• Announcements

• WhiteRaven

Speaker's Corner   02/22/2018

A few of the settings have been modified that might affect the Speaker's Corner (meaning whether or not you can post in it). I think everyone who was able to post before should still be able to post, but if you suddenly can't, please tell me in the Contact the Mods thread (http://www.nightwishonline.com/index.php?/forums/topic/93-contacting-the-mods/) or message me.    If you're unaware of what the Speaker's Corner is, read about it here: http://www.nightwishonline.com/index.php?/forums/topic/912-forum-category-speakers-corner/    
Sign in to follow this  
Followers 0
lattunen

Nightwish - keikat VI

489 posts in this topic

Itseäni harmittaa aivan vietävästi, kun ei tullut tutustuttua NW:iin paremmin silloin kun bändi oli vielä pienempi ja keikkaili klubeillakin. Mutta saattoihan tuo olla, ettei aika olisi ollut silloin kohdallani kypsä suurempaan tuttavuuteen. On jäänyt kaivelemaan myös se, että minulla olisi ollut, olisiko vuosi ollut 1999, loistomahdollisuus nähdä Nightwish Ilosaaressa, mutta jätin sitten tilaisuuden käyttämättä. Keikka-areenana oli varmaan telttalava, sillä muistan käyneeni alueen reunalla ihmettelemässä meininkiä, muistan Tarjan äänen ja muistan, että tungos oli sen verran suuri, että ajattelin, etten viitsi lähteä tunkemaan tuonne joukkoon ja lähdin pois. Argh.

Itseäni keikkayleisössä ärsyttävät eniten edestakaisin marssijat ja jatkuvasti paikkaavaihtavat ja juurikin ne, joiden on aivan pakko tunkea tilaan, jonne ei oikeasti enää mahdu. Erityisesti, jos tunkija on parimetrinen äijänköriläs. Olen itse niitä, jotka tykkää eläytyä keikkaan fyysisesti, mutta pyrin Usvanneidon tavoin huomioimaan myös muut. Mikä alkaa olla siinä vaiheessa melkoisen hankalaa, jos ei ole juurikaan tilaa liikkua. Ainahan sitä voi toki siirtyä sivummalle hyppimään, mutta ydinjoukosta erillään se ei ole niin kivaa, vaikka sitäkin tulee toisinaan harrastettua.

Kyllä on taas ihmisen elämä vaikeeta... :D

0

Jos on tylsää nyt jouluna, niin tässä koko päätöskeikka (15.12.2012). Äänen laatu on hyvä ja ei kuvakaan huono ole.

part1

part2

part3

part4

Edellisen kerran kun suomalaisyleisö on mainittu Etelä-Amerikan maiden kanssa samassa lauseessa puhuttaessa villeimmistä yleisöistä.. taidetaan mennä niinkin kauas taaksepäin kuin Metallican Ruisrockin keikka vuonna 99. Sekin taisi johtua siitä, että juuri silloin oli alkoholipolitiikka muuttunut ja kaikki tempaisivat viinat huiviin jo portilla. Keikalla oli kyllä kova meno, varsinkin kun se oli loppuunmyyty ja lava oli todella pieni Metallican kokoiselle bändille. Siinä joku 27000 ihmistä yrittää tunkea lavan eteen, joka vaikutti vain 15 metriä leveältä, eikä ollut mitään väliaitoja. Se taisikin olla viimeinen kerta, kun olen ollut eturivissä millään keikalla. Enemmän taisin silti nähdä keltaisia liivejä naaman edessä kuin bändiä lavalla. Se johtui yksinkertaisesti siitä, että crowd surfingia oli katkeamatta ja järkkärit otti sitten niitä vastaan siinä edessä. Muutama mätkähti aika pahan näköisesti pää edellään siihen kenttään. Oli oikeastaan ihme, ettei kenellekään käynyt pahemmin. Paine selän takanakin oli kova. Jäi mieleen 3 tyttöä, joista vain yksi pystyi sinnittelemään keikan loppuun, kahdella muulla tuli hätä ja itkun kanssa heidät nostettiin pois. Mutta tämä keikka oli siis sellainen, että bändi haastattelussa mainitsi suomalaisen yleisön yhdestä parhaimmista.

0

Se on muuten outo piirre, että ne on yleensä nämä HEVIfanit, jotka aina itkevät piteistä vaikka Suomessa yleensä metallikeikoilla on ihan superväsähtänyt meno verrattuna mihin tahansa muuhun genreen tai tapahtumaan, ainoat hyväksyttävät tavat nauttia keikasta kun ovat nyrkin tai hiusten heiluttaminen, jalkojen siirtely voi jo aiheuttaa paheksuntaa ja ilmeisesti Dillen tapauksessa myös väkivallalla uhkailua.

