Sign in to follow this  
Guest Sir Juzzi

Keikkatopic

1,048 posts in this topic

Guest Sir Juzzi

Päätin pistää pystyyn tällaisen topicin, kun sille saattaisi hyvinkin olla käyttöä. Jos olette menossa tai tulossa joltakin keikalta ja haluatte siitä jotain sanoa, niin tämä on sitä varten. Jos on tulossa merkittäviä keikkoja tai festareita, joille todennäköisesti menee paljon porukkaa ja joista on paljon keskustelua, pidetään ne tämän ulkopuolella selkeyden vuoksi.

Tänään Tampereen Pakkahuoneella esiintyvät Ensiferum, Kiuas ja [nevahööd]. Ketä kaikkia on tulossa? Olen muista topiceista ja irkistä noteerannut muutaman ilmoittautuneen, mutta ei haitanne jos täälläkin siitä mainitsee. Allekirjoittanutta saa tulla jututtamaan. En lupaa tunnistaa kaikkia lautalaisia, mutta jostain syystä kaikki aina tunnistavat minut. :huh:

Keikan jälkeen Korroosio.fi:lle on odotettavissa jotain raportinjämää.

Edit: ensiyrityksen epäonnistumisen kirous.

Edited by Sir Juzzi

Mie nyt ainakin olen tulossa paikalle. Mua saa tulla kans nykäseen hihasta, jos joku tunnistaa.

Tuo SirJuzzin mainitsema nevahööd on todellakin juuri sitä. En ollut tätä ennen kuullut edes bändin nimeä. Illalla selviää, millanen bändi on kyseessä.

Guest Lede

Tulipas sopivasti tämä topic, juuri olin ihan omaa aloittamassa.

Death metal- jättiläinen Cannibal Corpse on tulossa tuossa maaliskuulla Suomeen, ja minä olen Nosturin keikan 16.3. menossa katsastamaan.

Ansumetalliehan tuonne oli ainakin tulossa. Ketään muita?

Miekin olin miettinyt tässä päivänä muutamana, että perustaisin tälläisen topicin, mutta Juzzi ehti ensin.

Juu Lede on oikeassa. Oon tulossa tuolle CC:n keikalle maaliskuussa. Sen lisäksi tiedossa on nyt lähiaikoina vain yksi keikka: Moonsorrow ja Insomnium ensi lauantaina Nosturissa. Sinne ketään muita täältä tulossa?

Edited by Ansumetallie

Eikös tuo avausviestissä mainitun keikan lämppäri ole Exsecratus? Sama bändi lämmitteli Enskaa Nosturissa viimeksi ja ei vakuuttanut allekirjoittanutta musiikillisesti mutta sellaisen hauskan huomion tein että rumpali on Children of Bodomin Jaskan veli, Jussi. www.exsecratus.com kertonee tarpeeksi.

Itse olen nyt ensi lauantaina menossa Nosturiin katsomaan Moonsorrow'n Hävitetty-levyn julkaisukeikkaa. Lämmittelijänä Insomnium joka ei levyltä kuultuna ole sykähdyttänyt vähääkään, joten pelkäänpä että ensimmäiset kaksi tuntia illasta tarjoaa baaritiski parempaa ohjelmaa. Moonsorrow sen sijaan on aina ollut hyvä livenä, nyt pientä pelkoa aiheuttaa tosin se miten yleisö jaksaa kuunnella kaksi puolituntista biisiä herpaantumatta. Tiedän jo nimittäin sen että uusi levy soitetaan keikalla kokonaan, maustettuna parilla kolmella vanhemmalla rallilla ja that's it.

Huhtikuussa on sitten sellainen putki josta toipuminen vie varmasti aikaa: Ensin on ekana viikonloppuna Tavastialla perättäisinä iltoina Finntroll ja Amorphis, ja sitten vappuaattona edelleen Tavastialla Sonata Arctica. Kaikki mainitut bändit on nähty ennenkin ja todettu mukiinmeneviksi livenä joten aivan varmasti tulee hienot illat kaikista.

Seuraava jo suunnitteilla oleva keikka mille mentävä olisi on Kamelot toukokuun alussa Tampereella. Sinne menen ja varmasti. Sitä ennen ehkä lauantaina Kemiin MaSua, mut aika epävarmalta näyttää. Ja olihan toi sisko suunnitellut mua kuskiksi Sonatan keikalle Teatrialle. Mut keikoille mennään sitä mukaa miten rahatilanne sallii ja niitä on.

