikinä eroon, rraarrgh. :)

Mainittakoon sitten myös Manitou, josta en itse pahemmin välitä mutta tunnen muutaman fanihkon henkilön.

Sitten on ihan pakko mainostaa kavereiden bändiä Kulturea, jonka vannoutunut fani olen. :) Valitettavasti nettisivut ovat odottaneet aukeamistaan ties montako kuukautta ja uusi demokin on jo vanha vaikkei ole ilmestynytkään vielä... Poijjaat itse eivät onneksi ole täysin syyllisiä tähän armottomaan saamattomuuteen, ainakaan kokonaan. :D

Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa, niin voisin ehkä viskata jonkun biisin nettiinkin, elleivät nuo tuonne nettisivuilleen pistä.

Ja koska en osaa kuvailla Kulturen musiikkia, kerron mistä pojat ovat ainakin ottaneet vaikutteita: Tool, The Smashing Pumpkins, Audioslave, Muse ja Katatonia. Ainakin. Noita on varmasti ainakin parikymmentä lisää. :)

0

Kalmah  :W: Kannattaa kuunnella jos ei ole jo kuullut. Eiköhän nimi kerro minkä tyylistä musiikkia tuo on.

No ei, suoraan sanottuna se ei kerro yhtään mitään.

Kerro lisää.

Nevermore

Alkuaikoina erittäin hyvää neo-thrashiä joka on nyttemmin kehittynyt, ööh, joksikin. Ei nyt mitään hurjaa tyylisuunnan muutosta, mutta kehitystä on tapahtunut kuitenkin. Uudemmilla levyillä käytetään joka tapauksessa ansiokkaammin 7-kielisiä kitaroita kuin missään muussa bändissä jota olen kuullut. Loistava laulaja, Warrel Dane, joka myös kirjoittaa erittäin hyviä sanoituksia yhdestä sun toisesta asiasta. Lähinnä tunnnepuolella ja politiikassa kuljetaan, mutta joskus sekaan sattuu filosofointiakin. Kitaristi Jeff Loomis tosiaan vääntää sellaisia riffejä että hyvä jos välillä edes housuissaan pysyy. Rumpalointikin osaa välillä yllättää eikä ole ikinä ainakaan mitään pelkkää tuplabasarirynkytystä.

Bändin balladit ovat muuten myös upeita jo ensimmäisestä levystä lähtien.

Np: Nevermore - The River Dragon Has Come

Edited by TheFourthHorseman
0

Dir en grey

Japanilaista rockia jo vuodesta -97. Monet Dirun fanit ovat ensi kertaa Dirua kuullessaan inhonneet bändiä. Minäkään en niin Dirusta välittänyt, kun olin kuullut heidän pari ensimmäisen levyn biisiä, mutta sitten kun kuulin Umbrella live -version, ihastuin suuresti! Kyo, on pieni ja söpö Dirun solisti, josta pääsee mitä ihanimpia ääniä mm. örinää, karjuntaa enimmäkseen. Kaoru on bändin vanhin ja johtaja (tekee useimmat biisit) sekä on kitaristi. Die on myös kitaristi ja sillä on hienot punamustat hiukset. Toshiya on basisti ja bändin hassuin, lapsellisin. Toshiya on rumpali ja bändin hiljaisin sekä neitimäisin. :D

Tässä pari biisiä, joita voisin uskaltaa ensi kuulijalle: Umbrella (live) [Tavallinen Umbrella on ehkä kauhein!], The Final, Cage, -saku-, Child Pray, Machiavellism, The Domestic ****er Family, Marmalade Chainsaw, Syoku Kurenai, The IIID Empire, Ain't afraid to die, Mr.NEWSMAN, Embryo, Kasumi, Akuro no Oka, Taiyou no Ao, Berry, ....

http://macabrecage.net/cage/

http://aseriana.net/direngrey/

http://macabrecage.net/cage/

http://www.asenneongelma.net/kyo/ - Kyosta sekä vähän bändistä tietoa suomeksi!

Edited by Mya
0

Kalmah  :W: Kannattaa kuunnella jos ei ole jo kuullut. Eiköhän nimi kerro minkä tyylistä musiikkia tuo on.

No ei, suoraan sanottuna se ei kerro yhtään mitään.

Kerro lisää.

Laitoin katsos linkin sitä varten, että voi käydä kuuntelemassa jos kiinnostaa. Linkin painaminen ei ole vaikeaa. Jos ei kiinnosta niin älä kuuntele.

0

Scenery Channel:

http://www.scenerychannel.com

Oululaista progressiivista rokkia, hevivaikuttein. Lähimmät vertailukohdat löytyvät ehkä Dream Theaterista ja Rushista. Kehittynyt näköjään viime kuulemalta raskaammaksi. Bändin kitaristi opiskelee samassa yliopistossa kuin minä.

ROK! :W:

0

Käykääpä tosiaan kuuntelemassa tuota "Maisema kanavaa", erityisesti odotan laudan proge-experttien, kuten Juzzin, Elaithin ja Hypnoottisen Katseen mielipiteitä.

:W:

0