Sign in to follow this  
Guest Peetu

Vitutusketju

1,541 posts in this topic

Äiti kuoli viikonloppuna :(

Osanotto suruun Dillinger. Läheisen menetys voi tuntua niin kestämättömältä ja vaikealta asialta, että lohduttavatkin sanat tuntuvat ensin kuin vieraalta kieleltä, tai se on kyllä oma kokemukseni... miten ymmärtää puhetta kun ajatukset yrittävät saada tolkkua elämän epäoikeudenmukaisuudesta. Silti toivotan voimia sinne, samalla pidän hiljaisen hetken menettämieni omien läheisten muistolle. Ehkä he kuulevat vielä ajatuksemme siellä jossain.

Kiitos Siriumish. Äidin elämä ei loppuvaiheessa ollut enää elämisen arvoista ja lopputulos oli ihan arvattavissa. Jokainen täältä joutuu lähtemään jossain vaiheessa. Siitä olen kiitollinen että äiti ei joutunut kärsimään, loppu tuli nukkuessa.

Otan osaa, Dillinger. :( Voimia vaikeisiin aikoihin. Pelolla odotan sitä, kun omista vanhemmista aika jättää - toivottavasti niin ei käy liian pian, vaikka ikää alkaa jo ollakin.

En halua että tämä ketju muuttuu "Sympatiaa Dillingerille"-ketjuksi mutta sanonpahan silti seuraavaa: Äidin kuolema ei tullut itselleni yllätyksenä, ja niin outoa kuin onkin, olen käsitellyt asian jo melko loppuun pääni sisällä. Kiitän silti vilpittömästi sympatioista.

Mutta se vituttaa ihan jatkuvasti että täällä kyllä jaksetaan valittaa siitä että työttömät ovat nuukia laiskapaskoja joiden pitäisi mennä töihin. Itse en yleensä pääse mihinkään edes haastatteluun, tulee vain se "Valintamme ei..." alkuinen meili, jos siis tulee ylipäänsä mitään vastausta. Ja ihan vaan hassuna faktana: Työttömiä on nyt noin puoli miljoonaa. Työvoimahallinnon virallisella sivulla www.mol.fi on vapaita eli avoimia työpaikkoja 13 000 ja pari sataa päälle. Mättääkö tässä siis vain se että me työttömät emme hae mitä tahansa mistä tahansa?  Ai niin, anteeksi unohdin. Pitäähän joka hommaan nykyään olla 25 vuotias jolla on ajokortti, vähintään yksi korkeakoulututkinto ja 5 vuotta työkokemusta.

Kaksi kuukautta täynnä edellisestä postauksesta joten laitan uuden:

Vituttaa ihan saatanasti että Metallican keikka jäi välistä. Tilillä nyt 40 euroa joten ei pahemmin lippuja ostiskella. Ja tuo on kanssa hieno systeemi että liput ovat nimellisiä joten niitä ei voi myydä eteenpäin. Eli ne jotka eivät pääsekään keikalle joutuvat sitten heittämään lippunsa menemään eivätkä saa niistä rahoja takaisin. Toki hyvää on se että tuo kitkee sen "myydään lippu hintaan 150 euroa" ilmiön. Täytyy toivoa että tulee vielä joku ihme eteen ja saan lipun myöhemmin jotain reittiä pitkin. 

Faijan kanssa oli taas kunnon riita myös vaihteeksi, johan tässä menikin monta kuukautta rauhallisesti. Molemmat minä ja hän ollaan niin saatanan jästipäisiä... Hoh hoijaa.

Eilen alkoi sitten ottamaan päähän nuo mainokset sivustoilla tarpeeksi. Tai paremminkin niiden toiminta ja minun

mahdollisuudet rajoittaa niitä sillä en tarvi mainoksia niistä asioista joita jo haen muutenkin. Käyttäisin siitä ihan

eri termiä tyyliin "jonkin tyylinen sensuuri". Toivottavasti nettisivusto nyt on tyytyväisiä kun ei näy se vähäkään ihan

kun mä niitä olisin suuresti tähänkään asti katsellut, mutta nyt se pienikin osa menee ohi...

