Sign in to follow this  
Cay

Yökyöpeliketju 3.0

882 posts in this topic

Guest Ayashi

Ehdit. Bits. Kello 2.20 ja jostain syystä hereillä o.O Saatiin tällainen mukava läppäri joululahjaksi ja samalla tehtiin myöa netistä langaton.. Todella vapauttavaa! Pääsen kaikkialle:D

Edited by Ayashi

Guest Okitchita

Kello 3.50 ja kas kummaa, täälläkin hereillä. Onko täällä muita hereillä?

E: Nyt nukkumaan. :yawn:

Edited by Okitchita

Voe tokkiinsa. Tuli äsken katsottua lahjaksi saatu Miami Vice leffa ja otettua äijäilyn kunniaksi pari olutta siinä samalla.

Guest Okitchita

Ja taas minä asialla. Olenko minä tosiaan ainoa joka nörttäilee koneella lähes joka yö vai eivätkö muut vain kerro sitä?

E: Kello on 8.25 aamulla, nyt nukkumaan. :D

Edited by Okitchita

Guest Nemo90

Kello näyttää kirjoitushetkellä 2:33. Sain juuri päätökseen Star Wreck: In the Pirkinning - Imperial Edition -leffan ekstrojen katsomisen (ja niille nauramisen) ja juuri nyt tuijottelen lumisadetta pitkästä aikaa, notkun täällä ja harkitsen nukkumaanmenoa. :yawn:

Melkoisia tolloja muuten tuolla tuleekin...

Lomani aikana luonnollseksi rytmikseni on mukautunut aamupäivällä 11.10-11.30 välillä ylös ja aamulla 02-04 välillä nukkumaan.

2.1 pitääkin olla sitten jo 9.00 töissä mutta nautitaan nyt kun vielä voidaan :D

Guest Narayana

Meninkin kyöpelöimään koko syksyn...

Olen tähänastisen joululoman nukkunut noin 02:00-12.30, syistä että: a) en todellakaan nukahda kuin vasta aamuyöstä, menin sänkyyn kuinka aikaisin hyvänsä ja b) en myöskään herää kuin vasta jotakuinkin yhden aikoihin. Onneksi on vielä viikko aikaa lyhentää ja kiskoa tuota rytmiä taaksepäin... 22.00-8.00 olisi jotakuinkin opiskelu- ja yhteiskuntaystävällinen :P Mutta kyllä on väsyttänytkin. Eilen (tai siis tänään) nukahdin noin 00:30 ja aukaisin simmuni ensimmäistä kertaa vasta kahdentoista tunnin kuluttua :P Oon kuitenkin nukkunut hyvin ja ympärvuorokautisesti jo kuusi yötä perätysten, joten on ihmeellistä miten voin nukkua kuin tukki noin pitkään. En edes muista kylkeä kääntäneeni.

Guest Adaira

Mun mielestä se on ainoastaan ihmeellistä miten jotkut ihmiset vaan pystyvät nukkumaan niin paljon. Itse olen ainakin niin huonosti nukkuvaa sorttia, että ei ole mikään ihme jos tulen aamulla vastaan silmät ristissä ja kerron että nukahdin vasta kolmelta. Olen perinyt isäni unenlahjat ja kiitos siitä. Nytkin joululomalla, kun on tullut nukuttua normaalia enemmän, alkoi pari yötä sitten tuntua siltä että pitäisi valvoa kaksi vuorokautta putkeen että saisi taas nukuttua. Ja johan viimeyönä sen sitten korjasinkin, baarista kotiuduin joskus viiden kieppeillä. Tosin on huonoista unenlahjoista hyötyäkin, kun nukun normaalisti niin vähän, niin joku keskellä viikkoa baarissa käynti ei kouluviikolla väsymyksen kannalta tuo minkäänlaista poikkeusta olotilaani :D

En myöskään edes yritä korjata tätä loistavaa lomaunirytmiäni seuraavan viikon aikana, vaan jatkan samaa siihen saakka, kun alkaa tuntua että jo yhdeltätoista olisi väsy.

Joo, mutta koska viime yökin meni aikalailla kyöpelöiden, niin eiköhän kohta olisi korkea aika sammuttaa kone ja koittaa josko vaikka väsyttäisi...

Ensimmäisen lauseesi kummastuttaa minuakin: Kaverini sanoi että hänelle 8 tuntia ei riitä , ja sitten tiedän yhden toisen tyypin joka on tottunut n. 5 tunnin yöuniin. "Vanhan viisauden" mukaan se 8 tuntia pitäisi joka yö nukkua mutta jos itse nukun sen verran, olen koko päivän kuin kofeiinilla täytetty karusellihevonen. N.6-7 tuntia, 7 tuntia max. on se minkä nukun normaaleina öinä.

Aina sanotaan myös että "säännöllinen työ tekee säännöllisen unirytmin".

Ja paskat sanon minä. Vaikka teenkin iltavuoroa nyt, ollessani päivätyössä sain joka ilta unta vasta 01-03 välillä, välittämättä siitä meninkö sänkyyn yhdeltätoista vai yhdeltä. Ja "säännöllinen unirytmi" on minulle kuin krytzistyrke, vierasta kieltä. Välillä nukun 6 tuntia yössä, ja sitten välillä saattaa mennä 9 tuntia ennen kuin olen nukkunut tarpeeksi.

