Sign in to follow this  
Guest Abaddon

Levyraati

699 posts in this topic

^Hahah! Ei mulla ole tämän löytämisessä onneksi ongelmia ollut. Mielen perukoilla vaan herää kysymys, että mitäköhän jotain mitä en ole vielä löytänyt, tämä foorumi pitää vielä sisällään? :D

Nojoo, Sleikkaa, ja vielä klassisimmasta päästä. War Ensemble on kyllä oikeasti harvinainen "hitti"biisi, joka on oikeasti hyvä. Tässä tapauksessa vielä ihan törkeän hyvä. Kaikin puolin todella onnistunut thrash-metal rypistys. Alun särinäriffi iskee lekalla naamaan, ja rummut tekevät pelottavan tyylikkään sisääntulon. Kaoottiselta pitiltä ei voi välttyä, kun tämän kuulee livenä. Slayerin tavaramerkkinä toimiva tempon polveilu on tässä biisissä jalostettu hyvin toimivaksi, ja soolotkin ovat Slayerille harvinaiseen tapaan jopa mieleenpainuvia. Erityisesti Kingin murinatäppäily. Tämä on vielä ajalta, jolloin Araya oli laulajana huippukuosissaan. Nykyään tämä on kyllä miehelle ihan mahdoton laulettava. Biisistä en oikeasti löydä juuri mitään kritisoitavaa. Video ainoastaan oli ihan tyhjänpäiväinen. En tajua ideaa noissa "feikkiliveissä".

Ja seuraavalle juuri uudella albumilla klassiseen tyyliinsä 15 vuoden radiopelleilyn jälkeen palannut Santana. Shape Shifter samannimiseltä albumilta!

Guest Peetu

Katsoin eri linkin, koska tuo sinun linkkisi ei ole voimassa enää. Katsoin

. Onhan mies aivan huikea kitaristi ja varsinkin näissä live-otoksissa sen huomaa. Muutenkin koko bändiltä sellaista jammailua että alta pois. 9+

. Musiikkia joka voisi soida radiossa vielä nykyäänkin. Niinkuin useampi bändin biiseistä. Bonuksena
;) Edited by Peetu

Ei oikein herättänyt minkäänlaisia tuntemuksia tuo kappale. Jälkimmäisessä linkissä oleva kappale, joka onkin minulle tutuin, sitä vastoin kuulostaa yhtäaikaa raivostuttavalta ja nerokkaalta. Ei oikein ole minun mielimusiikkiani tällä hetkellä. Lämpimänä kesäiltana jossain rannalla joku nainen kainalossa voisin kuvitella kuuntelevani tuota esittäjää. Tämän syvempään analyysiin en nyt pysty. 6/10

seuraavaksi sellaista musiikkia, josta en usko itseni lisäksi kenenkään muun pitävän.

En ole oikein ikinä tiennyt mitä Kuha.:sta pitäisi ajatella :D Bändistä ei oikein ota selvää kuinka tosissaan ovat, esimerkiksi Mureke on useampaan otteeseen aiheuttanut tarpeeksi väsyneenä aikamoisia naurunpyrskähdyksiä. Tohtori Krabolan telekineettinen testilaboratorio ei tällaisia ajatuksia herättänyt, vaan kyseessä tuntuu olevan lähempänä "tavallista" progressiivista rockia/ metallia. Ei bändistä ollut vaaraa erehtyä, mutta outouden huipulla ei oltu. Tietyllä tapaa hyvä niin, biisi seisoi omilla jaloillaan, ei pelkästään outouden jakkaralla. Tämä on 8 arvoinen suoritus.

Jatketaan outoilulinjaa,

Guest Peetu

Bändi on kuunnellut 80-90 luvun ND:t? Ilmeisesti tribuutti kyseiselle bändille :) ND oli kuuluisa saman tyylisistä biiseistä, onneksi musiikki on muuttunut sen jälkeen. Huumorille 9, biisille 5 ;)

Pistän viimeinkin meikän "ykkösbändiltä" tänne biisin. Jottei mene liian helpoksi, laitan kappaleen jota ei ole soitettu puhki (kappale kirotusta laivasta). Sanoitukset. Ja eihän tätä liven taidetta voi haukkua?

Edited by Peetu

Onko tämä oikeasti noin pitkä O____o Ihan kivasti tuntuu menevän tässä datailun taustamusiikkina, taide on hienoa. Minulla lienee asennevamma tämmössii vanhoja bändejä kohtaan, kun niin paljon välttelen vaikka ihan jeeshän tämä on.. 7 Ei noi vaatteet on hulvattomat x) + pottaotsis!!

