Sign in to follow this  
Dillinger

Metallica

103 posts in this topic

Koska aloitin ketjun, laitan myös vähän enemmän kuin "keskustelu vapaata".

Olen bändiä kuunnellut vuodesta 1991. Black Albumin jälkeen ostin sitä edeltäneet levyt, ja luonnollisesti järjestyksessä ne mitä sen jälkeen tulivat. S&M ja Garage Inc. eivät kokoelmiini kuulu kun en niistä pitänyt tippaakaan niitä kuultuani.

Bändi on tullut nähtyä livenä Helsingissä jo useita kertoja, parhaana niistä pidän 2007 keikkaa sekä toista 1996 näkemääni keikkaa joka soitettiin 18.11, myös seuraavana päivänähän oli keikka jolle en sitten mennyt itse. All in all, kyllä Metallica mielestäni ansaitsee paljon siitä saamastaan suitsutuksesta, olkoonkin että jotkut seikat kuten Larsin rumpujen soitto ovat kyllä laskeneet vuosien varrella mutta c'mon, ei moni muukaan "veteraani"ole enää yhtä iskussa kuin 20-30 vuotta sitten :)

Ja tosiaan, tähän ketjuun voi sitten laittaa niitä tulevien keikkojen fiiliksiä, olen samaa mieltä siitä että itse keikkatopiciin ei ole taas järkeä postata 50 samaa keikkaa koskevaa "oli ihqua" tyylistä postausta.

^Ja suomalaisenko pitäisi tuosta ruotsista jotain ymmärtää :D Itse luin ruotsia 5 vuotta, enkä tajunnut tuosta paljon mitään:)

Metallica ei jotenkin vaan iske minuun. Kai se on James Hetfieldin laulu, josta en pidä. Itse musiikki on hyvää, vaikkakin se kuulostaa liian samanlaiselta liian usein.

Minua ihmetyttää se, että kuinka on mahdollista, että 26 000 lippua myydään Suomessa loppuun 40 minuutissa? On suorastaan uskomatonta, että bändi, joka ei erotu nykymetallin massasta musiikillisesti edukseen voi olla noin suosittu, varsinkin, kun nuoret saavat kuulla paljon parempaa heavyä/ metallia päivittäin. Mitä niin hienoa Metallicassa on, että nuoretkin sitä kuuntelee..? Kaipa se on sitten sitä "isältä pojalle" -touhua. Itse en kuullut Metallicaa kuin vasta joskus 1990 -luvun lopulla, eikä se iskenyt silloin, eikä iske tänäkään päivänä.

Death Magnetic oli kyllä pieni askel parempaan suuntaan minun mielestäni, jos nyt jotain hyvää bändistä sanoisin.

Minua ihmetyttää se, että kuinka on mahdollista, että 26 000 lippua myydään Suomessa loppuun 40 minuutissa? On suorastaan uskomatonta, että bändi, joka ei erotu nykymetallin massasta musiikillisesti edukseen voi olla noin suosittu, varsinkin, kun nuoret saavat kuulla paljon parempaa heavyä/ metallia päivittäin. Mitä niin hienoa Metallicassa on, että nuoretkin sitä kuuntelee..? Kaipa se on sitten sitä "isältä pojalle" -touhua.

Niin... eiköhän se ole Metallican suosio saavutettu omasta mielestänikin Metallican musiikillisesti parhaimpana aikana 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Itse ainakin luulisin että nuo ajat vetävät suurinta osaa faneista näille keikoille.

Nuorena ja melko tuoreena Metallica fanina voin sanoa että kyllä nuo viisi ekaa studioalbumia ovat ne jotka saivat miut Metallicasta kiinnostumaan. Loadeilla nyt on muutama kiva kipale ja Angerista en välitä paljookaan. Mutta DM:ltä löytyy kyllä paljon hyvää kuunneltavaa, saa olla tyytyväinen verrattuna loadeihin ja angeriin.

Edited by 1Elvenpath

^Ja suomalaisenko pitäisi tuosta ruotsista jotain ymmärtää :D Itse luin ruotsia 5 vuotta, enkä tajunnut tuosta paljon mitään:)

Ruotsissa kaikki on paremmin:

Heillä kaksi kaunista prinsessaa, meillä kaksi leikattua kollia.

Siellä opiskellaan ruotsia vapaaehtoisesti, meillä se on pakkoruotsia. ;)

Hieman OFFIA, sorry!

