• Announcements

• WhiteRaven

Speaker's Corner   02/22/2018

A few of the settings have been modified that might affect the Speaker's Corner (meaning whether or not you can post in it). I think everyone who was able to post before should still be able to post, but if you suddenly can't, please tell me in the Contact the Mods thread (http://www.nightwishonline.com/index.php?/forums/topic/93-contacting-the-mods/) or message me.    If you're unaware of what the Speaker's Corner is, read about it here: http://www.nightwishonline.com/index.php?/forums/topic/912-forum-category-speakers-corner/    
Sign in to follow this  
Followers 0
lattunen

Nightwish - keikat VI

489 posts in this topic

Oijoi.. Kyllä minustakin heräsi se pieni fanipoika kun pääsin kättelemään koko bändiä. Mun piti lähteä kahdeksalta, mutta siihen asti keikka oli aivan huikea.

(Ärsyttävää. Viisi päivää Helsingissä, mutta Nightwishin keikkaa ei kerkeä kokonaan katsomaan..)

0

Oli kyllä helvetin kivaa Tuskassa! Keikka oli loistava, settilista hyvä ja mukaan tarttui toi Nightwish - est. 1996 -paita ja From Wishes to Eternity -DVD. Todellakin oli rahan arvoista.

0

Mistä te oikein noita paitoja ostelitta? :D Oli kyllä kiva keikka. Olisi vain pitänyt tulla ajoissa eteen tai sitten fiilistellä suosiolla kauempaa. Jossain 7-8 rivin paikkeilla oltiin ja siinä välillä tuli basarit vähän liikaa läpi, mutta oh lala silti kun oli hyvä meno bändillä! Yleisö oli kyllä aika väsynyttä minusta?

Empun plektra osui mua suoraan otsaan :D Poimin sen maasta (muut eivät varmaan edes huomanneet). Sitten totesin, että tuskin tulen sitä mitnekään erityisesti säilömään ja annoin sen keikan lopuksi jollekin ~12v pojalle, jolla oli isänsä kanssa Nw-hupparit päällä. Tuskin meni väärään osoitteeseen :)

0

Tuskan keikka oli mahtava! Olin neljännessä rivissä ja ihka ensimmäistä kertaa Empun puolella lavaa. Aina ennen olen ollut joko keskellä tai Tuomaksen puolella, mutta tästä lähtien mahdollisuuksien mukaan parkkeeraan Empun eteen. Olin meinaan koko keikan hymy huulilla, kun tuo armas kitaristimme on vain niin ilopilleri. Sen asenne on tarttuva. :up: GO EMPPU! :guitar: Bändin fiilis tuntui muutenkin olevan paljon vapautuneempi kuin Saunassa?! Kyllä harmittaa odotella se pari vuotta seuraavaa rundia.

0

Tuskan keikka oli kyllä erittäin jees. Toimiva settilista, varsinkin Dark Chest of Wonders aloitusbiisinä oli siisteintä ikinä. Omalle kohdalle eka keikka Imaginaerum-rundilta ja kyllä tää Floorin kanssa tuntuu toimivan aika paljon paremmin, kuin Nightwishin edellisellä Kaisaniemen keikalla (onko siitä tosiaan jo viisi vuotta?).

Täytyy tosin kysyä, että eikö kukaan muu jäänyt ihmettelemään, miksi bändi lopetti kahden tunnin slotistaan huolimatta soiton jo 1½ tunnin jälkeen? Elättelin toiveita erikoisbiiseistä, kun oli normaalia pidempi soittoaikakin.

0

Sama juttu oli Saunassakin tuon soittoajan suhteen.

0

Täytyy tosin kysyä, että eikö kukaan muu jäänyt ihmettelemään, miksi bändi lopetti kahden tunnin slotistaan huolimatta soiton jo 1½ tunnin jälkeen? Elättelin toiveita erikoisbiiseistä, kun oli normaalia pidempi soittoaikakin.

Moni jäi ihmettelemään, mutta aiemmilla keikoilla käyneet tietävät, että he soittavat noin puolitoistatuntisia keikkoja. Nykyään ei encoreakaan soiteta.

Tuskan keikan alkupuoli tuntui minusta vähän kankealta, mutta loppupuolella päästiin lentoon, ja jäi erittäin hyvä maku tästäkin.

0

Tuskan keikan alkupuoli tuntui minusta vähän kankealta, mutta loppupuolella päästiin lentoon, ja jäi erittäin hyvä maku tästäkin.