Guest depi

Näillä näkymin keikkalistaani lisättäköön Pain Confessor ainakin 29.3. Oulun 45:sessa ja 4.4. Helsingin On The Rocksissa, mikäli päättävät vähän laskea ikärajaa. Kai ne nyt on kilttejä setiä siellä ku bändi kerran uuden levynkin julkaisee ja laa. Joohan? :) Muuta ei taida vielä olla tiedossa.

Edited by depi

Guest Tùatha de Dànnan
Näillä näkymin keikkalistaani lisättäköön Pain Confessor ainakin 29.3. Oulun 45:sessa ja 4.4. Helsingin On The Rocksissa, mikäli päättävät vähän laskea ikärajaa. Kai ne nyt on kilttejä setiä siellä ku bändi kerran uuden levynkin julkaisee ja laa. Joohan?

Ei multa ainakaan ole koskaan papereita kysytty kun olen mennyt alakertaan bändiä katsomaan. Senkun menee sinne perälle vaan ja maksaa kiltisti maksun niin eivät ne mitään sano.

On the Rocksissa ei olla tosiaan turhan tarkkoja papereiden kanssa mutta (tämänkin olen sanonut ennenkin) paikkanahan se on hirveä. Akustiikka aivan sieltä itsestään ja käsite "aikataulu" on pohjalta "sitten kun siltä bändistä tuntuu".

Jauhan vielä tuosta huhtikuisesta Amo-keikasta sen verran että saisivat nyt vähän muuttaa biisilistaa, samat biisit kuultu liian monta kertaa.

Niin kun tuli todettua jo tuolla toisaalla, niin Kamelotin Pakkahuoneen keikalle on lippu jo hankittuna. Siltä keikalta odotan paljon. Lisäksi hyvin todennäköisesti tulee hankittua lippu vielä tuonne Sonata Arctican Pakkahuoneen keikalle. Sonata on jo livenä nähty, mutta pidin niin paljon että toinen kerta ei ole pahitteeksi. :P

Within Temptationia ajattelin ensin mennä katsomaan Tampereella, mutta kalliin puoleiset liput taisivat tappaa ostohaluni.

Guest Sir Juzzi

Kuulin nevahöödiä kaksi biisiä, kai (:D) - ei jäänyt mitään muuta mieleen kuin että olivat nuoren näköistä sakkia ja naislaulaja koitti kuulostaa viisi vuotta vanhemmalta mitä oli. Kiuas sen sijaan kolahti, ja kun Heviprinsessa kertoi bändin olevan ensi kuussa Yo-talolla Moonsorrown kanssa, varmistui seuraava keikka, jota olen menossa katsomaan.

Ai joo. Ensiferumin paidat olivat kerrankin faniystävällisissä hinnoissa. Logopaita lähti mukaan, kympillä.

Edited by Sir Juzzi

Kävin onkimassa noiden Exsecratus jäsenien ikiä selville. Näyttäis olevan 18- 23v. Kyllä sitä nyt kuunteli.

Ensiferum heitti kyllä hyvän keikan, samoin Kiuas. Kiuasta tosiaan Yo-talolle ens kuun alkupuolella katsomaan.

Mukaan lähti Enskareiden paita 17€. Mutta yleensäkin nuo girliet on kalliimpia kuin miesten paidat. (kerran erehdyin ostamaan Ajattaran paidan miesten mallin kokoa S, ja se on mulle hieman iso...

Tulipa tavattua mmi, Leija ja SirJuzzikin. Kiitoksia vaan seurasta. Oli mukava tavata.

Edited by Heviprinsessa

Turun Klubilla pe 2. maaliskuuta Moonsorrow, Kiuas ja Panzerium. Hieman mietityttää juuri Moonsorrow'n uuden levyn toimiminen livenä, mutta enköhän viihdy paremmin kuin hyvin. Te, ketkä näette näitä vetoja ennen ja jälkeenkin Turun keikan: kertokaahan miten poijjaat selvisivät...

e; kielioppilapsus

Edited by tundra

Guest Savior

Mitäpä sitä Jyväskylän Lutakkoa kauemmas. Tai Kuopion Henrysiä, jossa näkyis olevan Insomnium ja Primordial 21.2. Sinne luultavasti. Jos Pain of Salvation tai Porcupine Tree tulee Suomeen niin sit vois ehkä lähteäkin Helsinkiin asti.

