Guest Atruegilmore

Triviaalit kysymykset ja kommentit

1,343 posts in this topic

Guest Atruegilmore

Tällaisen topicin ajattelin perustaa, koska en haulla löytänyt suoraan sellaista jo perustettua topicia, jossa tämän kysymyksen voisi esittää. Tämä topic myös muille NW-aiheisille, pienemmille tai suuremmille kysymyksille ja kommenteille, joille ei ole vielä löytynyt kotia (Huom! Tarja/Nightwish erotus/riidat/ynnä muut aiheeseen liittyvät omille palstoilleen ja niitä kyllä on!)

Elikkäs tällaisia kysymyksiä:

Miksi Wishmaster-levyltä julkaistiin vain yksi single, Deep Silent Complete? Olen ollut siinä uskossa että myös Wishmaster ja She Is My Sin julkaistiin singleinä, mutta nightwish.comin singlelistassa ei ole kumpaakaan.

Olin myös siinä uskossa että Beauty and the Beast AFF:ltä julkaistiin singlenä. Miksi levyltä julkaistiin vain yksi single, Carpenter, ja miksi juuri tuo kappale? :)

Kiitokset niille, jotka tietävät:)

Guest Sawyer Raskaat

Tietäisiköhän kukaan, missä High Hopesin Highest Hopesilla oleva versio on nauhoitettu?

Onko Lappi-kappale jaettu neljään eri raitaan kaikissa AFF:n versioissa? Vai onko jotain painoksia, joissa se näkyy CD-soittimessa/tietokoneella yhtenä "Raitana 9"?

Ja Atruegilmorelle: The Kinslayeristäkin on julkaistu promosingle.

Edited by Sawyer Raskaat

Ei NW silloin AFF-WM-aikoihin ollut vielä niin iso bändi että joka levyltä olisi ollut varaa saati tarvetta julkaista läjäpäin sinkkuja. Eihän sitä soitettu silloin edes radiossa.

Guest Atruegilmore
Ja Atruegilmorelle: The Kinslayeristäkin on julkaistu promosingle.

Aaa, sitä ei ole listattu NW.comin singeluetteloon :(

Ei NW silloin AFF-WM-aikoihin ollut vielä niin iso bändi että joka levyltä olisi ollut varaa saati tarvetta julkaista läjäpäin sinkkuja. Eihän sitä soitettu silloin edes radiossa.

AFF:n kyllä ymmärrän, mutta julkaistiinhan OB:ltä kolme sinkkua, joten olisi luullut Wishmasterilta myös tulleen ulos ainakin Wishmaster, sehän on legenda lajissaan :D

Guest Tarik92

Löytyykö levyn nimi jokaiselta levyltä jostakin kappaleesta? :D

DPP - The Poet And The Pendulum

Once - Dark Chest of Wonders ja Once

Century Child - Dead to the World

Wishmaster - Wishmaster

Oceanborn- ?

AFF - ?

Oceanborn- ?

AFF - ?

Oceanborn-Devil and the Deep Dark Ocean "Hail the Oceanborn"

AFF-Angels Fall First "Oh Lord, why the angels fall first"

Guest Sawyer Raskaat

Tarik92:

1. Oncella ei ole kappaletta nimeltä Once.

2. Devil & the Deep Dark Oceanissa sanotaan "Hail the Oceanborn!"

3. AFF:llä on ihan nimikappalekin. Vai tarkoitatko että biisien teksteissä? Nimikkokappaleessa sanotaan "oh lord, why the angels fall first".

Atruegilmore: The Kinslayer -promossa, vaikka onkin ihan tunnettu julkaisu, ei ole muuta kuin Kinslayerin albumiversio. Siinä voisi olla kai syytä siihen, ettei sitä ole luetteloitu... ? Enkkuwikissä se on artikkelissa Nightwish discography. Niin ja Oceanbornilta julkaistiin neljä singleä; Sleeping Sun, WitA, SoW ja Passion and the Opera (sisältää kappaleesta lyhyemmän version, joka löytyy myös kokoelmalta Wishmastour 2000), joka on ihan yhtä tunnettu promo kuin Kinslayerkin.

EDIT: oho, BlackFang oli eka.

Edited by Sawyer Raskaat

Onko Lappi-kappale jaettu neljään eri raitaan kaikissa AFF:n versioissa? Vai onko jotain painoksia, joissa se näkyy CD-soittimessa/tietokoneella yhtenä "Raitana 9"?

Kyllä, näin käsittääkseni on. Tosin itse AdobeAuditionilla yhdistin ne yhdeksi raidaksi, ihan vaan käytännön seikkojen vuoksi.

