• Announcements

• WhiteRaven

Speaker's Corner   02/22/2018

A few of the settings have been modified that might affect the Speaker's Corner (meaning whether or not you can post in it). I think everyone who was able to post before should still be able to post, but if you suddenly can't, please tell me in the Contact the Mods thread (http://www.nightwishonline.com/index.php?/forums/topic/93-contacting-the-mods/) or message me.    If you're unaware of what the Speaker's Corner is, read about it here: http://www.nightwishonline.com/index.php?/forums/topic/912-forum-category-speakers-corner/    
Sign in to follow this  
Followers 0
Tuff

Festarikesä 2012

95 posts in this topic

Tuska julkasi nyt kyllä pari sen verran kovaa nimeä, että pakkohan se on lähteä. Tai lähinnä tuo Edguy on itselle ihan must-see, tullut aika pitkään fanitettua ko. bändiä ja otti kyllä päähän kun ei päässyt FME:hen katsomaan intin takia. Sabaton on sitten toinen mahtava kiinnitys. Että joo, minut löytää aivan varmasti Tuskasta ensi kesänä, toivottavasti paikalle löytää taas enemmänkin porukkaa tältä laudalta!

Mites muuten tuolla Suvilahdessa, onko olemassa joku uusi miittikivi? :D

0

^ Kappas vain, täällähän on muitakin kajaanilaisia.

Tuskaan lähtemistä olen itsekin miettinyt siitä syystä, että en ole koskaan aiemmin siellä käynyt ja metallimusiikista noin ylipäätänsä tykkään enemmän. Mietityttää vain tuo uusi paikka, kun siitä on saanut kuulla monelta taholta ristiriitaisia kommentteja. Toinen on se, että jos koko viikonlopuksi aikoisin tuonne lähteä, olisi kiva saada jotain seuraakin.

Todennäköisintä siis on, että menisin tänä kesänä Ilosaarirockiin veljen kanssa, jos hän vain ylipäätänsä aikoo sinne sitten lopulta lähteä. Joensuussa olenkin aiemmin vieraillut ja erinomaiseksi festariksi todennut. Joka tapauksessa aion käydä tulevana kesänä ainakin yhdellä festarilla. Kaksi festarireissua saattaa olla siinä rajoilla.

0

Kyllä itselläkin alkaa Tuska-lipun hankinta olemaan ihan must. Siellä on jo nyt joka päivälle 3 bändiä, jotka on hyvä nähdä. Ja Teditin: Suvilahdessa ei ole miittikiveä, ikävä kyllä, mutta viime kerralla taisimme tehdä suunnitelman, että tapaamme jäätelökiskan kulmalla (se on sopivasti varjossa, varsinkin jos tulee edellisen kerran hirmuhelteet). Toinen paikka, mistä taatun varmasti löytää tuttuja, on tottakai kaliateltta (koska sinne ei omia juomia saa viedä, mikä on /C:stä). Sielläpähän nähdään :)

Br,

--Madri

0

Madri: Jeps, no hyvä että joku miittipaikka kuitenkin on! Aika nihkeetä kyl tuo, ettei saa omia juomia tuoda enää.

Ja Melankolikko, kajaanistapa hyvinkin! :)

0

Kun Sauna pitää välivuoden niin harkinnassa on Jalometalli Oulussa jos vaan saa asiat selville.

Kyllä se nyt melko varma on, että sinne suunta käy. Joten jos joku kuvittelee tunnistavansa

allekirjoittaneen niin tulee rohkeasti hihasta vetämään. Lähempänä siitä sitten mistä voi tunnistaa :lol:

Samalla kävisi katsastamassa kaverien/ystävien voinnin ja elämänlaadun sillä hetkellä.

Päätöstä helpottaa myös se, että muilla festareilla on aika surkeita kattauksia bändien suhteen.

Muutamassa on se yksi joka kiinnostaa, mutta en ole valmis maksamaan lipusta vaadittua nähdäkseni

sen yhden. Nummirock on saa kunnian olla surkein. Ei yhtään bändiä joka kiinnostaisi 8)

0

Näyttää kyllä siltä että tuonne KuopioRockCockiin tulee lähdettyä, vaikka onkin vaan kaksi päivää. Sopivan hintainen ja kovia kotimaisia :) Harvemmin on Nightwish ja Tarot samoilla kinkereillä! Stam1na, Viikate, Kotiteollisuus, Eläkeläiset sekä kuuluisa "lissää tulossa!" viekoittelevat myös. Vielä kun saisi hyvänkokoisen festariporukan puhuttua ympäri. Voi olla haastavaa, tuolla kun ei mitään jättimäistä ulkomaista vetonaulaa ole.