Ei kai siellä ollut muuta kankeaa kuin yleisö? :D Ne on nuo festareiden sunnuntai-keikat tuollaisia. Siinä on parhaimmat/pahimmat tissutelleet huolella jo kolme tai neljä päivää. Olisi kyllä ollut hauska nähdä, että millainen meno olisi ollut perjantaina tai lauantaina. Ja kukaanhan ei ole kyllä sinänsä keikkaa haukkunut, minunkin kaverit, jotka eivät kyllä Nighwishia kuuntele pitivät näkemästään ja kuulemastaan. Yksi oli jopa aivan pähkinöinä.

Nightwish oli muuten ainoa bändi, jolla oli ns. miljoonan dollarin soundit. Kevyesti festareiden parhaat.

0

Kaks Suomen keikkaa jäljellä. Tällä rundilla ei taida olla kiertueenpäätöskeikkaa Hartwallilla, kuten (ainakin) parilla edellisellä?

0

Minkälaisilla kameroilla tai kännyköillä te oikein noita kuvaatte? Todella hienon kuuloista materiaalia jotkut noista taas kerran. Jos Suomesta ei mitään muuta hyvää maailmalle tule, niin ainakin laadukasta raskasmusiikkia ja hifi-tasoisia kännykkävideoita. 8)
Iltalehden uutisen mukaan Tuskassa 25000 ja samaan aikaan muutaman kilsan päässä Rock the Beachissä 51000 kävijää. Tuskan viimevuotiseen yleisömäärään tämä uusi festari aiheutti siis tiputusta vaivaisen tonnin. Hmm, vähän alkaa haiskahtamaan nuo järjestäjien selitykset kuoleman partaalla sinnittelevistä festareista siltä, että ennen erittäin tuottoisa bisnes onkin enää vain tuottoisaa bisnestä. Ei missään nimessä haluta kehuskella liikaa, ettei kukaan tule kateelliseksi tai uusia yrittäjiä tunge samoille apajille. Samalla tietenkin voidaan perustella tarvetta korkeammille lipunhinnoille.
(Sori off-topic, ei liity suoranaisesti mitenkään Nightwishiin, mutta kun tuli aihetta jo aiemmin vähän sivuttua, niin mietiskellään vielä tämän verran lisää ääneen.)
Empun plektra osui mua suoraan otsaan :D Poimin sen maasta (muut eivät varmaan edes huomanneet). Sitten totesin, että tuskin tulen sitä mitnekään erityisesti säilömään ja annoin sen keikan lopuksi jollekin ~12v pojalle, jolla oli isänsä kanssa Nw-hupparit päällä. Tuskin meni väärään osoitteeseen :)

Se oli tarkoitettu sulle! Emppu on tarkan kitaransoiton lisäksi millintarkka plekunheittäjä. Jos Emppu heittää plekun huolimattoman näköisesti maahan, se tarkoittaa sitä, että hän ei ole valmistusvirheen tai jonkun muun huonon viban vuoksi kelpuuttanut sitä jatkoon. Tai sitten hän haluaa lisätä hieman säpinää yleisöön järjestämällä pienimuotoisia, leikkisiä nopein voittaa-kisailuja. Intiassa misut kuulemma merkkaavat ihoonsa sormenpäänkokoisella täplällä sen kohdan, johon Empun plektra on osunut. :D

0

Oli kyllä huikea keikka Tuskassa. Tämä oli jo neljäs näkemäni keikka Imaginaerum-kiertueella, mutta eipä ole vieläkään alkanut kyllästyttää yhtään, vaan pikemminkin jokainen keikka tuntuu olevan toistaan parempi.

Floor Jansen otti lavan haltuun komeasti ja lauloi todella hienosti. Tällä kertaa hän hallitsi myös Anetten aikaiset biisit lähes täydellisesti. Selvästi oli keikkatauolla mietitty, miten ne kannattaa laulaa. Ainoa negatiivinen asia Floorissa on vähän persoonaton ääni. Livenä Floor on teknisen taitonsa ansiosta Tarjaa ja Anettea parempi, mutta voi olla, että studiossa Floor ei yllä äänensä takia samalle tasolle kuin persoonallisemmat edeltäjänsä.

Minusta yleisö oli hyvä. Olin Stratovariuksen keikan ja muiden tarpeiden takia melko kaukana lavasta, mutta sielläkin porukat olivat varsin mukavasti mukana. Olen paljon vaisumpiakin yleisöjä Nightwishin keikoilla nähnyt, joten yllätyin positiivisesti, kun kaikilla ei ollutkaan kädet taskuissa.

