Sign in to follow this  
lattunen

Nightwish - keikat VI

489 posts in this topic

Tässä menee yleisöllä todella lujaa, eikä bändi jää tuosta energiasta osattomaksi.

Saa nähdä minkälaista hulinaa oli Argentiinan 15. päivän keikkalla, olihan se EA kiertueen viimeinen.

Tässä menee yleisöllä todella lujaa, eikä bändi jää tuosta energiasta osattomaksi.

Saa nähdä minkälaista hulinaa oli Argentiinan 15. päivän keikkalla, olihan se EA kiertueen viimeinen.

Kylläpäs tuosta videosta tulee hyvälle tuulelle. :D Aikamoinen meno. Todellakin yritän saada itseni jonain päivänä katsomaa Nightwishia livenä tuonne Etelä-Amerikan tienoille. Tahtoo tuonne yleisön sekaan.

edit: Ja kiitos Dille. Pitää sitten viimeistään maaliskuun tienoilla alkaa viimeistään harkitsemaan lippujen hankkimista, jos vaikka tietäisi jo saako keäksi töitä vai ei.

Edited by Haukka

Koko 14.12. keikka!

Kiva toi hyräily ja yhteislaulu Nemossa. Hyvä että Nightwishiin on tullut huudatustakin. Missä lauletaan kappaleiden sanoja.

Edited by InsaneOne

Tuomas ja Emppu laittoivat oikein jalalla koreasti kohdassa 14.18 :D. Pakko matkustaa joskus Etelä-Amerikkaan kokemaan tuo keikkakokemus. Suomessa tuollaisesta menosta voi vain haaveilla

^ BlackFang: Mietin just ite samaa. Tai no, en tiedä uskaltaisinko itse tuonne keikalle, mutta sitä, että Suomessa ei oo ihan heti tulossa tuollaista meininkiä parhaimmillaankaan. :D Varmaan on Tosi Nastaa tulla kotiyleisön eteen tuon keikkafiiliksen seasta.

The second night in Buenos Aires was even warmer...how that is possible is a big mystery to me haha, but apparently it was possible. A song was filmed for a video that will be online soon. No idea how we look like, there is no make up in the world that can survive sauna's haha! But the chemistry that was there those nights will be there on that recording, I am sure of that! -Poiminta Floorin blogista.

Saas nähdä mikä sieltä tulee :)

Tästä meiningistä vois suomalaisyleisö ottaa oppia :W: Helsingin keikalla tuntui välillä, et olen ainoa joka moshasi ja pomppi täysillä mukana. Ja paikat oli kentällä lavan oikealla puolella n. rivissä 7-8 :)

Yksikin nainen katsoi kuulemma minusta mallia milloin pitää taputtaa 8)

Minua on alkanut enenevässä määrin vituttaa se miten tietyt yleisön edustajat riehuvat niin että saa itse varoa koko ajan kyynärpäitä ja oluttuoppeja. Eilinen keikka oli tästä hyvä kokemus ja riehunta loppui vasta kun avauduin suoraan. En minä maksa lippua siitä että joudun varomaan koko ajan mihin astun, katson ja missä tuoppini on. Ja ei, en tarkoita että pitää olla suolapatsas mutta kaikki moshpittaajat ja muut ääliöt saavat täältä hyvin äkkiä kyynärpäätä tai nyrkkiä jos tulevat eteeni.

Minua on alkanut enenevässä määrin vituttaa se miten tietyt yleisön edustajat riehuvat niin että saa itse varoa koko ajan kyynärpäitä ja oluttuoppeja. Eilinen keikka oli tästä hyvä kokemus ja riehunta loppui vasta kun avauduin suoraan. En minä maksa lippua siitä että joudun varomaan koko ajan mihin astun, katson ja missä tuoppini on. Ja ei, en tarkoita että pitää olla suolapatsas mutta kaikki moshpittaajat ja muut ääliöt saavat täältä hyvin äkkiä kyynärpäätä tai nyrkkiä jos tulevat eteeni.

Oikein hienoa provokaatiota jälleen Dille

Niin minua taas vituttaa se etten kehtaa yksinäni alkaa mitään ihmeellistä tekemään. Massaan on hyvä sulautua ja ryhmästä saa voimaa. Jos yleisö olisi oikeasti messissä, niin uskaltaisin itsekin hieman revitellä. Syy on toki myös itsessäni, mutta toivoisin sellaista yleistä fiilistely sekopäisyyttä myös Suomen keikoille. Jos ei meiningistä pidä,niin aina voi jäädä kauemmas tai ottaa istumapaikat. Terveisin: otti kerran istumapaikat, ja istui 2. n 50v koko ajan paikallaan istuneen ihmisen välissä koko saakelin keikan.