Kellään kokemuksia noista juhlista? Minkälainen alue, onko leirintää, minkälainen matka keskustaan, muita käytännön asioita?

0

Laitetaan tämä nyt tännekin eli Arch Enemy Qstockiin. Itse olen halunnut nähdä bändin sen jälkeen kun katsoin "Tyrants Of The Rising Sun"-liven jolloin vasta tutustuin yhtyeeseen tarkemmin. Bändi tulee kotikaupunkiini, joten onhan se mentävä ainakin yhdeksi päiväksi kyseisille festareille pelkästään sen vuoksi. Todennäköisesti perjantain pääesiintyjä, saa nähdä. Kuun lopussa ohjelma ja liput myyntiin. Huippua :W:

0

Näyttää kyllä siltä että tuonne KuopioRockCockiin tulee lähdettyä, vaikka onkin vaan kaksi päivää. Sopivan hintainen ja kovia kotimaisia :) Harvemmin on Nightwish ja Tarot samoilla kinkereillä! Stam1na, Viikate, Kotiteollisuus, Eläkeläiset sekä kuuluisa "lissää tulossa!" viekoittelevat myös.

Jep, näinpä juuri. Mie oon myös nokkani suuntaamassa tuonne Kukkorokkiin. Kieltämättä tuolla on monta houkuttelevaa esiintyjää verrattuna vaikkapa Ilosaarirockiin, jonne meinasin aluksi lähteä, kunnes näin ohjelmiston. Iso Pettymyshän se oli, vain suunnilleen pari hyvää ja siihen jäi. Onneksi Kuopio ei ole kaukana...

Edited by Silent Whisper
0

Kellään kokemuksia noista juhlista? Minkälainen alue, onko leirintää, minkälainen matka keskustaan, muita käytännön asioita?

Kuopiorock järjestetään Väinölänniemessä, joka ainakin omien kokemusteni perusteella (olen ko. festareilla ollut vuosina 2007-2009) on todella viihtyisä festarialueeksi, joskaan ei mikään kovin iso. Vähän jännittääkin miten meinasivat sinne mahduttaa NW:n ja bändin yleisön :P Mikään ihan Ruisrockin, Provinssin ym. kokoinen festari ei siis tosiaan ole kyseessä, mutta voin suositella kuitenkin. Lavoja on ollut muistaakseni kolme, joista yksi on telttalava. Leirintäalue on, tosin siitä minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta. Keskustasta on alueelle ihan kävelymatka, jonkun kartan avulla löytää melko varmasti perille (varsinkin kun itse olemme kaverini kanssa soveltaneet "seurataan noita, ne on varmaan myös menossa sinne" -taktiikkaa :D).

Tosiaan en ole tuolla pariin vuoteen ollut, mutta nyt menossa pitkästä aikaa, ja sellainen käytännön asia ainakin tulee mieleen, että toivottavasti ovat nyt saaneet alueelle saapumisen toimimaan jotenkin paremmin. :huh: Sisäänmenoportteja on yleensä ollut vain muutama ellei jopa vaan pari, ja siksi alueelle pääseminen on yleensä kestänyt aika kauan. Eli kannattaa tulla ajoissa paikalle, jos ei halua juuttua jonoon. Muuta ei tule mieleen, voin yrittää vastata jos on jotain erityistä kysyttävää. :)