Itse en taas ollut tarkoituksella muutamaan kuukauteen katsonut settilistaa, joten She Is My Sin, Bless the Child ja Romanticide olivat mukavia yllätyksiä. Mainiosti toimivatkin, erityisesti viimeiseksi mainittu. Dark Chest of Wonders oli nostettu avausbiisiksi ja eihän siitä muuta voi sanoa kuin, että parempaa tapaa avata keikka tuskin on, varsinkin kun pyrotkin on niin tyylikkäästi ajoitettu. Olisihan tuossa settilistassa parantamisenkin varaa. Ever Dream, Nemo, Last of the Wilds, Amaranth ja Over the Hills and Far Away olivat biisejä, joista en juurikaan jaksanut innostua. Mutta toisaalta onhan noiden mukanaolo täysin perusteltua. Paitsi Over the Hillsin, kun bändillä hittejä riittää paljon omastakin takaa. Noiden itselleni vähemmän tärkeiden kappaleiden aikana tietysti toiveet siirtyivät jo vähän siihen suuntaan, että josko suursuosikkini Ghost Love Score ja/tai Song of Myself olisi jälleen setissä mukana. Ja sieltähän ne lopussa tulivatkin. Ghost Love Score on Floorin laulusuoritusten osalta paras biisi. Song of Myself taas on minusta livefiilistelyjen kannalta täydellinen biisi, kunhan vaan jaksaa hakata kädellä suunnilleen koko ajan ilmaan vielä siinä vaiheessa (välillä täytyy vaihtaa vasuriin). Keikan kovinhan se taas oli.

0

Tuli tosiaan tuo tuska koettua....Mutta....Amaranthen jälkeen,niin no...jäi vähän kyllä nightwish taustalle.Ehkä se ku nimmareita hain ni turvamies siinä teltan luona sanoi jotenki tylsästi,ei kuvia ei ylimääräisiä höpinöitä ni ehkä myös siksi jäi vähän kylmäksi.Tuomakselle sanoin pari sanaa ja se hetki lämmitti mieltä samoin she's my sin kappaleen esitys.Storytime oli myös mahtava.Ja mitä tulee Flooriin...ikinä ennen ollut sen kuullut laulavan ja se hehkutuksen määrä sai mut ehkä toivomaan liikaa.Mutta nimmareissa oli kyl todella lämminhenkinen.Äh.Syy on kyllä meikäläisessä ja se mitä tapahtui mun ja amarathen tyyppien kaa,sen jälkeen vaan....

0

AAAA TUSKAAA!

Oli kyllä upea päivä! Vaikka oon ollut fani yli 10 vuotta ja käynyt keikoilla 8 vuoden ajan, niin ensimmäistä kertaa pääsin tapaamaan bändin ja hakemaan nimmarit ja hyi että minuu jännitti, en saanut koko päivänä syötyä miltei mitään! Tietty harmitti, kun itse venasit yli puolitoista tuntia niitä nimmareita ja sitten kiellettiin kaikki höpinät ja yhteiskuvat, jotta kaikki ehtis saada nimmarit, niin se tietty vähän jäi harmittamaan.. Mutta sainpahan nimmarin ja jotain mutistua ja sain sentään halit <3 Ehkä yhteiskuvat olisi ollut jo liikaa tällä jännityksellä!

Ja keikka oli aivan ihana, itse tykkään setistä ihan mielettömästi ja Ever Dream oli tullut takaisin jee! Tietty jäin kaipaamaan Oceanbornilta, Wishmasterilta ja Centurylta vaikka mitä biisejä (ja oisko vähän hienoa kuulla Floorilta joku Poet ;_; ) mutta en silti voisi jättää tuostakaan setistä mitään pois! Puoleentoistatuntiin ei valitettavasti ihan kaikki lempparit mahdu :(

Mutta ääää oli kyllä ihana keikka, emmie osaa muuta sanoa ja kyllä kannatti lähteä, vaikka olenkin vielä ihan shokissa tuon lyhyen tapaamisen jälkeen xD Ilosaari onkin jo ensi viikolla, mitä ihmettä, yleensä on aina seuraavaan keikkaan ikuisuus niin nyt on jo kulman takana, apua! Ja viimeinen keikka ennen taukoa, kamalaa :(

EDIT: Ja piti kiittää yleisöä tuossa edessä Tuomaksen puolella lavaa, oli aivan mieletön meininki! Ihmettelin, että miksi jotkut sanoivat yleisöä laimeaksi, kun ainakin tokassa rivissä oli hirveä meininki, kaikki joras ihan täysillä, olitte ihania :) !

