Sign in to follow this  
Guest Sir Juzzi

Keikkatopic

1,048 posts in this topic

Guest MizWinter

Huomenna on vuorossa klubilla joku funk-tapahtuma, ja ensi viikon perjantaina PMMP yo-talolla. Semmosta tällä erää.

Guest Braindead
edit: Onko täällä Kuopiota tuntevia kanssaihmisiä? Ei Cotton Clubin lähellä satu olemaan jotain aivan naurettavan halpaa hostellia tms..?

Hotelli Betonimies on halpa ja löytyy keskustasta, mutta sinneppä tuskin haluat mennä. Rautatieasemalla yksi edullinen paikka, tosin aika etäällä Cottonista. Tietääkseni Petoselta ei paljon majapaikkoja löydy.

Kamelotin Pakkahuoneen keikalle miekin olen suuntaamassa, samoin Sonatan keikalle. Moonsorrowta ja Kiuasta olis tarkoitus mennä katsomaan YO- talolle parin viikon päästä. Domination Black on klubilla 23.2, sitä olen jo luvannut mennä katsomaan. Tuossapa noita keikkoja tälle keväälle. Eikä sovi unohtaa FME:tä.

Imperiumin messulautaa tässä samalla luen, näköjään Pain Confessor on tulossa Tampereen Klubille huhtikuussa, ehkäpä sinnekin suuntaan.

Guest Fountain of Hope

Triviumia toukokuussa. Onpa sekin turhauttavan pitkä aika ilman mitään keikkoja, ellei fme:tä oteta huomioon. Niin ja kattoo jos tuota Northeria menisi 3.3 Gloriaan kahtomaan.

Guest Lede
Triviumia toukokuussa.

Lämppärinä puolet kovempi bändi, jonka aioin mennä katsomaan, mutta rahatilanne ei anna periksi.

Guest charity

Maija Vilkkumaata olisi tarkoitus mennä katsomaan Tampere-talolle 10.2 (?). Taitaa tulla aika erilainen kokemus kuin edellisistä festari-/klubikeikoista, mutta ihan kiva vaan. Onko kukaan muu raahautumassa paikalle (ja maksamassa itseään kipeäksi lipuista)?

Guest Fountain of Hope
Lämppärinä puolet kovempi bändi, jonka aioin mennä katsomaan, mutta rahatilanne ei anna periksi.

Täytyy myöntää että itse en ole kuullut varmaan yhtäkään yhtyeen biisiä, vaikka melko tunnettu onkin.

Guest Socramon
Maija Vilkkumaata olisi tarkoitus mennä katsomaan Tampere-talolle 10.2 (?). Taitaa tulla aika erilainen kokemus kuin edellisistä festari-/klubikeikoista, mutta ihan kiva vaan. Onko kukaan muu raahautumassa paikalle (ja maksamassa itseään kipeäksi lipuista)?

la 10.02. Nicole, Rust & Monsteriser, 7 e* Liput myynnissä ennakossa!

Taitaa jyrätä aika totaalisesti Vilkkupään.

Eilen/tänään olin siis katsomassa Moonsorrowta ja Insomniumia Nosturilla.

Moonsorrow vakuutti enemmän livetilanteessa (ja muutenkin kyllä vakuuttaa enemmän muttasiis) mutta ei Insomniumkaan mitenkään hohhoi-tavaraa ollut. Varsinkin viimeisenä vedetty Sentencedin Nepenthe ilahdutti.

Moonsorrow soitti tosiaan uuden lätyn Tuleen ajettu maa-biisin, joka on melko pitkä, mutta ei ollut mitään ongelmaa kuunnella/fiilistellä sitä loppuun saakka täysillä eli toimi. Muutenkin settilista oli hyvä ja meininki sitäkin parempi. Erityisesti mieleen jäivät Pimeä ja Pakanajuhla.

Edited by Ansumetallie

Ansumetallien mainitsema keikka tuli itsekin todistettua ja oli kyllä hieno meininki. Settilista oli tosiaan täydellinen ja meininki loistavaa :)

Guest Okitchita

Näillä näkymin minäkin olen Sonataa tuonne Pakkahuoneelle menossa katsomaan. Jos vain saan kaverin mukaan.

Guest charity
Taitaa jyrätä aika totaalisesti Vilkkupään.

Se on mistä tykkää :P

Guest *Moonwitch*
Tietääkseni Petoselta ei paljon majapaikkoja löydy.

Samaa totesin itsekin, kun yritin netistä etsiä.. Tuskinpa tuonne tulee lähdettyä. Kiitos kuiteskin!