Jouduin taas turvautumaan faijan ruoka-apuun kun omalla tilillä on 4 euroa. Vituttaa se että tämän ikäistä miestä joutuu oma isä auttamaan, se on ihan kunniakysymys. Toisaalta, on se niinkin että jos luulee että 530 euroa käteen kuussa riittää kaikkiin pakollisiin kuluihin niin sitten saa itse näyttää mallia. Tiedän että esim. ruokamenoissa voisi säästää mutta minä en vaan voi sille edelleenkään mitään että se "osta 12 ainesosaa, tee tunti ja syö vajaa vartti"-osaston ruokailu ei jaksa kiinostaa.

Huomenna olisikin sitten taas pitkästä aikaa tiedossa myös työkkärin virkailijan tapaaminen. En väitä ettenkö olisi saanut häneltä tähän asti paljonkin jeesiä mutta nyt vaan tuntuu siltä että jos se huominen tapaaminen on osastoa "ei mulla ole sun hommia nyt tarjolla ja oletko muita vaihtoehtoja miettinyt" niin voisin ihan suoraan kysyä että tätäkö et voinut sanoa s-postilla ja minun piti tulla tänne se kuulemaan?

Enpähän sitten saanut tuota viimeisintäkään työpaikkaa jota hain. Haastattelussa sanoivat että olen ihan ykkössijalla. Paikka olisi ollut ihanteellisen matkan päässä ja työaika myös ihanteellinen. Että kukakohan vittu senkin paikan taas sai? Joku jolla on 20 vuoden kokemus kopissa istumisesta ja ovien avaamisesta ja sulkemisesta? Vittu että alkaa viiltää pahasti tämä ettei mistään tule VITTU yhtään mitään.

Olisi päivä voinut alkaa paremmin....tietokoneen virtalähde sanoi ensin työsopimuksen irti. Tämä oli odotettavissa.

No ostoksille siis aamusta ja osa vaihtoon. Tämän jälkeen kävi ilmi, että kiintolevy sai tarpeeksensa ja lopetti toimimasta...

Nyt kyllä alkaa pikkuhiljaa ottamaan kaaliin. Miksi on näin vaikeaa alkaa hoitamaan omia asioita ennen täysi-ikäisyyttä??

Kun et ole vielä täyttänyt kahdeksaatoista, et ole erinäisten yhtiöiden/yritysten silmissä vielä mitään. Tähän "aikuisuuden porttien aukeamiseen" on minulla se vajaa kuukausi aikaa, ja on se vaan hankalaa a) tehdä muuttoilmoitusta koska pankki ei tunnista alaikäistä tässä asiassa --> täytyy käydä Postilla erikseen hakemassa tietyt tunnukset??  ja b) tehdä sähkösopimusta koska sähköyhtiö(i)llä on omat käytäntönsä asiassa (en kai ole tarpeeksi luotettava vielä, ihan niin kuin luotettavuuteen tulisi suuri muutos kuukauden päästäkään?). Vakuutusasioita en ole edes katsonut näistä jo mainituista seikoista lannistuneena. Kelallekaan en voi vielä lähettää tukihakemuksia.  Pitäisi alkaa solmujen selvitä, sillä kämpän vuokrasoppari on jo allekirjoitettu :(. Kenties vallitsevalla luonteenpiirteellä eli äkkipikaisuudella on tässä osansa...

Otinpa taas vaihteeksi itsekin isän ja veljen kanssa tänään kunnon kolmiodraamatappelun, ensi kertaa sitten päivälleen vuosi taaksepäin sattuneen äitini kuoleman. Yhä edelleen ongelman ydin on sama. Sekä minä että veljeni yritämme parhaamme muuttaksemme työtilannetta ja samaan aika faija  joka ei koskaan ole hakenut mihinkään valittaa siitä että jotain pitäisi rueta tapahtumaan. Niin: Jos minä haen kaikkia mahdollisia työpaikkoja sekä myös kaikille hyödyllisille koulutuksille, ilman että se tuottaa mitään vastakaikua, niin onko se sitten tosiaan vain minun vikani? Faijan mielestä suurin syy omaan tilanteeseeni on oma laiskuuteni. Alkaa osoittaa juhanavartiaismaisia piirteitä. Pitääkö tässä kohta tosiaan varautua siihen että "ansaitakseen" työttömyyskorvauksen, pitää olla valmis kitkemään kadunvarsia ja kävelyttämään vanhuksia kadun yli, tai tästä kieltäytyessä, kuolla pikku hiljaa nälkään pois paremman väen silmistä?