Itse ainakin hypin ja tanssin keikalla ihan niin paljon kuin jaksan ja vaikka kukaan muu ei hyppisikään siinä ympärillä, niin ei se minua haittaa. Joten kyllä me suomalaisetkin fanit saadaan sama meno tännekin, jos vaan aletaan kaikki kunnolla revittelemään :) Rohkeasti vaan, kerranhan sitä vaan itsensä nolaa. Helsingissä oli ainakin omalla kohdalla hyvä meno, siinä useampi jätkä moshasi rivissä ja moni muukin hyppi ympärillä ja oli mukavan villi meno. Oli siinä toki vieressä nainen, joka vain seisoi paikoillaan ja pisti kädet korvilleen joka kerta kun kiljuin, mutta toisaalta jokaisella on oma tapansa nauttia keikasta, joten ei siinä mitään, ymmärrän kyllä.

Mutta jos joku haluaa oikeasti revitellä, niin anti mennä vaan, vaikkei muut tekisikään mitään. Ei sitä kannata aina välittää mitä muut tekee tai ajattelee :) Minäkin olin ennen keikoilla, etten uskaltanut huutaa tai tanssia, jos kukaan muu ei tehnyt niin, koska kuten ylempänä sanottiin, massaan on helpompi sulautua, mutta enää ei ole mitään estoja, vaan täysillä vaan alusta loppuun. Teininä tietysti itse olin sen verran epävarma, että pelkäsi "nolaavansa" itsensä, jos tanssi siellä kun kukaan muu ei tanssinut, mutta nyt vanhempana uskaltaa jo olla oma itsensä, ihan sama mitä muut ajattelee :D Ja kyllä ne eteen tulevat tietää, että siellä huudetaan ja hypitään, että se on niitten ongelma, ei niiden takia kannata omaa iloa pilata. Kaikki nauttii tavallaan, joten jos haluaa riehua, niin anti mennä vaan!

Ja ei en ole sellainen, että ketään huitoisin tahallani tai kenenkään juomia kaatelisin, vaikka täysillä olenkin mukana ja hypin. Välillä vahingossa käsi osuu johonkuhun, mutta välillä jonkun käsi osuu minuunkin eikä se haittaa, rapatessa roiskuu :) Ei kannata ottaa niin vakavasti.

Öö siis pointti oli se, että ei mennä Etelä-Amerikkaan, vaan pistetään sama menno tänne Suomeenkin, näytetään ens kesän festareilla, että on meistä suomalaisyleisöstäkin riehumaan :D Yllätetään bändi! Eihän sitä koko yleisöä voi väkisin pakottaa riehumaan, jos ihmiset ei tahdo, mutta ne jotka haluaa revitellä, niin uskaltais vetää täysillä :)

Oikein hienoa provokaatiota jälleen Dille

Se ei ollut mitään provokaatiota vaan puhdas mielipide. Seuraavan kerran kun joku "moshpittaaja" tönäisee kaljat syliini, hän saa keikalta muistoksi verisen nenän.

Se on kaksisuuntainen katu, voi olla että itse joudut lähtemään pää kainalossa.

Tai sitten: Mitäs jos katsot keikkaa vähän syrjempänä jos et kerran tahdo osallistua?

Naurattaa/vituttaa nää tyypit jotka seisoo siinä pitin vierellä ja kaikista koomisimpia ovat ne YönRitarit jotka ovat pitin laidalla ja pitävät mimmiaan siinä ja heti tulee kyynärpäätä kun joku tulee metrinkin päähän.

Jokainen voisi hakea vähän kontrasti HC/ETC puolelta, windmilliä sataa ja jalat heiluu siellä pään yläpuolella. Okei, itsekään en tuota arvosta pahemmin, mutta ymmärrän. Se joka pittiin tahi lähelle uskaltaa, tietää mitä siellä tapahtuu. Se että seisoo pitissä / pitin vieressä ja nillittää siitä, no se on vähän noloa.

