Sign in to follow this  
Guest Waniyetu

Tv-ohjelmien ihmeellinen maailma

1,094 posts in this topic

Guest Waniyetu

Edelliselle tv-ohjelmatopicille ilmeisesti näytettiin lukkoa sivumäärän deadlinen ylittyessä, joten suoritetaan reinkarnaatio. :] Idea sama kuin ennenkin, jutellaan siis tv-ohjelmista.

Eilinen Lost oli kyllä niin kutkuttava ettei millään malttaisi odottaa syksyyn jatkoa. Ää, tahdon tietää mitä Lockelle, Desmondille ja Ekolle tapahtui!

Ja vielä Idolsiin liittyen että Kristian on jopa nousemassa Arin rinnalle finaalitaisteluun. Oli meinaan sellainen veto eilen että huhhuh. 8) Lauloi Loirin biisiä lähes paremmin kuin Vesku itse. Äijä on kehittynyt Idolsin aikana niin paljon että melkein naurattaa.

edit//Kirjoitin ilmeisesti niin innoissani että puolet kirjaimista unohtui. :D

Edited by Waniyetu

Vinkki kaikille Charlotte Brontë-faneille: tiistaina 13.3. TV1:ssä alkaa BBC:n neliosainen filmatisointi Kotiopettajattaren romaanista. Odotukset on täällä korkealla, toivottavasti novellista on saatu sovitettua yhtä mahtava kokemus kuin toisesta kaikkien aikojen lempikirjoistani, Jane Austenin Ylpeyden ja ennakkoluulon vuoden 1995 filmatisoinnista.

Ooh, Mr Darcy & Mr Rochester :heart: :I

Positiivista Lostin suhteen lienee se, että Nelosen sivuilla sanottiin kolmannen kauden alkavan "lähitulevaisuudessa" eikä syksyllä.

Tosin, voihan "lähitulevaisuus" tarkoittaa syksyäkin, mutta toivottavasti ei.

Jenkeissä tekivät sillä tavalla, että näyttivät tuossa viime syksynä ensin kolmannen kauden kuusi ekaa jaksoa ja nyt helmikuun alusta lähtien loput kaudesta. En kyllä usko, että täällä tekevät samalla tavalla, sillä sille ei ole oikeastaan mitään syytä. Kutosjakson lopun cliffhanger menettää kyllä tehoaan jos seiska näytetään jo seuraavalla viikolla, mutta toisaalta aina ei voi voittaa.

» Click to show Spoiler - click again to hide... «
Ja en nyt tiedä uskooko kukaan tosissaan hetkeäkään, että ne ampuvat Sawyerin :P

Olen ihan tuhottoman spoilaantunut, mutta en silti malta millään odottaa, että näkee ne jaksot itse telkusta. Ei se jotenkin vain ole sama juttu ladata niitä koneelle tai katsoa jostain nettisivulta. Etenkään tuota keskiviikkona Jenkkilässä nähtyä jaksoa en millään malttaisi odottaa näkeväni. :D

Ja mitä tulee Desmondin, Locken ja Ekon kohtaloon voin liikaa paljastamatta kertoa hiukkasen:

Bunkkeri räjähtää olemattomiin ja heput lentelevät pitkin viidakkoa. Locke taitaa päästä ulos ehjin nahoin, Eko tipahtaa jonnekin jääkarhun luolaan ja Desmond hukkaa vaatteensa jostain käsittämättömästä syystä päätyen kirmailemaan nakuna ympäri pusikkoja ja ennustamaan tulevaisuutta.
:D

Guest Wisec

Todellakin Kristianin veto eilisessä Idolsissa oli illan parasta antia, kiitos eläytymisen ja mahtavan äänen. :W:

Guest Sir Juzzi

Minua ei Idols juurikaan ole yleensä kiinnostanut, mutta asennejätkät Kristian ja Ari ovat herättäneet kiinnostukseni. Arin äänestä en pidä yhtään mutta sillä on tekniikka ja asenne mallillaan. Perfect Strangers-veto oli pirun hyvä. Kristian on enemmän mainstreamia, mutta sillä on koko homma ihailtavan hyvin hallussa. Entertainer-veto oli niin tilanteeseen sopiva biisivalinta ja hienosti vedetty, että nyt oli varaa ottaa riski ja esittää aivan totaalisen erilainen kappale kääntäen sekin voitoksi.