0

Jep jep, järjestyksenvalvoja ilmoittautuu! Kyseessä siis Provinssirock ja paikkana Saarilava. Sain viikko sitten sähköpostia ja minut olikin tosiaan hyväksytty ihan näihin jv-hommiin, vaikka korttia ei ole. Pitihän se asia vielä varmistaa, mutta tosiaan tapahtuman järjestäjä kuulemma hommaa väliaikaisen luvan noihin hommiin. Hehe, olen ollut innosta piukeena siitä viestin lukemisesta lähtien. :D En ihan tosissaan uskonut pääseväni jv-hommiin koska kaikki kurssitkin menivät jo ja luulin että sinne on paljon kortillisia tulossa. Majoituksen kohdalla luki vanin koulu 1, mutta kai se sitten selviää myöhemmin että mikä koulu se niistä kolmesta sitten on. Näin se ajatus sitten hienosti muuttui ihan konkreettiseksi. Ihan mahtavaa, eikä tarvitse maksaa muuta kuin itsensä sinne paikan päälle ja mahdollisesti poiskin. Tuohonkaan tapahtumaan ei ole kuin pari kuukautta enää aikaa, joten henkinen valmistautuminen tuohon työhön pitää aloittaa jo nyt. Iski siinä nimittäin pieni paniikki sen innon lisäksi. Toivottavasti siellä ei mitään suurempia satu kuitenkaan. :) Mutta saa sitten tosiaan tulla nykäisemään hihasta jos joku tunnistaa!

Lisäksi toinen varma onkin sitten tuo Kuopiorock, sinne menenkin sitten ihan taviksena. Ei vitsi kun ei jaksaisi odottaa ollenkaan. :D

0

www.kuopiorock.com löytyy jotain tietoa tapahtumasta. Lähin hotelli on Hotelli Puijonsarvi. Melko kalliit on noi huoneet tosin. Ihan ok tasoinen nukkumista ajatellen.

Itselläni on jo lippu :bounce:

Miten sitä sais ajan kulumaan nopeemmin... Täytyy kai mennä tekemään isompia puroja :nuts:

0

Varmat festarit tälle kesälle ovat Provinssi ja Kuopiorock. Molemmissa ihan "asiakkaana" tosin. :D Nämä viimeiset viikot ennen kesää saisivat mennä kyllä vähän vauhdikkaammin.

0

Viimeksi tässä vaiheessa kevättä olen ollut ilman mitään festarilippua vuonna 2007. Jotenkin kaikki suomen festarit tuntuvat floppaavan esiintyjien suhteen tänäkesänä. Monessa paikkaa tuntuu olevan jotain kiinnostavaa, mutta mikään ei houkuttele niin paljoa että kallista reissua tulisi tehtyä.

Tai sitten olen vain muuttunut wanhaksi ja kyyniseksi :P

0

Et ole Tuff ainoa mielipiteinesi. Eipä kyllä itseäkään innosta kotimaan festarit, samat bändit vuodesta toiseen...

0

Sama juttu Tuffin ja Heviprinsenssan kanssa. Silti pelkästään se, että Arch Enemy tulee tänne Qstockiin? Pakkohan bändiä on mennä katsomaan. Todennäköisesti bändi ei ikinä tule enää tänne välttämättä. Ostan yksittäisen päivälipun ja toivon, että samana päivänä on muitakin hyviä bändejä. Arch Enemy on sen arvoinen.

0

Hassua, minulle tästä taas on muodostumassa kaikkien aikojen festarikesä. :D Se on kyllä ihan totta, että hyyyvin samat bändit pyörivät joka paikassa joka vuosi. Itse tykkään toisaalta katsoa useampiakin keikkoja sellaisilta bändeiltä, jotka tiedän hyviksi, joten melkein kaikkialta löytyy kyllä nähtävää. Yleensä olen pitänyt festareille lähtemisen ehtona sitä, että siellä olisi vähintään ne 2-3 pakkonähtävää joista mielellään maksaa, mutta nyt tulee kyllä heitettyä pari reissua periaatteessa vain yhden esiintyjän perässä. Tähän vaikuttaa kyllä pitkälti se, että tuleva kesä on ensimmäinen, jolloin minulla ei ole mitään muita suunnitelmia festareiden lisäksi. Ja vaikka se ajokortti oli taskussa jo viime vuonna, nyt sitä tulee hyödynnettyä entistäkin paremmin :P Mutta tosiaan, ymmärrän hyvin niitä jotka odottavat festareilta jotain enemmän kuin niitä perusbändejä.

0

Qstockin lippujen myynti alkoi tänään, vaan ei ohjelmaa? Mitä vattua? Miten voi tietää minkä päivän lipun ostaa, jos haluaa nähdä varsinkin yhden bändin? Todella heikkoa toimintaa. Onneksi Arch Enemyn sivujen mukaan bändi esiintyy Oulussa 28.7 eli lauantaina.