Nii-in, kyllä minäkin veikkaisin että syy lippujen äärinopeaan loppumiseen on se että nämä wanhat parrat tietävät Metallican soittavan erittäin paljon "kultakauden" kappaleita tänäkin päivänä. Edellisellä Suomen visiitillään soittivat St.Anger levyltä peräti kaksi kappaletta, siis vuonna 2007, kaikki loput olivat 80-luvulla levytettyjä paitsi Memory Remains. Loadin ja Reloadin materiaalihan on jätetty täysin pois setistä tällä vuosituhannella, muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Myönnän itse pitäväni Death Magneticia parhaana Metallica-levynä 20 vuoteen, ja sitten taas toisaalta, myös Loadissa ja Reloadissa on sellaista taikaa että aika ajoin ne on pakko kuunnella läpi. Jaa sanoiko joku siellä takarivissä että "mitä pidät St.Angerista?". Heti ostamisen jälkeen se kuulosti pirun hyvältä kiekolta, jota pyörittelin hyvinkin tiuhaan, ja tänä päivänä levy ei ole käynyt useaan kuukauteen lähelläkään soitinta, koska rupesi aivan yllättäen kuulostamaan täydeltä skeidalta.

Ajattelin ensin olla kommentoimatta koko asiaa, mutta onhan tuo nyt kertakaikkisen silsaa puhetta tuo "b-keikka". Jos bändillä on kahtena iltana peräkkäiset keikat, niin ei se tietenkään tarkoita että se jälkimmäinen olisi jotenkin huonompi.

Mutta kuten Lars *itse* on sanonut (siteeraan ulkomuistista):

On aivan sama mitä me teemme, joku valittaa joka tapauksessä. Jos levy on erilainen kuin ennen, pitäisi mennä takaisin vanhaan, ja jos nauhoitamme Ride the Lightningin tyylisen levyn, toistamme itseämme. On ihan mahdoton miellyttää kaikkia, eikä ole meidän vikamme jos emme esim. voi esiintyä viikkoa putkeen samassa kaupungissa.

Itse en koe pienintäkään surua siitä että sain lipun "vain" toiselle keikalle. Ei se setti nyt *niin* paljoa vaihdu kuitenkaan, ja jos ei pahasti mene metsään, Soundi kyllä printtaa molempien iltojen biisilistat keikkaraportissaan myöhemmin, ja näkeehän ne muualtakin :)

Ja tokihan keikat nauhoitetaan myös, itse ostan pomminvarmasti ainakin sen keikan jolle itse olen menossa, todennäköisesti kaverini lahjoittaa minulle toisen.

Guest Ewelya
Ja tokihan keikat nauhoitetaan myös, itse ostan pomminvarmasti ainakin sen keikan jolle itse olen menossa, todennäköisesti kaverini lahjoittaa minulle toisen.

Saanko kysyä, mistä niitä nauhoituksia voi sitten hommata? :P Varmasti sellaisen ostan muistoksi keikasta jos saan!

www.livemetallica.com

Audio nauhoitetaan suoraan miksauspöydästä, ja kannet ja etiketin saa samalta sivulta. Maksaa abou 10 euroa/keikka.

Kaksi edellistä Helsingin keikkaa on jo tuossa hyllyssä :)

Rautakoura ehtikin sitten ensin :D

Edited by Dillinger

Konserttijärjestäjä Risto Juvonen kertoi tänään TV1:n Arto Nyberg-ohjelmassa että Metallicasta kuullaan lähiaikoina lisää. Oiskohan kenties tulossa jo kesällä uudestaan.. :) Ilmeisesti Helsingin Jätkäsaareen ollaan järjestämässä jotain suurta.. :W: Arto Nyberg uusitaan maanantaisin klo 13.45.

^ Miitääääääää. Tänne joskus linkittämässäni kiertuelistassa Metallica oli merkitty Suomeen esiintymään 2. kesäkuuta. En tosin usko, että se pitäisi paikkansa tai että se liittyisi tähän asiaan... Ärsyttää vihjailut, toivottavasti jotakin mielenkiintoista tulossa

Olen omituisen mieltynyt Fuel -kappaleeseen. Loistavaa

Katsokaahan tätä. Mitäs keisseliä setä Hetfield tekee. Näyttää revittelyltä. Yleensä Hetfield seisoo ja soittaa, onko tämä hyvä merkki? Olen muuten kerran nähnyt hänen soittavaan polvillaan maassa. Enkä enää kuollaksenikaan muista mikä video se oli. Ehkä aika harvinaista herkkua

E: Anteeksi, tuplaposti

Edited by -Ktulu-

All Nightmare Long-video nähtävissä Metallica.comissa (niin, on se youtubessakin jo tähän mennessä).

Katsoin, ja suoraan sanoen en tiedä mitä sanoisi, kovin oli sekavan näköinen, ja videon mahdollinen viesti ei kyllä avautunut ollenkaan.