Yksi asia vain ihmetyttää: mitä ihmettä noin lahjakkaat ja tuon tyyliset kaverit oikeastaan tekevät koko Idolsissa?

Guest Gothelia
Yksi asia vain ihmetyttää: mitä ihmettä noin lahjakkaat ja tuon tyyliset kaverit oikeastaan tekevät koko Idolsissa?

Samaa olen miettinyt itsekin. Ilmeisesti juuri siksi, että kyseisenlainen formaatti on olemassa, ovat kaikenlaiset muut väylät uusien lahjakkuuksien löytymiselle hieman kaventuneet. Eivät levy-yhtiöt mistään karaokemenestyjä Arista ole kiinnostuneita, mutta heti kun se on niin "kovatasoisessa" ( :huh: ) laulukilpailussa kuin Idols, niin heti siinä on oltava jotain erikoista.

Guest *Moonwitch*

En uskaltanut lukea noita Morriganin spoilauksia Lostista ;) Miusta on melkein alkanut tuntua, että Lost on vähän liiankin omituinen sarja. No mutta odottelen silti jatkoa, mukava kuulla että sitä on tiedossa lähitulevaisuudessa eikä vasta syksyllä! Saisi ottaa kolmonenkin nelosesta mallia, mitä tuohon sarjojen tauolla olemiseen tulee :[

Se Kadotettu oli aika tylsä. Uusi Kotiopettajattaren romaani on ollut merkittynä kalenteriin jo kauan, toivottavasti on hyvä! :)

Guest Sethiel

Ite oon tykästyny Greyn anatomiaan :) toista kautta jäljellä vielä 10 jaksoa, jääköhän sitten tauolla saa nähdä.

Eilinen Lost oli kyllä kans hyvä. Aina nuo kauden päätösjaksot on tommosia koukuttavia ;) Jostain olin lukevinani,että se palaa ruutuun vasta syksyllä.

Ylpeys ja ennakkoluulo on kyllä mahtava sekä kirjana että sarjana. Ostin sen sarjan DVD:llä kun oli tosi halpa. Kirjakin on hyllyssä.

Tuota Kotiopettajattaren romaania en ole edes lukenu, mutta pitää kattoa jos sitää sarjaa sitte kattois. Kiitos vinkistä :)

.."kovatasoisessa" ( :huh: ) laulukilpailussa kuin Idols...

Niinpä. Suomen Idols ei todellakaan ole mitään verrattuna esim. American Idoliin. Siellä taso hipoo aikalailla pilvilinnoja. (Ja toki siellä on myös sitten enemmän niitä huonojakin, mutta on niitä hakijoitakin hieman enemmän.) Juuri ukon kanssa juteltiin eilen tuosta ja sekin sanoi, että tuoreimmassa(kin) American Idolissa kaikki semifinaaliin päässeet ovat paljon parempia kuin suurin osa näistä Suomen finalisteista.

Guest *Moonwitch*

Greyn anatomia on välillä kurotellut pääni sisäisessä tv-sarja-taulukossani sairaalasarjat-osastolla Teho-osastonkin lähelle.. Sillä on ollut hetkensä, mutta ainakaan nyt en sanoisi, että se Teharin paikkaa tuntuisi saavan, ei todellakaan. Greyn anatomia on jotenkin pehmompi, mikä nyt ei sinänsä ole paha.. Mutta Tehari vaan on jotenkin niin .. ! Voi olla vaikutuksensa sillä että Tehari on jatkunut suunnilleen kymmenen vuotta ja ollut koko ajan yhtä hyvä. Jos Greyn anatomiakin jatkuu edes puolet siitä ja ne yhdet ääliöt on tulleet järkiinsä siihen mennessä, niin ehkä sitten palaan asiaan :P

ER palaa ruutuun kuukauden kuluttua 5.4.! Mutta jos Abbyn vauva kuoli ja Abs ja Luka (TAAS!) eroavat, EN ALA! :cry:

Olen pudonnut Idolseista kärryiltä.