Ainahan sitä paikkaa voi vaihtaa jos ei halua keskelle pittiä/pitin reunaan joutua. :)

Seuraavan keikan katson tosiaan sieltä missä ei "Pittiä" näy. Ja ensimmäistä "Pittaajaa" potkaisen päähän niin lujaa kuin lähtee.

Siinäpä tosikkoilua kerrakseen, toivottavasti ei satuta samaan keikkapaikkaan ettei henki lähde :huh: Kukin tavallaan, hmm? Eiköhän tuo siirtyminen tapahdu itsestään, että pittaajat menee pittiin ja ei-pittaajat ei-pittiin, jos järki päätä yhtään pakottaa. + siinä tarvii ketään väkivallalla uhkailla.

Edited by unforgiven

Vituttaa, kun joka kerta, kun tahtoisin kuunnella Onnelassa musaa rauhassa keskellä tanssilattiaa ja juoda kaljaa, niin siihen tulee kauhee läjä ihmisiä riehumaan ympärille. :(

Eiköhän jokainen löydä keikkapaikasta ihan sen itselleen sopivan katselupaikan. Itse en ole ikinä pitissä ollut enkä muutenkaan riehu tai fyysisesti eläydy musiikkiin, mutta silti olen aina löytänyt itselleni mukavimman ja häiriöttömimmän katselupaikan. Usein ihan lavan edestäkin. Harvoinpa pitti koko keikkapaikkaa täyttää, joten rauhallisen katselupaikan varmasti jokainen halutessaan löytää. Mielestäni jokainen saa nauttia keikasta haluamallaan tavalla - niin pittaajat kuin kädet taskuissa seisovatkin. Musiikkiin eläytyvien sijaan enemmän minua ärsyttää keikoilla henkilöt, jotka väkisin koittavat päästä eteen repien ihmisiä edestään pois tai työntämällä kyynärpäällä selkään.

Edited by fgh

Teditin, repesin. :D

No, sen verran täytyy olla Dillen kanssa samaa mieltä, että ei se ole kamalan kivaa, jos on maksanut lipusta ja valinnut hyvän paikan, niin sitten keikan puolessa välissä lähtee hirviä pitti siinä ympärillä päälle ihan yhtäkkiä ja itse jää keskelle tönittäväksi. Varsinkin, kun sen pitin paikkaa voi olla vähän vaikeaa ennustaa ennen keikkaa, minä olen ainakin nähnyt pittejä useammissa kohdissa yleisöä. Molemminpuolista kanssaihmisten huomioimista toivoisi kyllä keikoilla enemmänkin esiintyvän. Aidattu pittialue semmoista meininkiä kaipaaville? Oma lukunsa ovat toki nämä kaksimetriset (känni?)ääliöt, jotka yhtäkkiä keksivät raivata tiensä eturiviin itseä 30 senttiä lyhyempien yli.

P.S. Ei ollut muuten tällaisena hentosena tyttönä todellakaan kivaa jäädä parinkymmenen itseä isomman jätkän jalkoihin. Jos kaveri ei olisi mua sieltä pitin seasta pelastanut, niin olisihan tuossa voinut jo vammojakin saada.

P.P.S. Sanottakoon vielä, että itsekin tulee hypittyä keikoilla ja tanssittua, mutta pyrin tekemään sen niin, etten tönisi ja huitoisi vierustovereita.

Edited by Usvanneito

Vituttaa, kun joka kerta, kun tahtoisin kuunnella Onnelassa musaa rauhassa keskellä tanssilattiaa ja juoda kaljaa, niin siihen tulee kauhee läjä ihmisiä riehumaan ympärille. :(

Joo, tiedän tunteen. Kerran vieläpä joku naikkonen tuli tanssilattialla hytkymään aivan lähelle laskien kätensä olkapäilleni. Silloin toimin kuten Dillingerkin tuossa ylempänä neuvoi, eli tälläsin niin että veri lensi.

Noh, vakavasti ottaen nämä on vähän vaikeita asioita. Itseäkin on joillain keikoilla häirinnyt lähellä pyörinyt moshpit. Mutta toisaalta ei ne yleensä kauhean laajalla alueella ole, joten kauas ei tarvitse siirtyä välttääkseen iskut. Nightwishin keikoilla Suomessa näistä ei juuri taida huolta olla, mielestäni meno voisi olla vähän riehakkaampaakin. Luulen vaan, että se vaatisi jonkin hieman pienemmän keikkapaikan ja jonkun spesiaalikeikan, jolloin paikalla olisi lähillä bändin todellisia faneja.