Guest Modnar

En muista tarkalleen milloin ensimmäisen kerran kuulin Metallicaa, mutta varsinaisesti aloin sitä kuuntelemaan vasta useampi vuosi sen jälkeen. Varmaankin ensimmäinen levy, jota kuuntelin oli nimikkolevy itse. Edelleenkin kyseinen levy on suosikkini. Toinen aivan lähes yhtä hyvä on Justice For All. Muilta levyiltä pidän enemmän yksittäisistä kappaleista. Mahtava bändi ja erittäin merkittävä yhtye moneltakin kannalta katsottuna. Viimeiset kymmenisen vuotta yhtye tosin ei ole saanut aikaan yhtään mitään järisyttävää. Vaikka Death Magnetic onkin todella upea nousu ST. Angerin aallonpohjasta, ei nyky-Metallica jaksa innostaa oikein millään tavalla.

En sitten millään käsittänyt mikä järki All Nightmare Long -videossa oli. Jotain kokeita siinä tehtiin, mutta ei paljon iskenyt.

Lauantaina tasan puoli vuotta odotusta jäljellä!

Guest TheFourthHorseman
En sitten millään käsittänyt mikä järki All Nightmare Long -videossa oli. Jotain kokeita siinä tehtiin, mutta ei paljon iskenyt.

Hyvä ideahan tuossa videossa on, joskin jälki oli älyttömän hajanaista. Alussa Neuvostoliitosta löytyy tuo organismi, joka tuottaa ainetta joka parantaa, mutta samalla muuttaa eliön pahaksi zombieksi. USA uhkaa maailmanrauhaa ydinaseylivallallaan, joten Neuvostoliitto lähettää tuota ainetta kuumailmapalloilla (taktiikka jota Japani käytti toisessa maailmansodassa, melko huonoin tuloksin) joka puolelle Yhdysvaltoja. Aineesta muuttuneet zombiet alkavat tappaa kantaväestöä ja Neuvostoliiton taktisen viivyttelyn jälkeen "apujoukot" tulevat tyhjentämään manteretta bariumilla joka on zombiejampoille kuollettavaa. Noissa pelastustoimissa kestää sitten pari vuosikymmentä.

Lopun Cloverfield/[rec] kopioinnissa vuonna 1972 testaillaan koe-eläinzombiella Siperiassa, mutta zombie skitsoilee vähän liikaa ja pääsee karkuun. Tuossa tahdotaan kai sanoa että neuvostoliittolaiset saavat maistaa myöhemmin omaa lääkettään.

edit: Tuo Frantic livevideo taas oli säälittävyydessään myötätuntoa aiheuttava. Ihan hyvä meininki Hetfieldillä tuntuu olevan livenä nykyään, mutta se ääni, se ääni. Surkea biisihän tuo on jo valmiiksi, mutta laulut on aivan karsean kuuloisia. Hammettin "miehekkäät" taustalaulut vielä päälle, Metallica voisi toimia paremmin instrumentaalibändinä.

Edited by TheFourthHorseman

Metallica Kirjurinluotoon?

Toivottavasti onnistuu Kalle Keskiseltä tuo homma? Tähän astiset järjestelyt ovat kusseet ainakin joiltain osin...

joop, heikoin lenkki tossa varmaan on juurikin promoottori K.Keskinen :huh:

* Bon Jovin, 50 Centin ja Busta Rhymesin keikat + osittain RMJ-festari nyt ainakin ovat menneet joiltain osilta käteen...

Edited by MinnieCinnamon

Kuuntelen par'aikaa Kansas Cityn keikkaa World Magnetic-kiertueelta ja kyllä nuo uudet biisit näyttävät luistavan hyvinkin mainiosti. Ennenkuin joku kysyy, niin keikalla soitetaan 5 kappaletta Death Magneticilta, mikä tuntuu olevan standarimäärä, joskus ovat kaiketi 6 kappaletta soittaneet ihan ekoilla rundin vedoilla. Ja vaikka siis tälläkin keikalla on 15 kappaletta tehty ennen vuotta 1992, loistavat mm. ne iki-hitit Fade to Black ja For Whom the Bell Tolls poissaolollaan tällä keikalla. Tilalla mm. harvemmin soitettu Motorbreath.

Tässä nyt pahasti jälkijunassa sitten tuo Kansasin biisilista: On se ainakin suuntaa antava.

DISC ONE

That Was Just Your Life

The End of the Line

Harvester Of Sorrow

Ride The Lightning

One

Broken, Beat & Scarred

Cyanide

Sad But True

Until It Sleeps

Wherever I May Roam

Kirk Solo #1

DISC TWO

The Day That Never Comes

Master Of Puppets

Fight Fire With Fire

Kirk Solo #2

Nothing Else Matters

Enter Sandman

Last Caress

Motorbreath

Seek and Destroy

Edited by Dillinger

Ei FWTBTiä? Onneksi olkoon Metallica! Tätä on monipuloiset keikasetit. Harvat bändit nykyään kykenee vastaavaan. :(