Guest MizWinter

Suomessa ei todellakaan hevillä hävitä! Sen näkee selvästi jo siitä, että kolme seitsemästä Idols-finalistista on hevi-ihmisiä, ja he lukeutuivat kaikki miltei kovimpaan kastiin. Eilen meillä oli poikkeuksellisesti koko perhe katsomassa finaalivetoja, ja Arin esityksen aikana iskä (vanhana rokkarina) huusi kovaan ääneen "Upeeta!". Kait porukat rupeaa tästä pikkuhiljaa tajuamaan, miksi mä kuuntelen heviä :D (on ne kyl aina tajunnu, mut nyt ainakin).

Hevi on omanlaistaan, muttei sitäkään aina jaksa. Ari osaa laulaa korkealta ja kovaa, se tiedetään, mutta esim. Mia on omassa genressään aivan huipputasoa. Erilaisten musiikkityylien laulutavat ovat tuleet mulle tutuiksi oikeastaan vasta vuoden sisään. Ei ole kaukana ne ajat, kun mielsin kaiken laulannan karmeaksi silsaksi paitsi hevi-sellaisen, typerä kapeakasvoinen teini kun olin :huh:

Vaikka täällä haukutaankin Kristiinaa, niin musta se likka laulaa aika hyvin (myönnettäköön kuitenkin, että viimeisin veto ei ollut hänen parhaansa). Siinä tyylissä on jotain sellaista söpöä ja taitavaa, joka kohoaa muiden tavallisten tusinateinibeibe-fraseerauksien yli. Okei, olen varmaan jonkin verran puolueellinen myös siksi, että hän sattuu olemaan kaverini pikkusiskon kaveri. Viimeksi, kun olin kaverilla yötä, niin Kristiina kävi siinä kääntymässä. 8) Ei tuntunut silloin miltään, mutta voisin olla aika hoona, jos nyt kävisi. :D

Edited by MizWinter

Guest Okitchita

Itselläkin on Kristian kohonnut yhtä korkealle arvoasteikossa kuin Ari, niistä kun jompikumpi voittaa niin olen tyytyväinen.

Mitäs mieltä olette Idolsin uudesta musiikkivideosta? Omasta mielestäni kappale on aika kuraa alkuperäiseen verrattuna. Laulajista suurimman osan ääni ei sopinut kappaleeseen erityisen hyvin. Mutta sen videon alussa se Kristianin osuus ja se katse. :I

Guest Waniyetu
Niinpä. Suomen Idols ei todellakaan ole mitään verrattuna esim. American Idoliin. Siellä taso hipoo aikalailla pilvilinnoja. (Ja toki siellä on myös sitten enemmän niitä huonojakin, mutta on niitä hakijoitakin hieman enemmän.) Juuri ukon kanssa juteltiin eilen tuosta ja sekin sanoi, että tuoreimmassa(kin) American Idolissa kaikki semifinaaliin päässeet ovat paljon parempia kuin suurin osa näistä Suomen finalisteista.

Jatkoonpääsemisen mahdollisuus oli prosentuaalisesti kyllä häviävän pieni. Tuhansista ja taas tuhansista hakijoista pääsi jokaisessa kaupungissa jatkoon vain 10-20 henkeä. 8) Suomen Idolsissa tykkään siitä, että suomalaisilla on hieman terveempi itsetunto ja sopivasti (joskus jopa liikaa) nöyryyttä. American idolsissa jokainen yrittäjä hehkutti olevansa luomakunnan paras laulaja ja kuinkas kävi - murskaava tappio ja tuomareiden naurut päälle. :huh:

Guest Minerva
Mitäs mieltä olette Idolsin uudesta musiikkivideosta? Omasta mielestäni kappale on aika kuraa alkuperäiseen verrattuna. Laulajista suurimman osan ääni ei sopinut kappaleeseen erityisen hyvin. Mutta sen videon alussa se Kristianin osuus ja se katse. :I

Olen aika samaa mieltä siitä, ettei suurimman osan ääni oikein sopinut koko biisiin. Kristianin osuus teki kyllä minuunkin aika suuren vaikutuksen, ihan jo sen katseenkin takia. :P Ja kyllä se Arikin siinä hyvin lauloi, mutta esimerkiksi Kristiinan laulua oli kamalaa kuunnella.