Ah ei pysy istualtaan kun tätä kuuntelee!

koska Shakira ja eräällä americanolla koska silmät!

Jotenkin tästä englannistetusta versiosta saa enemmän irti..

Edited by missKolho

Shakira on yksi lemppariartistejani, ja kyseinen biisi on semmoista vahvaa keskitasoa. Tykkään espanjankielisestä versiosta paljon enemmän, ehkä siksi että espanja vaan on niin hot. :D Lähes mikään Shakira ei kuitenkaan ole huonoa, tämäkin siis ansaitsee ainakin ysin!

Seuraavaksi arvosteltavaksi Yonan Pilvet liikkuu, minä en. Vissiin vähän vanha juttu jo, mutta itse löysin tämän vasta hetki sitten.

Guest Peetu

Säästän kaikilta aikaa sanoessani lyhyesti, että biisi on todella huono. Onko tämä Yona jokin lukiolaisten projekti? Pilipali-musiikkia alusta loppuun saakka. Miten hemmetissä tällainen biisi edes julkaistaan? Kävin katsomassa kyseisen artistin tietoja ja hän on saanut vuoden 2010 tulokas-emman. Ei voisi uskoa tämän biisin perusteella. Jos tekotaiteellisuudelle voisi pistää määritelmän, tämä biisi olisi sellainen. 4-

Olen pistänyt tänne monen monta trash-biisiä aikojen saatossa ja olen huomannut, miten niin monet nykyajan nuoret eivät enää ymmärrä kyseistä genreä. Silti pistän seuraavaksi biisin yhdeltä trash-bändiltä. Tämä biisi on vähemmän trash, mutta silti parhaimpia metallilevyjä vuodelta 2011, IMO.

Edited by Peetu

Olen pistänyt tänne monen monta trash-biisiä aikojen saatossa ja olen huomannut, miten niin monet nykyajan nuoret eivät enää ymmärrä kyseistä genreä. Silti pistän seuraavaksi biisin yhdeltä trash-bändiltä. Tämä biisi on vähemmän trash, mutta silti parhaimpia metallilevyjä vuodelta 2011, IMO.

Kyseisestä bändistä olen vain lukenut Infernon mainoksista, vai oliko se emp:n kuvastosta?

Joka tapauksessa, alku kuulosti lupaavalta, enkä pettynyt vaikka onkin melkein 7 minuutin venyytys.

Hyvää, hyvällä tavalla vanhahtavan kuuloista.

Oli pakko;

Olen pistänyt tänne monen monta trash-biisiä aikojen saatossa ja olen huomannut, miten niin monet nykyajan nuoret eivät enää ymmärrä kyseistä genreä.

Ymmärtäisiköhän ne nuoret thrash metallia yhtään paremmin? ;)

Kyseisestä bändistä olen vain lukenut Infernon mainoksista, vai oliko se emp:n kuvastosta?

Oli pakko;

Marilyn Manson ei ole ikinä oikeen iskenyt, eikä iske nytkään. Radiosta tuttu biisi, mutta koitin tällä kertaa oikeasti kuunnella biisiä, enkä antaa soida taustamölynä. Jäi aika neutraali fiilis, riffi on tylsähkö ja "kauhusaundi" (kuiskailut & ghostbusters-ulinat) vähän ärsyttävä. Ei tässä oikeen mitään erikoista tapahdu kun kyseessä on radiosinkku, itelle ei kolahda mutta selvästikkin aika monelle muulle. Päähän tää ainakin jää soimaan.

rytmimussiikkia uudesta kotikaupungistani, oikeilla soittimilla ja oikeella murteella, tottakai!

Guest Peetu
Ymmärtäisiköhän ne nuoret thrash metallia yhtään paremmin? ;)

Haa haa, sait kiinni typosta!

Vaan itse asiaan eli biisiin ja videoon. Video on todenäköisesti mediapuolen opiskelijoiden käsialaa jostain päin Suomea, eli harjoittelua. Huonohan se on, mutta ihan ok ensikertalaisille. Itse biisi. No, ei sekään hirveästi kehuja saa meikältä. Kuten on jo tullut mainittua, kuuntelen paljon YleX:n iltapäivää. Loistava show, loistavat juontajat. Mutta se musiikki on yleensä noin 90% täyttä roskaa meikä mielestä. Kuuntelen mielelläni hyvää musiikkia laidasta laitaan, aivan sama mitä genreä biisi edustaa. Niinkuin täälläkin on jo varmaan huomattu (toivottavasti ainakin ;) )