Löytyykö levyn nimi jokaiselta levyltä jostakin kappaleesta? :D

Jepjep...

Angels Fall First

"Oh, Lord, why the angels fall first?"

Devil and the Deep Dark Ocean

"Hail the Oceanborn!"

Wishmaster

"In me, the Wishmaster."

Dead to the World

"Weaving the cloth, giving birth to the Century Child"

Dark Chest of Wonders

"Once I had a dream and this is it."

Dark Passion Play

"Remains of the dark passion play performed by his friends without a shame."

Edit: Perkele, maailma on liian nopea minulle...

Edited by Myrow

Guest Sawyer Raskaat
Kyllä, näin käsittääkseni on. Tosin itse AdobeAuditionilla yhdistin ne yhdeksi raidaksi, ihan vaan käytännön seikkojen vuoksi.

Kiitos. Onko kellään mitään "erikois"-versioita albumista, että onko samoin niissä myös... ?

Guest Orion
Niin ja Oceanbornilta julkaistiin neljä singleä; Sleeping Sun, WitA, SoW ja Passion and the Opera

Sleeping Sun on vähän hiinä ja hiinä, että voidaanko laskea Oceanbornin sinkuksi, koska sitä ei ole levyn alkuperäispainoksessa. :P

Onko siitä edes ilmestynyt muuta kun se Four Ballads Of Eclipse-levy? Sitäkin kutsuisin mieluumin EP:ksi. [/PilNus]

Hyvä paikka Nightwishinkin täyttä diskografiaa miettiville: Encyclopaedia Metallum - The Metal Archives. Kaikkea siellä ei ole erikseen, vaan mm. eri versiot löytyvät yleensä saman julkaisun alta.

The Carpenter (ja Sacrament of Wilderness) olivat splittejä, joka on hieman eri asia kuin perussinkku. Passion and the Opera ja Walking in the Air ovat ne Oceanbornin toiset sinkut, Sleeping Sun on minustakin enemmän EP. The Kinslayer oli Wishmasterin promosinkku, ja Deep Silent Complete se varsinainen.

En jaksa nyt tarkistaa sitä Highest Hopesin High Hopesia. Tuolla jossain se levy on, mutta ei ole tarkemmin tietoa missä.

Ja minä luulen kyllä että Lappi on jaettu kaikissa versioissa ihan 4 raitaan...

Siitä alkuperäisestä, jolla on Lappi ja 6 muuta en tiedä kyllä, jos Sawyerin Raskaat sitä tarkoittaa...

Sitä, että miksi siltä ja siltä levyltä julkaistiin juuri ne ja ne singlet, on vaikea tietää. Ei minulla ainakaan ole mitään käsitystä. Mutta oletettavasti kyllä videot ja sinkut julkaistaan yleensäkin niistä kappaleista joiden ajatellaan parhaiten promoavan bändiä ja levyä.

Tietäisiköhän kukaan, missä High Hopesin Highest Hopesilla oleva versio on nauhoitettu?

itse äkkiseltään löysin highest hopes sisälehdykästä infot tuosta high hopes piisistä :

Track 16 (high hopes) music by David Gilmour,lyrics by Polly Anne Samson & Davis Gilmour.

All tracks mixed by Mikko Karmila at Finnvox Studios,except tracks 5 & 8.

All tracks mastered by Mika Jussila at Finnvox Studios,Helsinki,Finland.

muuta infoa en löytänyt..

Edited by Sheree

Guest velvet venom

Onko niin ettei wishmasterilta tehty yhtään videota?Minä en ainakaan saa päähäni..

Onko niin ettei wishmasterilta tehty yhtään videota?Minä en ainakaan saa päähäni..

Vissiinkin asia on näin ettei ole videota tehty wismaster albumilta (korjatkaa jos olen väärässä..)

silä itse löysin infoa

- Kuinka monta Nightwish -musiikkivideota on tehty?

- The Carpenter

- Sacrament of Wilderness

- Sleeping Sun

- Over The Hills And Far Away

- Bless The Child

- End of All Hope

- Nemo

- Wish I Had An Angel

- Wish I Had An Angel - Ilman videoklippejä elokuvasta 'Alone in The Dark'

- Amaranth

- Bye Bye Beatiful

- While Your Lips are Still Red (Lieksa tunnari)

Guest Orion

Olisikohan mahdollista, että se High Hopes olisi sama versio kun EOAE:lla, eli siis Hartwall Areenalla äänitetty?

en usko että sama.. minuutit ei stemmaa,toisessa vähä päälle 6 ja toisessa yli 7min.