Oli kyllä mukavaa katsottavaa tuo Idols viimeksi. En ole varmaan vieläkään toipunut siitä Kristianin esityksestä. Kerrassaan loistavan biisivalinnan oli tehnyt. Myös Arin esitys oli upea. Jomman kumman on kyllä se kisa voitettava.

Guest Waniyetu

Siitä Idolsin videosta sen verran, että Kristianin ääni sopi kuin valettu kyseiseen kipaleeseen, mutta sen jälkeen laulaneen Kristiinan äänen kontrasti oli aivan liian suuri edelliseen laulajaan verrattuna. :huh: Mian ja Annan ääniä en meinannut erottaa toisistaan pelkän biisin kuultuani. Arin ja Panun äänet sointuivat ihan hyvin biisiin, kuin myös Johannan. Kristiinan ääni oli kyllä karmeaa kuultavaa tuon biisin yhteydessä.

Edited by Waniyetu

Guest Gothelia
Vaikka täällä haukutaankin Kristiinaa, niin musta se likka laulaa aika hyvin (myönnettäköön kuitenkin, että viimeisin veto ei ollut hänen parhaansa). Siinä tyylissä on jotain sellaista söpöä ja taitavaa, joka kohoaa muiden tavallisten tusinateinibeibe-fraseerauksien yli. Okei, olen varmaan jonkin verran puolueellinen myös siksi, että hän sattuu olemaan kaverini pikkusiskon kaveri. Viimeksi, kun olin kaverilla yötä, niin Kristiina kävi siinä kääntymässä. 8) Ei tuntunut silloin miltään, mutta voisin olla aika hoona, jos nyt kävisi. :D

Hmm, pitäisikö minunkin ruveta kannattamaan Kristiinaa, se kun on kotoisin tuosta 20 km päästä. ;) Taajamasta, jossa minulla asuu sukua mummon, tädin ja kahden serkun verran. "Braskin tyttö" on kuulemma ollut aika tunnettu vieras pikkulikasta lähtien mummoni kuistilla, asuivat joskus kauan sitten miltei hänen naapurissaan.

Lisäksi nykyisin tämä Braskin tyttö käy myös samaa lukiota kuin kaverini. Sieltä suunnasta kuullut aika paljon juttua tästä tytöstä, mutta minä en juoruile julkisesti.

Mutta ei, kyllä minä olen Kristiinan suhteen yhä sitä mieltä, ettei siinä eukossa ole mitään muuta kuin se hunajaisuus. Kehuja ja ääniä se kerää vain pikkutytöiltä tai sitten vanhoilta likaisilta äijiltä, jotka kuvittelevat sen koulutyttöpuvussa ojentamassa opettajalle omenaa. Tämähän se on se surkea totuus, minä vain sanon sen ääneen. :P

Eikös tällä laudalla muuten ollut joskus ihan oma topic Idolsille? No ei se minua haittaa, että tässä topicissa jauhetaan joten jatkakaa vaan.

Voisinpa tehdä pienen katsauksen siihen, mitä oikeastaan katsonkaan nykyisin televiisiosta.

Maanantaisin Oz eikä oikeastaan muuta kun Täydelliset Naisetkin jäi tauolle pari viikkoa sitten. Oz onkin muuten tällä hetkellä suosikkini yli kaikkien muiden sarjojen. Maikkarilta saatan joskus katsoa maanantaileffan, mutta harvoin sieltä enää mitään kovin hyviä tulee.

Tiistaisin ei tule mitään katsomista nykyään. Kadotetun ensimmäisen jakson katsoin viime tiistaina, mutta ei vaikuttanut kovinkaan mielenkiintoiselta.