Vaan Suomi-rap/hiphop soi kanavalla todella paljon mikä on sääli, sillä suurin osa siitä "musiikista" on todella paskaa. Tiedän että kanavilla soitetaan sitä, mitä kuuntelijat haluavat. On se silti sääli, että suomalainen musiikkituotanto on vajonnut näin alas. Tilaan, jossa jokainen perus-reiska voi tehdä musiikkia radioon, kunhan vain osaa käyttää ohjelmia, joilla niitä biisejä "valmistetaan". Tämä biisi eroittuu sen verran massasta, että siinä on funkia mukana. Joten biisille 6- Saarnasin tuossa vähäsen, sorry siitä ;)

Pistän biisin, joka oli ketjussa jo pari kuukautta sitten, mutta kukaan ei uskaltautunut arvostelemaan sitä, heh. Eli biisi 80-luvulta Kim Petersenin huikealla äänialalla falsetteineen. Yksi osa kauhusinfoniasta.

. (Mahtava live, kannattaa katsoa.) Edited by Peetu

King Diamond ei ole koskaan oikein kutitellut meikämandoliinon makuhermoja. Mieleen tästä sävellyksestä jäivät kohokohtina hyytävä intro ja miehen komea lauluääni. Plussaa myöskin raskaasta mutta samalla irtonaisesta riffittelystä. Loppuun olisin kaivannut vielä eeppisyyttä. Loistavan sävellyksen mittarina pidän itselläni, jos se saa ihokarvat nousemaan. Tämä jäi tältä erää tulematta. 7+

Seuraavaksi

Edited by Melankolikko

Guest Peetu
Jälkimmäisessä linkissä oleva kappale, joka onkin minulle tutuin, sitä vastoin kuulostaa yhtäaikaa raivostuttavalta ja nerokkaalta.

No jos sinun kauniimpi puoliskosi haluaa vain sen toisen lapsen? :P

Kauko Röyhkä on Kauko Röyhkä. Joko artistista tykkää tai sitten ei. Itse olen raukkamaisesti siinä keskellä. En tykkää, en inhoa. Tämä biisi on hyvä. Sanat on taas tehty punkkupäissään niinkuin yleensä, niissä ei ole loppujen lopuksi mitään järkeä. Toisaalta paljonkin sen jälkeen kun juot sen pari punkkupulloa, heh. Biisille 8-

. Sanoituksille meikältä plussaa. Edited by Peetu

Ihan mukiinmenevä, jaksoin kuunnelle :P Jos vielä jaksaisin keskittyä itse biisiin, saattaisin jopa pitää siitä.

Mutta kun en jaksa. Perus tämmöinen, ei mitään jujua. 6 ½ :)

Sitten jotain

!

Guest Peetu

Tämän biisin alku oli kuin euroviisuista ja ajattelin, että mitä helvetin skeidaa on luvassa. Ilmeisesti todella huonoa. Ja olihan se todella paska biisi, hyi helvetti!

No joo, tuo oli vitsi, aivan loistava trance/electro-pop-biisi :W: Biisi on todella hyvä. Kappale kestää 7:30, mutta silti en kyllästynyt ollenkaan. Se jo kertoo jotain. Meikä tykkää elektromusiikista todella paljon. Esim. ATB on meikän suosikkeja. Pistä silmät kiinni ja

. Nimenomaan silmät kiinni. Koko Movin´Melodies levy on aivan huikea. Kun on ollut paska fiilis jostain, pistän kyseisen levyn soimaan, kuulokkeet korville, makuulle sohvalle, silmät kiinni. Tuloksena todellinen rentoutuminen. Voit kokeilla tuon biisin kanssa. Youtube-versio vaan on perseestä, hommaa levy.

Tämä biisi on täysin päinvastainen, energiaa säteilee joka paikkaan ja tulee tunne liikkua! Voisin kuunnella ennen baariin lähtöä. Jopa 9+

:roll: Parhaimpia rock/pop-biisejä 2000-luvulla IMO.

Edit: Hiukset voivat hämätä videossa, biisi kannattaa kuunnella toisen kerran. Siis ilman videota. Tai ladata soittimeen :)

Edited by Peetu

Guest Peetu

Basso. Haitari. Todella loistava alku biisille. Kun laulaja tuli mukaan, biisi huononi huomattavasti. Instrumentaalibiisinä kappale olisi toiminut paljon paremmin. Kuuntelin biisin pariin kolmeen kertaan putkeen ja ensivaikutelmani pysyi. Eli ilman laulua olisi ollut paljon parempi 7-

Vaihdetaanpas taas:

levyltä. Uusi ja kauan odotettu albumi ilmestyy ensi kuussa :W: Edited by Peetu

:W: Kappaleen kesto sopivan lyhyt. Vauhdikas, pirteä, hieman Bodom-henkinen ralli. Herätti pientä halua tutustua kyseiseen yhtyeeseen. Videosta en niinkään tykännyt. Jotenkin tavanomainen soittovideo ei vaan innosta. 8+/10

Guest Peetu

Massive Attack toimii aina meikälle. Huikea biisi ja vielä huikeampi video. Hienoimpia videoita mitä on ikinä tehty. Ei tarvitse selitellä enempää. Biisi + video, täysi 10!