Guest Nemo_
Olisikohan mahdollista, että se High Hopes olisi sama versio kun EOAE:lla, eli siis Hartwall Areenalla äänitetty?

Ei, mutta minulla on mielikuva, että Highest Hopesin High Hopes olisi nauhoitettu Stuttgartissa (kirjoitetaankohan se noin?) joskus Once-kiertueen lopulla.

Highest Hopes ilmestyi muistaakseni marraskuussa 2004 joten lienee tarjoavan vastauksen kysymykseesi :)

Guest Tarik92
Tarik92:

1. Oncella ei ole kappaletta nimeltä Once.

2. Devil & the Deep Dark Oceanissa sanotaan "Hail the Oceanborn!"

3. AFF:llä on ihan nimikappalekin. Vai tarkoitatko että biisien teksteissä? Nimikkokappaleessa sanotaan "oh lord, why the angels fall first".

Mitäs helvettiä olen mahtanut ajatella tossa Once kohdassa :D Tarkotin Nemoa

Ja kiitos noista :W:

Guest Orion
en usko että sama.. minuutit ei stemmaa,toisessa vähä päälle 6 ja toisessa yli 7min.

Tuo ei vielä todista mitään. :P Mä en ole kuunnellut kumpaakaan versiota kun ehkä kerran kaksi, koska en pidä siitä biisistä. :down:

Ei, mutta minulla on mielikuva, että Highest Hopesin High Hopes olisi nauhoitettu Stuttgartissa (kirjoitetaankohan se noin?) joskus Once-kiertueen lopulla.

Vai niin. Missäköhän tuo on mainittu?

Highest Hopes ilmestyi muistaakseni marraskuussa 2004 joten lienee tarjoavan vastauksen kysymykseesi :)

Ahaa... :D Mä kun muistelin sen ilmestyneen EOAE:n jälkeen. :I

Jotenkin muistelen että vissiin Jyrkissä (tai jossain) näytettiin The Kinslayer-videota, mutta se oli vissiin vaan joku livepätkä, oisko ollut jopa FWTE:ltä, tosin tuntuis vähän oudolta kun WM:n ja sen välissä meni kuitenkin yli puoli vuotta. Muistaanko joku wanha tätä juttua paremmin?

Mie en kyllä laskisi tuota Passion And The Operaa varsinaiseksi OB-sinkuksi, sillä ei sitä missään kaupoissa myyty, taisi olla sekin vaan joku promosinkku tms.

Ja Carpenterin ja SoW:n taas lasken, sillä siihen aikaan Spine julkaisi muutamia tollasia splitti-sinkkuja, tosin jäivät vain lyhyen ajan ihmeeksi ne.

Ja tässä nyt alkaa se ikuinen vääntö että lasketaanko vain promokäyttöön tehdyt sinkut varsinaisiksi sinkuiksi, sillä niitä ei tavalliset pulliaiset mistään saa, eivätkä ne näinollen nouse sinkkulistoille jne. Missähän se noidenkin raja menee ja onko tuosta mitään virallista lausuntoa.

Guest Orion

Kinslayeristä on kyllä olemassa livepätkä joka on kuvattu muistaakseni Etelä-Amerikassa, enkä nyt kuolemaksenikaan muista, että olisiko se EOI:llä tai FWTE:llä jossain bonushässäköissä. (En muuten varmaan tarkista. :P )

Siitä on myös audio jossain Soundi-CD:llä ainakin. :]

Edited by Orion

Kinslayeristä on kyllä olemassa livepätkä joka on kuvattu muistaakseni Etelä-Amerikassa, enkä nyt kuolemaksenikaan muista, että olisiko se EOI:llä tai FWTE:llä jossain bonushässäköissä. (En muuten varmaan tarkista. :P )

Jos tuo jäi jotakuta vaivaamaan, niin se on sitten FWTE:llä. :P

Edited by Naminé

Guest Sawyer Raskaat

Mä kerran tarkastin sen olleen eri versio siitä, että toisen lopussa Marco sanoo kiitos ja toisessa soiton lopusta kuluu yhtä kauan kuin toisessa eikä kiitosta kuulu. :D

Siitä on myös audio jossain Soundi-CD:llä ainakin. :]

Soundi 2001. Mulla on tuo. :) Muualta sitä nauhotusta ei taida audioraitana löytääkään.

Kinslayerista on muuten aika monta versiota:

1. albumiversio

2. From Wishes to Eternityn versio

3. End of an Eran versio

4. EoI:n bonus-cd:n versio

5. tuo Soundi 2001:sen versio

Edited by Sawyer Raskaat