Keskiviikkoisin Greyn Anatomia, johon olen täysin koukuttunut. :I

Torstaisin Krokotiilimies tulee yleensä katsottua ja joskus myös Idolsia jonkun verran.

Perjantaina eikä lauantaina myöskään tule oikein mitään ohjelmaa paitsi joskus joitain hyviä leffoja.

Sunnuntaisin Fullmetal Alchemist, Gilmoren Tytöt ja Ihana Elisa.

Lisäksi katselen satunnaisesti esim. Frendejä ja Conania sekä erilaisia dokumentteja. Uudelta JIM-kanavalta taitaa tulla aika paljon dokumentteja. Miulla, joka toistaiseksi olen digiboksiton, ko. kanava ei näy joten osaisiko joku kertoa ovatko nuo miten laadukkaita?

Telkkarin lisäksi seuraan "toisia teitä" joitakin sarjoja ja animeja. Sarjoista 24:sta, Heroesia, Prison Breakia ja Sleeper Celliä. Animeista tällä hetkellä Great Teacher Onizukaa, Jigoku Shoujoa, Jyu Oh Seitä ja Kaikan Phrasea. Noiden lisäksi olen myös katsellut South Parkin alkujaksoja ja Planet Eath-dokkarisarjaa viime aikoina. Lostin kolmoskautta olisi myös tarkoitus alkaa seuraamaan.

"Miten sie ehdit kattomaan noita kaikkia?" Viikolla en yleensä paljon ehdikään, mutta viikonloppuisin ja aina silloin kun vaan on tylsää/aikaa. :P

Edit. Perkele, luulin tällä kertaa selvinneeni ilman edittiä, mutta väärässa olin.

Edited by Ansumetallie

Guest Sethiel
ER palaa ruutuun kuukauden kuluttua 5.4.! Mutta jos Abbyn vauva kuoli ja Abs ja Luka (TAAS!) eroavat, EN ALA! :cry:

Teho-osasto on kyllä munkin suosikki :) Piti kattoa pari ekaa jaksoa täsät uudesta kaudesta, että sain tietää mitä siellä sitten AbBylle ja vauvalle kävi ja mitä Samille kävi siellä pakoauton kyydissä. Mut nyt oon saanu pahimman tiedonhaluni tyydytettyä ja ootan että ne jaksot alkaa maikkarilla.

Abbyn ja Lukan vauvan kohtalosta voin katsomani perusteella kertoa:

Abbyn ja Lukan vauva selviää :)
Edited by Sethiel

Mä katon nykyää tosi vähän tv:tä, kun vertaa siihen, mitä joskus katoin. Joskus tuli katsottua kaikki Kauniit ja Rohkeat, Tunteita ja Tuoksuja, Salatut Elämät, Sinkkuelämää, Frendit, Emmerdale, Kotikatu ym. ym.

Nykyään taidan seurata aktiivisesti vain muutamaa sarjaa:

L- koodi: Yksi kolmesta suosikkisarjastani. Valitettavasti kakkoskausi on jäänyt multa väliin, kun oma digiboksini ei ole yhteistyökykyinen. Ykkösen omistan boksina, ja kolmosta seuraan Subilta. Loistava sarja. Viikon kohokohta.

Gilmoren Tytöt: Poikaystäväni äiti tykkää myös tästä sarjasta, ja lainailee mulle bokseja, kun on niitä innostunut ostaan. Sunnuntain lähetysaika on tosi huono, en ikinä muista katsoa sitä. Onneks on nuo boksit olemassa. Lorelai ja Rory ovat erittäin koukuttavia.

Siskoni On Noita: Kolme ensimmäistä tuotantokautta on tullut nähtyä ties kuinka moneen kertaa, nelonenkin kertaalleen, sen jälkeen vaan satunnaisia jaksoja. Noista uusinoista katson vaan nyt noi parhaat jaksot, odotan kovasti uusia jaksoja.

Lost: Harmittaa kovasti tuo tauko, pitäisköhän alkaa seuraan netin kautta...

Edited by Heviprinsessa

Guest Blessed

Kyllä se niin on, että tietokone on mennyt telkun edelle ainakin minulla.

