Sign in to follow this  
Dillinger

Metallica

103 posts in this topic

Arvon moderaattori HooPee,

Jos videon tekijä itse postaa videon youtubeen kaikkien nähtäväksi, minä en käsitä miksi linkin laittaminen tänne on "tekijänoikeuksillä suojattu". Kuinkahan monta kertaa täällä on laitettu linkkejä ties mihin biiseihin ilman mitään ongelmaa? En vaan näe mitään syytä siihen että tuo postaamani keikkalinkki eroaisi noista muista lainkaan.'

Metallica oli Iron Maidenin ohella bändi, josta oma hevin kuunteluni alkoi. Vuosien saatossa innostus bändiä kohtaa on kyllä huomattavasti vähentynyt, mutta aika ajoin musiikki iskee vieläkin, kuten alkukesän Sonispheren keikallakin huomasi. Bändissä viehättää eniten raskaat ja iskevät riffit, temmonvaihdokset ja hienosti rakennetut biisikokonaisuudet. Eniten pidän bändin vanhoista Master of Puppets, Ride the Lightning ja ...And Justice for All -levyistä. 80-luvun jälkeen bändin taso laski huomattavasti, mutta Death Magnetic oli itselleni erittäin positiivinen yllätys ja se onkin mielestäni bändin neljänneksi paras albumi. Hyviä juttuja löytyy silti kyllä mielestäni bändin kaikilta levyiltä, vaikka kokonaisuutena osa on vähän heikkoja.

Bändi on tullut nähtyä viisi kertaa livenä. Täytyy erityisesti kiitellä bändin tapaa vaihdella settilistoja. Olen kuullut melkein kaikki suosikkikappaleeni noiden viiden keikan aikana. All Nightmare Long ja The Call of Ktulu ovat vielä jääneet pois.