Edited by Huurreturkki
0

Tietty harmitti, kun itse venasit yli puolitoista tuntia niitä nimmareita ja sitten kiellettiin kaikki höpinät ja yhteiskuvat, jotta kaikki ehtis saada nimmarit, niin se tietty vähän jäi harmittamaan.. Mutta sainpahan nimmarin ja jotain mutistua ja sain sentään halit <3 Ehkä yhteiskuvat olisi ollut jo liikaa tällä jännityksellä!

Yhteiskuvat, löpinät ym. kiellettiin jo edellisenä päivänä Testamentin nimmarisessiossa. Oletan, että juuri sen takia, että mahdollisimman moni ehtisi saada nimmarit, kun jonoa oli paljon jo siinäkin. Itse olin NW:n nimmarijonossa hyvissä ajoin, edessäni oli ehkä muutama kymmenen tyyppiä, ja alkoi minuakin siinä ärsyttää juuri nämä halailijat. Aikaa kului ja jono venyi venymistään. Tietysti voi sanoa, että olisivat tulleet ajoissa paikalle, mutta kyllä tuo alkoi jo lähennellä muinaista Dingo-hysteriaa, että roikutaan siellä jokaisen kaulassa... Ehkä minä olen vain liian vanha, että ymmärtäisin.

0

EDIT: Ja piti kiittää yleisöä tuossa edessä Tuomaksen puolella lavaa, oli aivan mieletön meininki! Ihmettelin, että miksi jotkut sanoivat yleisöä laimeaksi, kun ainakin tokassa rivissä oli hirveä meininki, kaikki joras ihan täysillä, olitte ihania :) !

Täällä yksi tokarivin joraajista :waves: . Mulla oli ainakin hauskaa enkä myöskään allekirjoita sitä, että yleisö olisi ollut laimea! En osaa sanoa, mille sijalle Tuskan keikka menee omassa NW-keikkalistauksessa (8 keikkaa nähty vuodesta 2004 eteenpäin), mutta ehdottomasti johonkin sinne kärkipäähän. Ainoa, mikä jäi harmittamaan oli, että yhtään yllätysbiisiä ei tullut. Floor olisi myös voinut vierailla välillä Tuomaksen puoleisessa reunassa, että olisi voinut vähän lähempää töllistellä tätä Hollannin ihmettä :D. En tiedä, miten tässä jaksaa odottaa seuraavat pari vuotta seuraavia keikkoja...

0

^ No varmaan se meno oli hyvä siellä ensimmäisessä ja toisessa rivissä, mutta yleisöä on muuallakin kuin kahdessa ensimmäisessä rivissä, ainakin Nightwishin keikoilla. :D Joissakin paikoissa se näytti tältä:

Toki se videokuvan kautta näyttää todellisuutta ankeammalta, mutta silti.

0

Eli siis tästä voi päätellä sen että festareilla ei jengi ole mukana ja kun on yksittäinen keikka niin jengi on mukana? Meinaan ei Hartwall-Areenalla noin ankeaa ollut :D

0

^ Kyllä veikkaan, että Ilosaarirockissa on hyvä meininki. Se keikka on lauantaina joskus 23.00. Tuohan oli sunnuntaina 19.00 ja kyllä se vaikuttaa, osalla on töitä seuraavana päivänä, toiset on vetäneet jo kolme päivää viinaa, jne. Lisäksi tuohan oli vielä Tuskassa, eli siellä oli kyllä aika paljon porukkaa, jotka eivät Nightwishia ole nähneet (ainakaan useasti). Silti sanoisin, että tuo keikka oli voitto Nightwishille, mitä siinä kerkesin porukkaa jututtamaan ja minkälainen yleisfiilis jäi. Niin ja olihan siellä "se uus" laulaja, joten aika moni tosiaankin vain kuunteli, tai lievästi hytkyi mukana.

0

Tässä eturiveissä joranneille ja muillekin videomateriaalia siitä miltä meno näytti Tuskassa taaempana:

0

En tiedä, onko näitä postattu jo, mutta MsSuperCherie-käyttäjällä on Youtubessa oikeinkin hyvällä audiolla ja kuvanlaadulla äänittettyä pätkää Sauna Open Airista. Eturivistä harvemmin tämäntasoista jälkeä saa aikaan, ei ees bassot vedä ääntä säröille.

Itse kuuntelin nämä hyvillä kuullokkeilla, makoisasti kuului.

0