Onneksi tuolla HEVImiesten halveksumalla hardcore/metalcore/whatevercore puolella on kuitenkin aika hyvääkin meininkiä välillä. Ja vaikka se pikkutyttöjen musiikiksi aina silloin tällöin leimataankin hevipiireissä, niin ainakin siellä kestetään toisten ihmisten läsnäolo eikä neiteillä jostain läikkyneistä bisseistä.

Piteistä itkeminen on ihan naurettavaa, katsokaa keikat dvd:ltä jos noin paljon ahdistaa. Ja keikoilla ei todellakaan myöskään ole mitään varattuja paikkoja vaikka olisit nököttänyt samassa kohtaa salia tuntikaupalla, ne on viidakon lait jotka siellä määrää. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

0

No, jos muiden keikkonautinnon pilaaminen on hyvää meininkiä niin se on sitten ihan sen pilaajan pään sisäinen se ongelma.

Ja minä en maksa lippua siitä että saan nauttia vaatteilleni läikkyvistä juomista ja varoa kyynärpäitä, kuten jo kertaalleen sanoin.

villeyk, jos olet elokuvissa ja siellä joku joko a)kommentoi kovaan ääneen leffaa, b)rapisuttaa sipsipussiaan niin että se ärsyttää tai c)teatterissa on kuuma niin että se ärsyttää, tässä keikkatapauksessa ei ole mitään tuosta poikkeavaa.

Kaikki pitti-idiootit ja känniääliöt saavat täältä edelleen hyvin äkkiä muiston keikasta.

0

Koska vanhana HEVIfanian voin sanoa että musiikki pelasti minut urheilulta, en myöskään viihdy keikoilla joista ei tiedä onko tullut painisalille vai klubille.

Core-osaston keikoilla HEVIfanin ongelmaksi muodostuu se, että pääosa tyyliin seonneesta jengistä on energisiä nuoria miehiä jotka tulevat paikalle lähinnä juomaan perseet ja purkamaan frustraatioitaan painimalla. (Ville tietää varmaan core- musiikkityylin historiasta, mistä syövereistä tämä painiharrastus kumpuaa. Kilju tosin on vaihtunut lageriin :P )

Kaikki core-alkuiset tyylit tarkoittavat *yksinkertaistettuna* "punkkia särökitaralla" ja se, osaako kukaan bändistä soittaa tai laulaa ei oikeasti kiinnosta ketään kunhan volyymit pysyy kaakossa. Punk-aikana metelin tahdissa painittiin jopa vaaka-asennossa lattialla yhdessä kasassa, nyt tämä core-tyyli on pystypainia jota siis kutsutaan pitiksi. Jotkut promilleilla lastatut ääliöt :drunk: äityvät joskus jopa kick-boxingia muistuttaviin älyttömyyksiin... :evil:

Summa summarum: Jos nyt jostain syystä joudun kuuntelemaan core-bandiä niin mielelläni pönötän yrmyn näköisenä jossain reunalla pitin ulottumattomissa tarvitsematta varoa jonkun läikyttävän oluttani. :] Soitto- ja laulutaitoisen HEVImetal bändin astuessa lauteille saatan siirtyä pönöttämään lähemmäs lavaa. Ja jos oikein lujaa alkaa mennä niin voi joskus jopa letti heilahtaa ja jalka lyödä tahtia. :devil:

/OT

0

Jos jokin yhtye, esimerkiksi Nightwish, varta vasten haluaa yleisön, joka heiluu vauhkona, voihan se aina hankkia sellaisen paikalle. Pääsylippuja voi esimerkiksi myydä puoleen hintaan tai antaa ilmaiseksi niille, jotka lupaavat heilua keikalla mahdollisimman paljon. Jos ei muu auta, yhtye voi vaikka palkata heilujia. Sama pätee yleisöönkin: jos suomalainen keikkatunnelma on liian laimeaa, voi kuka tahansa yleisön jäsenkin palkata itselleen riittäväksi katsomansa määrän kanssaheilujia. :)

Onnekseni Nightwish ja keikkojen järjestäjät eivät ole nirsoilleet vaan vaatimuksena on ollut vain pääsylipun verran rahaa.

0

Jos jokin yhtye, esimerkiksi Nightwish, varta vasten haluaa yleisön, joka heiluu vauhkona, voihan se aina hankkia sellaisen paikalle. Pääsylippuja voi esimerkiksi myydä puoleen hintaan tai antaa ilmaiseksi niille, jotka lupaavat heilua keikalla mahdollisimman paljon. Jos ei muu auta, yhtye voi vaikka palkata heilujia. Sama pätee yleisöönkin: jos suomalainen keikkatunnelma on liian laimeaa, voi kuka tahansa yleisön jäsenkin palkata itselleen riittäväksi katsomansa määrän kanssaheilujia. :)

Onnekseni Nightwish ja keikkojen järjestäjät eivät ole nirsoilleet vaan vaatimuksena on ollut vain pääsylipun verran rahaa.

Kai tämä oli läppä? Jos oli niin :lol: ,jos ei niin??? :huh:

0

Kai tämä oli läppä?