Kyllä, myönnän sen että ilman isääni minulla ei olisi neljännen kerroksen kaksiota. Mutta tuo että "sä et tee mitään" tosiaan sattuu, kun (kuten ylempänä lukee)yritän hakea kaikkia sopivia työpaikkoja enkä pääse edes haastatteluun.

Lähetin myös s-postia sekä soitin Kierrätyskeskuksen työkokeilustani vastanneelle jätkälle. "Ihme ja kumma", puhelimeen sen enempää kuin s-postiini hän ei vastannut. Mutta huomenna hän kokee sellaisen yllätyksen että ilmestyn hänen eteensä kasvotusten. Katsotaan miten käy.

Tuossa tuli mieleen tämä asia kun lopetin tältä päivältä Fallout 3:en pelaamisen...Erittäin hyvä peli, mutta ihan normaalia sille on

mennä nurin useita kertoja pelisession aikana. Ottaa sekin päähän, mutta se ei ole asia josta tänne tuli vaikka sekin koskettaa pelejä...

Mikä helvetin idea se on, että on pitänyt kytkeä pelit nettiin ? Minä kun en pelaa kenenkään kanssa ja hyllystä löytyy jokunen peli, mutta

esim Fallout 3:n lisäosat tai Fallout 4 vaatii toimiakseen netin. Ei hyvä ollenkaan... :dash:

Ei mikään suuri murhe, mutta silti vituttava asia enkä usko olevani ollenkaan ainoa: Mitä vitun hyötyä on tästä kesä/talviaika-veivaamisesta? Itselläni ainakin tuo tunninkin siirto sotkee moneksi päiväksi unirytmin ihan täysin. 

Ehkäpä kehtaan pistää jo toisen viestin tässä vaiheessa: Ei periaattessa saisi valittaa koska työt sujuvat hyvin ja viihdyn hyvin mutta silti:

Mikä helvetin juttu siinä on että JOKA PÄIVÄ viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa pamahtaa sisään kymmenen asiakasta jotka tietysti on pakko palvella = menee ylitöiksi. Kyllä, saan ylitöistä toki korvauksen mutta silti alkaa ärsyttää tuo ajattelumalli että "minähän tulen juuri ennen sulkemisaikaa ja saan taatusti samaa palvelua kuin muutenkin". En minäkään mene ravintolaan puoli tuntia ennen sulkemisaikaa ja tilaa härän sisäfileepihviä valkosipuliperunoilla. Aivan saman ilmiön olen huomannut edelleen keikoilla. Jos on ilmoitettu vaikka Nosturissa että keikka alkaa klo 22, niin viittä vaille on vielä 100 lipun ostanutta jonossa pihalla. Ja sitten valitetaan siitä että keikat alkavat ilmoitettua myöhemmin.

En nyt osaa päättää, vituttaako aihe vaiko mitä. Ristiriitaisia tunteita ainakin on. Eli mielenkiinnon kohteeni dumppasi minut maanantaina toistamiseen.

Ollaan oltu hyviä kavereita noin vuosi, tunteita heräsi molemmissa päissä mutta hänelle ei keväällä suhteen aloittaminen sopinut. Sain kuvan, että joskus meille olisi uusi mahdollisuus, joten jäin elättelemään toivoa tulevasta. Nyt sain sitten tietää, että hänen tunteensa kuihtuivat jo jonkin aikaa sitten, muttei ole uskaltanut olla rehellinen jottei ystävyydellemme kävisi mitenkään. Milloinkohan rehellisyys on oikeasti tehnyt asioista hankalempia? Ei minun kohdallani koskaan; joten tuo ainakin pännii. Rehellisyys ja avoimuus, niitä lisää maailmaan.

Heppu on oikeasti mukava ihminen, enkä halua menettää häntä tällaisen takia. Tunnustuksen jälkeen oltiin molemmat helpottuneita, ja jatkamme ystävyyttämme niin kuin aiemminkin; mutta tästä kokemuksesta viisaampina rehellisyys on ihan uudessa arvossaan.