On ihan fakta että ihmisillä on aivan erilaiset tottumukset, ja meidät jaetaan "aamu"- ja "iltaihmisiin". Minä olen selkeästi jälkimmäinen, kun taas esim. mummovainaani heräsi joka aamu klo 6 ja meni nukkumaan viimeistään klo 22. Vanhemmiten rytmi muuttuu aamupainoitteiseksi mutta näin "nuorena" jaksaa :D

Olisin kyöpelöinyt ja katsonut leffaa ja vaikka mitä, mutta sitten muistui mieleen että ysiltä pitäisi olla jo ylhäällä, kymmeneltä autokoululla ja sieltä suoraan töissä johonkin ~seitsemään asti. Että siinähän lapsi kyöpelöit. :(

Edited by unforgiven

Guest Okitchita

Kyllähän se vähän ihmisestä itsestään riippuu, tarvitseeko sitä unta paljon vai vähän ja moneltako menee nukkumaan. Itse nukun ikääni nähden todella vähän, sellaiset 5-6 tuntia yössä, paitsi aina silloin tällöin nukun univelat pois. Nukkumaan menen lomilla aamulla siihen aikaan kun muut heräävät, arkisin noin 0.00-4.00.

Pari viime yötä olen kyöpelöinyt oikein kunnolla ja nyt taas. Onneksi ei ole kiirettä herätä aamulla - tai siis päivällä.

Tyylsää.. Tekisi mieli mennä nukkumaan, mutta luonto ei anna periksi. :P

Pitäähän sitä lomalla valvoa. :D

Tämän yön filosofiaa (siinä ei ole tarkoituskaan olla sen enempää järkeä, saati täydellistä englantia):

mice like ice

ice is bold

like halme's head

mice then are beautiful

they like boldies

boldies you should not like

because

bold head is a good bed to grow beans

beans rule the world over boldies

but bodies rule teh world under

or they would if they hadn't been eaten by worms

worms eats you

==> worms're dangerous

beware of the worms

but on the other hand

it's good that they eat teh bodies

otherwise the bodies would lie everywhere

and if they lied everywhere there would be no living creatures 'cause they would've gotten killed by pandiemies

infected from the bodies lying everywhere

so maybe there should be no worms eating the bodies so that all the people would die

==> kill all the worms

*

Voisin yrittää saada aikaiseksi ottaa unen päästä kiinni.

Edited by unforgiven

Guest Okitchita

Ilmeisesti alkaa sittenkin pikkuhiljaa väsyttämään, sillä ymmärsin tuosta Unskin tekstistä vain yksittäisiä sanoja ja pari lausetta. Yritin lukea tekstiä silmät sirrillään, enkä tahtonut saada selvää. Tiedän etten kuitenkaan saa heti unta mutta taidan lähteä yrittämään. Paitsi että pari kertaa on ihan pakko kokeilla soittaa joku biisi Guitar Herolla. :D

Guest Blessed

Venyi tämäkin ilta taas näemmä kyöpelöinniksi, harmi vaan, että "herätys" olisi tuossa kolmen tunnin päästä ja edessä pitkä päivä kaupungilla. Voisi taas mennä yrittämään sinne höyhensaarille, mutta toisaalta, mitäs tässä enää turhaa aikaa tuhlaamaan nukkumiseen. :P Näin aamuyöstä ainakin minulla herää kauhea inspiraation tulva, en tiedä onko muilla samaa vikaa. Että jospa sitä lähtisi nyt kynän ja paperin ääreen taikka iskisi kuulokkeet päähän ja istahtaisi syntikan eteen.

Edelleen täällä. Tämä kyllä kostautuu ennemmin tai myöhemmin.

Guest Okitchita

Minäkin olen edelleen täällä. :D Vähän venähti vaikka piti tuossa pari tuntia sitten mennä nukkumaan. Huomenna ei ole kiire mihinkään, joten voin yrittää nukkua päivällä.

Hullulla on halvat huvit, varsinkin väsyneellä hullulla. IRCQuoteseja lukiessa aika lentää. Muutama hyväkin juttu löytyy.

Hereillä, anybody?

Edited by Cay

Guest Reddawn
Hullulla on halvat huvit, varsinkin väsyneellä hullulla. IRCQuoteseja lukiessa aika lentää. Muutama hyväkin juttu löytyy.

Hereillä, anybody?

Täällä kuikailaan juuh... Eka oli aikas hyvä :lol:

Vaihteeksi hereillä. On se kumma miten pyörähtää vuorokausrytmi kun ei oo aamuisin mitään erityisen pakollista syytä olla heräällä. Ja on se kumma miten rattoisasti suurin osa päivästä menee koneella istuessa :huh:

^

Kuin minun suustani. Tunnit eivät tunnu riittävän mihinkään. :D

Vaihteeksi hereillä. On se kumma miten pyörähtää vuorokausrytmi kun ei oo aamuisin mitään erityisen pakollista syytä olla heräällä. Ja on se kumma miten rattoisasti suurin osa päivästä menee koneella istuessa :huh:

Näin se mullakin menee. Ehkäpä tossa loppuviikosta pitää ruveta skarppaan, että saan kouluun sitten ens viikolla kisjottua itseni ajoissa.

Parasta tässä on se, että pitäisi olla tors... huomenna kymmeneltä aamulla töissä. :D Onneksi siellä sentään on paljon tekemistä niin ei ehdi ajatella kuinka paljon väsyttää.

Ja joo, tämäkin päivä meni osapuilleen näin:

Ylös klo 13 --> koneelle --> lala (+ 1 kpl LOTR-leffaa) --> "Oho, kello on yhdeksän!" --> Prison Break --> takaisin koneelle --> kello on 03:05.

Tuo on sovellettavissa aika moneen viime päivään.

Päivällä pitäisi käydä yhden kaverin luona. Tuntuu siltä ettei yhtään huvittaisi kun.. netti.

Pitäisiköhän tälle asialle tehdä jotain? :D

Edited by unforgiven