Sign in to follow this  
Followers 0
Toni S

Musiikki

29 posts in this topic

Onko väärin tykätä Juha Tapion Sinun vuorosi loistaa-kappaleesta? Oli miten oli, niin itse olen viime aikoina paljon luukuttanut kyseistä kappaletta. Erikoista oli, että pitkään luulin biisiä jonkun muun, uuden artistin tekemäksi. Juha Tapion musiikki oli muutamia vuosia sitten sellaista, jota en voinut kuunnella "ahdistumatta". Se toi nimittäin mieleeni epämiellyttäviä muistoja tietystä ajasta, jolloin en voinut hyvin, ja eräästä ihmisestä, joka aiheutti tuon huonon olon minulle. Erityisesti Ohikiitävää oli sellainen, jota en mielellään halunnut kuulla koska oli kyseisen henkilön lempibiisi. Nykyään Juhan musiikki ei aiheuta negatiivisia tuntemuksia. Aika on onneksi tehnyt tehtävänsä! Ei artisti kuitenkaan yllä lähellekään suurimpia suosikkejani.

Varmasti jokaisella meistä on tiettyjä artisteja tai bändejä, jotka tuovat mieleen muistoja (positiivisia tai negatiivisia). Tällaisia "tarinoita" olisi kiva kuulla muiltakin.

0

En usko että olet tosissasi kysymyksen kanssa mutta mitään "väärää musiikkia" ei ole olemassakaan ja ne blackmetal-puristien "tää on oikeaa heviä ja toi ei oo"-vammailut voi jättää omaan arvoonsa. itse kuuntelen edelleen lähestulkoon pelkkää metallia mutta ei tuota mitään ongelmaa sanoa että pidän esim. jostain poppikappaleistakin erittäin paljon. Niin, ja "metalli" jota hyllystäni löytyy, sisälltää toki paljon sellaisia bändejä "joita metallifani ei saisi kuunnella kun ne ei ole metallia". Esim. Twisted Sisterillä on pysyvä paikka sydämessäni. Jos musiikki itselle toimii, niin heivataan ne genrerajoitukset suosiolla vittuun.

0

Kyllähän musiikki on jokaisen henkilökohtainen asia. Toisen musiikkimaun mollaaminen ja oman ylikorostaminen on joillekin jonkin sortin pätemistä varmaankin. Jos Juha Tapio osuu, oli sitten kyse lyriikoista tai mistä vaan niin mitäs sitten. 

Itse pidän ABBA:sta ihan perkeleesti. Vaikka yleisesti ottaen soittolistani koostuu rockista ja metallista ja mieluiten vielä progemmasta sellaisesta, niin jokin tuossa verse/kertsipopin suurnimessä vain osuu. Melodiat on vaan niin kohdallaan.

0

Omiin suosikkeihini on alusta asti kuulunut Ruotsalainen Amaranthe joka todellakin sotkee metallia(örinöineen) täysin Abballe sopiviin diskorytmeihin ja melodioihin. Bändi on tullut nähtyä livenäkin muutaman kerran ja keikat ovat olleet loistavia. Amaranthen "pojat" itsekin sanoivat että "meitä tosiaan joko rakastetaan tai vihataan, saamme vain ääripään palautetta".  "Epätavalliset" yhdistelmät toimivat varsin usein. Ja onhan esim. amerikkalainen Agalloch myös tapaus sinänsä. Biiseissä on sekaisin eteeristä leijailua, progea, blackmetallia ja välilllä myös varsin suoraa paahtoa ja aina tuo sillisalaatti vaan on toiminut niin että levyjä kuunnellessa koko muu maailma unohtuu ympäriltä.

0