0

Kuopion Rockcockista vielä sen verran, että käsittääkseni tänä vuonna päälava rakennetaan Väinölänniemen urheilustadionille, eli lääniä kyllä riittää Nightwishin yleisölle. Muuten alue lienee suurinpiirtein kuten ennenkin.

0

Mikäs sen parempi aloittaa kesäloma kuin osallistumalla Tuska-festivaaleille lauantai ja sunnuntaipäiviksi. Meno- ja paluukyydit ovat vielä varmistamatta mutta muuten kaikki on valmista. Keikkaseuraa en näillä näkymin (taaskaan) ole saamassa mutta eipä mulla juuri muutenkaan ole kavereita, kenen kanssa lähteä keikoille. Olen jo siihen tottunut. Tarkoitus olisi katsastaa ainakin Metsatöllin, Overkillin, Ministryn, Swallow the sunin ja Mokoman keikkakunto. Varsinkin Mokoma kiinnostaa siitä syystä koska aikovat soittaa yhden fanien äänestämän levykokonaisuuden läpi.

Tietääkö muuten kukaan, lähteekö rautatieaseman läheisyydestä mitään erikoiskuljetuksia sinne festarialueelle?

0

Itsellä jää kyllä todella vähiin festarointi tänä kesänä, ei vaan innosta tarjonta. Onneksi on kaikkea muuta kivaa ohjelmaa tiedossa ettei edes kovin paljon harmita. Näillä näkymin tulee käytyä Tammerfesteilla (Herra Ylppö, Stam1na, Mokoma ja Kotiteollisuus samassa paikassa samana iltana), Sotkamon Sykkeessä sekä Jalometallissa Septicfleshin takia.

0

ALCEST TUSKAAN! Homma on sitten sillä selvä, sinne vie tie :D

0

ALCEST TUSKAAN! Homma on sitten sillä selvä, sinne vie tie :D

Oli kyllä Refusedin ja Explosions In The Skyn jälkeen paras kiinnitys tämä kesänä. Pitänee Ruisrockin lisäksi pyörähtää siis myös monen vuoden jälkeen Tuskassa.

0

Täällähän tuntuu olevan aika kivasti porukkaa suuntaamassa Tuskaan! Itse ehdottaisin jonkinnäköstä meattia tuonne tai vaikka jotain perinteisen miittikiven kaltaista meininkiä. Kiinnostuneita?

0

Täällähän tuntuu olevan aika kivasti porukkaa suuntaamassa Tuskaan! Itse ehdottaisin jonkinnäköstä meattia tuonne tai vaikka jotain perinteisen miittikiven kaltaista meininkiä. Kiinnostuneita?

Jonnekin vois pistää toki miittinkiä pystyyn. Joko ihte alueelle taikka siihen nurmikko pläntille, joka oli oikealla kun porteille päin tallustellaan. Itse koen, että varsinainen festarialue ei niin miellyttävä Suvilahdessa ollut, että sinne suosittelisin minkään valtakunnan miittinkiä vaan, että alueen ulkopuolele jäävä, viime kesänä iloisten pienten juomaveikkojen täyttämä nurmikkoalue voisi toimia paremmin.

Viime kesän Tuskassa mitään vastaavaa toimintaa tämän lankun immeisten kesken ei tainnut ollakaan? Vai olenko mie jäänyt jostain paitsi? :lol:

0

Ääni nurmipläntille, Suvilahden alue on aika huono miittimistä ajatellen.

Itse en osaa sanoa osallistumisesta miittiin vielä mitään, vasta kun aikataulut ovat tiedossa. Riippuu myös paljon ostanko 3 vai 2 päivän lipun, nurtsille pääsee kesken päivän vain 3 päivän lipulla. Saa myöskin nähdä kuinka helppoa miittiä on järjestää sikäli, että tuolla soittaa läpi päivän 2 bändiä kerrallaan ja porukan musamaku on jossain määrin heterogeenistä, eli siinä missä toisella on luppoaikaa on toinen katsomassa bändiä joka on syy lähteä paikalle.

Viime kesänä ei miittiä varsinaisesti tainnut ollakaan.

0