Pistetään seuraavaksi myös vähän erilaista. (Sorry, ei videota) Biisi on hauskasta ja sympaattisesta leffasta vaikka ei välttämättä uskoisi tämän kappaleen perusteella.

Edited by Peetu

Pidin kyllä biisistä. Ehkä vähän itseään toistava, mutta se lienee tarkoituskin. Sai aikaan hienon tunnelman, 9+

Mites foorumilaisilta taipuu

? :) Tarjolla virtuoosimaista soittoa, loistava sävelmä ja banjoa soittava Steve Martin. Mikä voisi olla parempaa?

Guest Peetu

Meikä on näköjään joka toinen postaaja tässä ketjussa, mutta toivottavasti se ei haittaa ;) No, yritän vain pitää ketjua yllä.

Olen kuullut biisin monta kertaa aikaisemminkin ja kyllä tykkään kovasti. Se tuo iloiselle mielelle ja hymyn huulille. Todella huikeaa jammailua ja loistavaa soitantaa jota voisi kuunnella paljon pitempäänkin. Steve Martinin banjo-soitanta tuli meikälle täytenä yllätyksenä. Earl Scruggs näköjään lähti soittamaan toisille maille maaliskuussa, hyvää matkaa hänelle! Hieno hieno biisi, 9 1/2

Kerta kiellon päälle elikkä 19. päivä tätä kuuta ilmestyy uusi levy. On se aikakin kun edellinen on vuodelta 2005

. (Sorry, ei videoa)

Tuo Wintersunin Battle Against Time uppoaa tänne ihan kympillä. Tuosta ei paljon kappale parane, tykkään Mäenpään äänestä ja se yhdistettynä noihin säveliin on parhautta. Seitsemän minuuttia hurahtaa ohi ihan huomaamatta. 9 1/2.

Miltäs

kuulostaa?

Hyvältähän tuo Kanadan poikien metelöinti kuulostaa. :) Tuon örisijän lauluääni ja -tyyli toi mieleen jonkun toisen öörkin, mutta nyt ei tule mieleen, kuka se oikein olisi... Silti oikein hieno ja tunnelmallinen progedödömeteliwhateva -pläjäys =) 8/10.

Kuunneltaisko seuraavaksi, mitä tapahtuu, kun ruåttalainen bändi koveroi ruåttalaista bändiä... No, Tätä Tapahtuu!

Br,

--Madri

Amon Amarth ja Sabaton ovat kummatkin bändejä, jotka ovat jääneet itselleni vähän vieraaksi. Kummatkin bändit ovat ovat siis hyviä, mutta en ole ikinä tutustunut kauhean syvällisesti niihin. Tämäkin cover on ihan jees. Se on kuitenkin ehkä liian lähellä aluperäistä. AA:n "barbaarisempi" tyyli sopii mielestäni biisin paremmin, ja jostain syystä Sabatonin laulaja on aina mielestäni kuulostanut ihan v*tun ärsyttävältä :D makuasioita, makuasioita. Ihan jees tsipale kuitenkin. Antaisin arvosanaksi 8-.

Tässä olis tällainen

, esittäjänä tietty The Pogues :) ja vaikka olen ennenkin tämän muistaakseni sanonut, niin jos kansanmusiikki edes etäisesti kiinnostaa, niin ette tule katumaan tämän albumin ostamista. Kyseessä on siis levy nimeltään "If I Should Fall From Grace With God".

Guest Peetu

Irlantilainen ja skottilainen kansanmusiikki uppoaa meikäläiseen aina, vaikka en itse olekaan mikään asiantuntija kyseisessä genressä. En välttämättä lataisi tätä biisiä meikän soittimeen, mutta voisin heittää soittimen nurkkaan, jos haluaisin pitää hauskaa musiikin mukana. Juuri siinä onkin se irlantilaisen/skottilaisen musiikin taika. Biisille täysi 9!

Pistetään seuraavaksi

.

Bonus biisi: Jotta kaikki ei olisi yhtä ruusuilla,

:W: Edited by Peetu