Aktiivisesti seurasin Pakoa, jota nyt on sen tauolle jäätyä tullut toista kautta katseltua netin kautta, kun ei sisua todellakaan löydy odottamaan sitä puolta vuotta. Kadotettua katsoin pilottijakson ja eiköhän tuota tule jatkossakin seurailtua, sen verran mielenkiintoiselta kuitenkin vaikutti. Ja tottakai Tajunnanräjäyttäjää, koska Criss Angel on vaan niin ehana :P Ei kun oikeasti, ihan taitavalta kaveri vaikuttaa kun vetten päällä kävelee ja leijailee rakennuksien katoilta toisille. Ei vain voi olla katsomatta.

Sitten tulee aktiivisen satunnaisesti, aiheesta tai tylsyyden tasosta riippuen, seurattua kakkosen Musiikki-tv:tä.

Niin, ja maanantaina klo: 20.00Yle Teemalta alkava Sisällä soittimessa vaikuttaa mielenkiintoiselta, kyseessä siis viisiosainen dokumenttisarja rock-soitinten historiasta. Ensimmäisessä kitaroidaan, seuraavassa vuorossa koskettimet ja jatkossa vielä lyömäsoittimet, dj-välineet ja ihmisääni. Varmasti tulee katsottua.

Edited by Blessed

Guest Durden

Idollsseista: Idolssin taso on tänä vuonna yllättävän korkea, jos vertaa aikaisempiin Christian Forsseihin ja Ilkka Jääskeläisiin. Top kolmonen on jo aika selkeä: Ari, Kristian, Anna. Järjestys on sitten toinen juttu...Anna saa ulkonäöllään jo paljon ääniä teineiltä. Kristian varmaan vetoaa vanhempaankin katsojaan. Se Lapin kesä - tulkinta oli nimittäin jotain aivan mahtavaa. Ari puolestaan saisi voittaa koko kisan rehellisyydellään ja ainutlaatuisella äänellään. :W:

Kävin lueskelemassa MTV3:n Idols-sivuja. ja huomasin tällaisen pätkän Kristianin haastattelussa:

Jos Kristian pääsee finaaliin, niin mitä hänen esittämänään voidaan kuulla?

- Voin sen verran paljastaa, että jos tässä jatkoon mennään, niin on hyvin mahdollista, että esitän kappaleen, joka on totuttu kuulemaan suomeksi naisen laulamana. Mä vedän sen näin miehenä ja italiaksi eli alkuperäiskielellä, mies vastaa salaperäisesti.

Ei kai se vaan aio laulaa Paula Koivuniemen Aikuista naista (Alunperin italoiskelmä nimeltä Maledetta Primavera) :nuts:

Jaksaa tuskin odottaa *NOT*

Guest MizWinter
Ei kai se vaan aio laulaa Paula Koivuniemen Aikuista naista

Tai Rakkauden Haudalla :D

Juicen tekstit, mutta alunperin italialainen biisi.

Tai Rakkauden Haudalla :D

Juicen tekstit, mutta alunperin italialainen biisi.

Duoda nåin, Rakkauden haudalla on kyllä Juicen säveltämä.

Guest Merlinatre
Ja tottakai Tajunnanräjäyttäjää, koska Criss Angel on vaan niin ehana :P Ei kun oikeasti, ihan taitavalta kaveri vaikuttaa kun vetten päällä kävelee ja leijailee rakennuksien katoilta toisille. Ei vain voi olla katsomatta.

Minulla Tajunnanräjäyttäjän katsominen menee nykyään siihen, että yritän arvata, miten Angel taikansa tekee. "Miekin osaisin tehdä TUON levitaation! Sillä on se savuke suussaan piilossa! Se kortti hävisi siinä-ja-siinä välissä! Keksin muuten eilen, miten se partaterätemppu tehdään!"

Voitte kuvitella. Kukaan ei enää kestä katsoa sarjaa kanssani. Ehkä olen kateellinen pikku nulikka, mutta minusta temppujen käräyttäminen on paljon hauskempaa kuin niiden suu auki toljottaminen. :lol: