Sign in to follow this  
Cay

Yökyöpeliketju 3.0

882 posts in this topic

Oon nytte työjutussa aikatauluistani myöhässä kun iski influenssa.

edit: ...vaikka teen kuinka myöhää, en saa kurottua kiinni aikataulujani.

Nytte kuuntelen live esityksiä Floorilta..

Muistin että on olemassa yökyöpeliketju. 

Minäkö se oon viimeksi kyöpelöinyt, näköjään. Ja kappas ihan samoissa tunnelmissa ollut silloinkin.

Taas valvon yliväsyneenä ja hatuttaa ja potuttaa monta asiaa. Kuvitushommelini pitäisi olla tehty tämän kuun loppuun mennessä mutta vieläkin puuttuu osa käsikirjoituksesta. Mitenkäs teet? Sain tuossa puolen yön maissa viimeiset kuvat valmiiksi mitä vaan pystyin näillä käsiksillä kuvittamaan ja nyt vaivaa tuleeko huomenna - ei kun tänään - lisää ohjeita vai joudunko pitämään vapaapäivän. Ei se tunnu vapaapäivältä vaan tuskalta. Minulla on nii hidas kuvitustyyli että en minä pysty viidessä päivässä tekemään sitä määrää kuvia mitä oletan vielä kaivattavan. Saavat sitten yksivärisiä piirroksia...

Se vaan ottaa niin päähän saada sitten valmis teos käsiinsä jos siellä on tämmöisen takia jotain typeriä yksivärisiä hätäisesti tehtyjä kyhäelmiä. 

..grrrrh... 

S

11 hours ago, Siriumish said:

Muistin että on olemassa yökyöpeliketju. 

Minäkö se oon viimeksi kyöpelöinyt, näköjään. Ja kappas ihan samoissa tunnelmissa ollut silloinkin.

Taas valvon yliväsyneenä ja hatuttaa ja potuttaa monta asiaa. Kuvitushommelini pitäisi olla tehty tämän kuun loppuun mennessä mutta vieläkin puuttuu osa käsikirjoituksesta. Mitenkäs teet? Sain tuossa puolen yön maissa viimeiset kuvat valmiiksi mitä vaan pystyin näillä käsiksillä kuvittamaan ja nyt vaivaa tuleeko huomenna - ei kun tänään - lisää ohjeita vai joudunko pitämään vapaapäivän. Ei se tunnu vapaapäivältä vaan tuskalta. Minulla on nii hidas kuvitustyyli että en minä pysty viidessä päivässä tekemään sitä määrää kuvia mitä oletan vielä kaivattavan. Saavat sitten yksivärisiä piirroksia...

Se vaan ottaa niin päähän saada sitten valmis teos käsiinsä jos siellä on tämmöisen takia jotain typeriä yksivärisiä hätäisesti tehtyjä kyhäelmiä. 

..grrrrh... 

S

Kuulostaa jotenkin tutulta - i feel ya! :) 

Noh, minä käytin kanssa viime yönä aikani hyödyksi kun yökukkuja olen ja piirsin valmiiksi kilpikonnakuvan, jota olen työstänyt jokusen päivän. Minulle yö on kyllä parasta aikaa kaikkeen luovaan. Aamut ovatkin sitten vähän vaikeampia.

On 26.5.2017 at 1:33 PM, Slayed Dreamer said:

Kuulostaa jotenkin tutulta - i feel ya! :) 

Noh, minä käytin kanssa viime yönä aikani hyödyksi kun yökukkuja olen ja piirsin valmiiksi kilpikonnakuvan, jota olen työstänyt jokusen päivän. Minulle yö on kyllä parasta aikaa kaikkeen luovaan. Aamut ovatkin sitten vähän vaikeampia.

Ei tullut käsistä tänäänkään. Vähän kiukkuisena aamutuimaan laitoin kustantajalle kyselyn onko käsistä mennyt heille ja jostain syystä jäänyt tulematta minulle. 

Kukkuminen on ok jos mieli on korkealla. :)

Kyöpeli meinasi jo ryhtyä pyöveliksi. Tein osan kuvitusta ilman käsiksiä. 

Väsyin kyllä täsä projektissa. Niin ettei osaa nukahtaa.

S

Kesän ensimmäiset lämpimät päivät, toivottavasti eivät viimeiset. Mökillä aika kuluu hujauksessa. Tulin ihailemaan maisemia, eikä kokiksen ansiosta tarvitse nukkua. Täällä on kaunista.

Unettomuus on pöljä homma kun osuu omalle kohdalle pitemmiksi ajoiksi. Olen tänä yönä kolunnut ennätysajassa läpi kaikki nurkat missä on jotain tullut höpistyä. Yökyöpeliketju tuli nyt mieleen.
Minua pyydettiin tekemään yksi kirja talven aikana ja vähän olin kahden vaiheilla teenkö vai en, sillä sen aihe ja laajuus olisi vaatinut minulta normaalilla (hämeen hitaimmalla) tahdillani vuoden päivät tullakseen tehdyksi viimeisen päälle mieleisesti.

Sitten lupasin tehdä sen ja allakassa oli tilaa sille neljä kuukautta, joulukuusta maaliskuun loppuun. No, tuli ja meni joulu, en saanut ideaa toimimaan päässäni mitenkään. Tuli tammikuu ja seisoin päälläni sohvalla, ei yhtään inspiraatiota - paitsi että viikossa kirjoitin kaikki tekstit, yli sata sivua.

Helmikuussa alkoi jo hermostuttaa kuvien tekoon jäänyt aika ja yökyöpelinä ne tuli muutamassa viikossa tehtyä. Innostuin kyllä kovasti loppumetreillä aiheesta, mutta loppumetreillä ei paljon ihmeitä enää pysty tekemään, muuta kuin kiihdyttämään vauhtia. Ja olin kyllä ihan tööt väsynyt.

Ei sillei pidä mitään lähteä tekemään, että lupaa ennen kunnon ideaa ja inspiraatiota saada jonkin tuotoksen tehtyä lyhyessä ajassa. Kyllä se on vaikeaa. Ihan hirveän vaikeaa. Mutta tämmöisiä tunnustuksia ei passaa kauheasti ääneen nassuttaa. Itepähän otin homman vastaan, ja mitäs vetkuttelin joulukuun ja tammikuun yöhousuissa mitään tekemättä.

Yhtään tämmöisistä tapauksista en viisastu. En sitten yhtään. Joka työhommassa vetelehdin alkuajat ja sitten gongi soi ennenkuin on kaikki viimeistelty. Mutta minä olen huomannut ettei kukaan huomaa, että niin on TAAS käynyt. Että jokin asia on kuvissa rempallaan tai kesken. Tai jokin ei tekstissä ole ihan viimeisen päälle mietitty. Itse niistä sitten kärsii kuolemaansa asti.

S