Ai täällä olikin nuin paljon porukkaa Ensio/Vihta/*.exe keikalla Bukkakehuoneella.

Guest J_Crane

Huomasinpa että tuossa pääsiäisen aikoihin on aika mukava suma noita hevikeikkoja Tavastialla: Keskiviikkona 4.4. Celtic Frost ja Kreator, torstaina 5.4. Kotiteollisuus, perjantaina 6.4. Finntroll ja lauantaina 7.4. Amorphis.

Saatana nyt joku lahjoittakaa mulle rahaa ja hyvä kunto!! :)

Ja 6/7.4 putki pelottaa itseäkin! Finntrollin keikaillohan kaljat on lennelleet aina pitkin salia ja kun Amorphis-keikalla meitä on neljä tulossa, niin eiköhän siitäkin saada kostea ilta.

Mutta molempina iltoina paikalla.

Guest J_Crane

Eilen maanantaina oli Tavastialla KTU niminen bändi. Lavalla oli siis Kimmo Pohjonen sekä King Crimson yhtyeestä Trey Gunn ja Pat Mastelotto.

Oli erinomainen keikka.

Ja bonuksia siitä, että keikka alkoi jo vähän yhdeksän jälkeen illalla, joten kotona olin jo ennen puolta yötä :)

Guest Socramon

Lauantainen Nicolen keikka jää väliin kun joutu Rumaan töihin, no, aina ei voi voittaa.

Virgin Oil Companyssa Helsinkin ydinkeskustassa tänään tiedossa Viikatteen keikka, alkaen "Puoliltaöin". Aivan varmasti olen paikalla, bändi on niin viihdyttävä livenä, ja uusi levy potkii taas kerran pirusti.

Guest Sir Juzzi

Tulipa katsastettua Kiuas ja Moonsorrow YO-talolla eilen illalla. Moonsorrow tosin soitti pääasiassa tämän päivän puolella. Kiuas ei ollut tällä kertaa kovin kummoinen. Parin viikon takainen Pakkahuoneen keikka vakuutti huomattavasti enemmän. Laulajalla vaikutti olevan jotain ongelmia, kun se veti suurimman osan ajasta aika reippaasti levyvetoihin nähden kevennettyjä lauluosuuksia. Soundit olivat vaisut (basso instrumenttina kuului, taajuusalueena puuttui) ja rumpali takkuili blastbeattien kanssa. Mutta Kiukaan parhaat biisit ovat aina loistavia, Bleeding Strings toimi tällä kertaa selvästi parhaiten.

Moonsorrow oli huomattavasti parempi mitä olin odottanut. Yhtyeen keskittymistä vaativat biisit ovat sellaisia, että ne on yksinkertaisesti vedettävä hyvin, että ne säilyttäisivät vakuuttavuutensa, ja useammalta suunnalta olin kuullut useampaan kertaan että Moonsorrow ei olisi kovin kaksinen livebändi. Totuus oli toinen, soitto oli tiukkaa, Villen kärinät kuulostivat melkeinpä paremmalta kuin levyllä ja sounditkin olivat tuhdimmat kuin Kiukaalla. Keikan kohokohtia olivat Tuleen ajettu maa, joka ei monelle muulle kyllä näyttänyt uppoavan sekä Pimeä, joka säväytti yhtä kovaa kuin levyltäkin.

Ehdottomasti hintansa arvoinen keikkapari, se maksoi vain 7 euroa.

Edited by Sir Juzzi

Guest Socramon

Kiuas: 88dBl Moonsorrow 115dBl. Siinä sitä eroa sitte. Moonsorrown soundcheck pari tuntia, kiukaalla vartin verra.

Miunkin piti eilen tuota Kiuasta ja Moonsorrowta tulla katsomaan, mutta olin sitten kipeä, niin jäi sitten reissu väliin. Toisella kertaa sitten.

Itekin kovasti yritin tuonne Treelle lähteä Yo-talo / Klubi splittiä varten. Mutta meni liian vaikeaksi.

Tänään sitten Enochian Crescent / Thraciar Night Life Rockissa ja huomenna myGRAIN / Misery Inc Porvoossa.

Onkos myGRAIN kuunneltavaa? :P On nimittäin pienesti ilmassa tuonne Jalometalliin lähtö, ja pelkän Moonsorrowin (ja Deathchainin) takia tuntuu hiukan erikoiselta alkaa 20-25 euroa maksamaan.

Guest Nw-fan 4-ever

Brother Fire Tribe tulossa Kiteelle 23.2. Voi olla monille liian kaukana. Ajattelin kuitenkin ilmoittaa. :I