Ensiferum heitti älyttömän kovan keikan. Kiuaskin toimi yllättävän hyvin, siihen pitänee tutustua tarkemmin - ja tosiaan, YO-talolle on pakko mennä jo ihan Moonsorrowinkin takia. Exsecratus ei oikein vakuuttanut, tosin kuulinkin vain pari biisiä. Niiden toinen kitaristi näytti vähän Pate Mustajärveltä.

Heviprinsessa ja mmi oli kiva tavata. :)

Edited by Leija

Guest Socramon

Voisi sitä raahata ittensä Kiuasta Joujoutalolle katsomaan, ja 10.2 siellä tais olla Nicole joten sitäkin pitäs käydä mulkkaamassa.

6.3 pitäisi Masterstrokea miksailla Helsingin On the Rocksissa ja maaliskuun muistaakseni 16 päivä Tampereen klubilla Machinae Supremacya, siinähän noita.

Guest Gothelia
Mitäpä sitä Jyväskylän Lutakkoa kauemmas. Tai Kuopion Henrysiä,

My point exactly. Lutakkoon juurikin huomenna olen itse suuntaamassa Ensiferumia katsomaan, ellei mitään outoa estettä tule. Saapi tulla nykimään hihasta jos joku jaksaa ja tunnistaa.

27.4 Meen kavereiden kanssa katsomaan Teatrialle Sonataa, se onki sitten toinen kerta kun näen Sonatan, Hartwallilla näin ensimmäisen kerran. :) Tuleekohan tuonne jo uutta matskua? Kun eikö se levy pitänyt julkaista joskus keväällä, olikohan toukokuussa?

Edited by Teditin

Guest Socramon

Sonatan nähny 16 kertaa ja aina se on ollu yhtä huono, odotan sitä päivää ku sonatan ruNpali yllättää ja pysyy rytmissä...

Vitun Rillipää, pysy kaukana SA:n keikoilta. Odotan sitä päivää että sä et ole siellä.

Ja Tommylle terkkuja: Mene rumputunneille.

Enskaa piti itsekin mennä katsomaan tänään, mutta enpä sitten syystä taikka toisestakin (mm. paskana oleva nilkka) mennyt. Harmi sinänsä.

Seuraavana luvassa FME:n jälkeen taasen tuo Moonsorrow Turun Klubilla (riippuen vähän tosiaan siitä, miten homma toimii livenä, vaikka kuulemma Kanadassa ainakin tykkäsivät) ja siitä parin viikon päästä taas vaihteeksi Kotiteollisuus. Tällä kertaa Tuomas ei kyllä taida ehtiä mukaan.

Huhtikuu sitten alkaakin Finntrollin kiertueenaloituskeikalla Klubilla, saas katsoa onko Vrethistä muuhunkin kuin olemaan nätti ja rähisemään mikkiin vakuuttavan kuuloisesti. Ja siitä pari viikkoa eteenpäin taas on vuorossa Tarot Old Texasissa.

Siinä minun ohjelmani näillä näkymin.

Guest *Moonwitch*

Voihan *****. Kotiteollisuus on julkaissut kevätkiertueensa keikat. Turha toivo se tietysti olikin, ettäkö tänne näin pian uudestaan eksyisivät. Lähin olis Kuopiossa, mutta eipä tietenkään asu ketään tuttujakaan siellä, eli voisi tulla liian kalliiksi lähteä sinne asti. En enää ikinä elä toivossa. Kerubille ne tilat jostain ja ÄKKIÄ!

edit: Onko täällä Kuopiota tuntevia kanssaihmisiä? Ei Cotton Clubin lähellä satu olemaan jotain aivan naurettavan halpaa hostellia tms..?

Edited by *Moonwitch*

Guest NeitiOmena

Moon menossa kokemaan Musen Lontoossa 17.6. Siinä taitaa ollakin ainut tiedossa oleva pläjäys.

Turha toivoakaan, että joku teistä olisi siellä myös. :huh:

Tai no, Ville Leinosta menen kyllä katsomaan sitten kunhan keikkapäivät julkistetaan.

Kotiteollisuuden on nähny jo sata kertaa, ei jaksa enää innostaa.

Guest Adaira

Sonatan Pakkahuoneen keikalle kävin ostamassa tänään lipun. Matka tulee jopa oletettua halvemmaksi, kun ei tarvitsekaan lähteä junalla. Sain ylipuhuttua kaksi kaveriani mukaan, ja kolmaskin harkitsee, niin tulee edullisemmaksi lähteä autolla. Lisäksi olen ehkä suuntaamassa 9.2. Rytmikorjaamolle, kun siellä esiintyisi Moonsorrow ja Kiuas.