Toki. Sarkasmia käytettiin jo aiemmin, ja päätin lisätä uuden lajin tähän humoristisen keskustelun virtaan. :P

Anteeksi.

Olen kuitenkin tyytyväinen, että Nightwishin keikat ovat ihan tavallisia yleisötapahtumia. Puku- ja käyttäytymiskoodi on minulle tarpeeksi yksinkertainen: ostan lipun ja menen paikalle; heiluminen on vapaaehtoista.

Edited by Fëa
0

Sekä NW:n että COB:n hallikeikoilla olen ollut kentällä katsomassa. Muistan hyvin miten COB:n edellisellä jäähallikeikalla meno oli kaikista raisuinta lämppäri Ensiferumin aikana, jolloin silloinkaan ei kyllä (onneksi)ollut mitään pittiä ainakaan minun paikkani lähellä.

NW:n musiikki nyt ei ole onneksi mitään varsinaista tönimismusiikkia muutenkaan.

Dille kyllä ilmoittaa vastedes kaikille metrin säteellä hänestä oleville milloin heidän riehuntansa häirtsee hänen keikkanautintoaan.

(ja tuo oli myös sarkasmia)

0

Toki. Sarkasmia käytettiin jo aiemmin, ja päätin lisätä uuden lajin tähän humoristisen keskustelun virtaan. :P

Anteeksi.

Olen kuitenkin tyytyväinen, että Nightwishin keikat ovat ihan tavallisia yleisötapahtumia. Puku- ja käyttäytymiskoodi on minulle tarpeeksi yksinkertainen: ostan lipun ja menen paikalle; heiluminen on vapaaehtoista.

Niin siis en vain ollut varma ymmärsinkö oikein... :lol: Mutta ei siinä. :)

0

Jos on tylsää nyt jouluna, niin tässä koko päätöskeikka (15.12.2012). Äänen laatu on hyvä ja ei kuvakaan huono ole.

part1

part2

part3

part

Kiva meininki keikalla. Kyllä huomaa et etelä-amerikassa ns. fanitetaan :)

0

Kokemukseni mukaan "pittaajat" ovat yleensä niitä kusihousuja joilla on just tullut ikää ostaa kaljaa mutta aivot jääneet 13-vuotiaan tasolle.

Aah, nautiskelen jo nyt ajatuksella että voin viettää koko Turisas-keikan maanantaina turvallisesti baarin puolella, kaljamuki kourassa, miksauspöydän vieressä seisten, ilman pienintäkään pelkoa siitä että joku kusipää tulee viereen riehumaan :)

0

Kokemukseni mukaan "pittaajat" ovat yleensä niitä kusihousuja joilla on just tullut ikää ostaa kaljaa mutta aivot jääneet 13-vuotiaan tasolle.

Onpa ihailtavaa yleistystä. Kyllä vaan minä olen tavannut nimenomaan paljon fiksuja ihmisiä, jotka myös sattuvat pitämään pittauksesta. Kukin tavallaan. Erikseen sitten toki ovat ne, jotka väen vängällä yrittävät tönimällä saada 2-3 hengen pittiä käyntiin.

Mutta jospa vaan antaisit ihmisten nauttia siitä mistä nauttivat. Mikään pakko juuri sinun ei ole osallistua. Ja ei, minäkään en pidä piteissä heilumisesta enkä siis täysin puhtaasti pysty sitä ymmärtämään, mutta ymmärrän kuitenkin sen, että minä en ole mikään sanomaan onko se oikeanlaista vai vääränlaista keikkakäyttäytymistä.

Ja ps. rikosilmoitus on tosiasia, jos päädyt tinttaamaan esim. minua keikalla vain oman heilumiseni vuoksi. Harkitse vähän mitä puhut :huh:

0

Onpa ihailtavaa yleistystä. Kyllä vaan minä olen tavannut nimenomaan paljon fiksuja ihmisiä, jotka myös sattuvat pitämään pittauksesta. Kukin tavallaan. Erikseen sitten toki ovat ne, jotka väen vängällä yrittävät tönimällä saada 2-3 hengen pittiä käyntiin.

Pittaus ja fiksu ihminen eivät kyllä todellakaan kulje käsi kädessä. Viimeinen lauseesi jo sen kertookin. Jos on aivot päässä, annetaan toisille ihmisille rauha katsoa keikkaa omalla tyylillään eikä tulla tönimään. Eikä myöskään etuilla tyyliin "mä tulen nyt tähän". Siinäkin tapauksessa täältä tulee hyvin äkkiä nahkavitosta.

Mutta jospa vaan antaisit ihmisten nauttia siitä mistä nauttivat. Mikään pakko juuri sinun ei ole osallistua. Ja ei, minäkään en pidä piteissä heilumisesta enkä siis täysin puhtaasti pysty sitä ymmärtämään, mutta ymmärrän kuitenkin sen, että minä en ole mikään sanomaan onko se oikeanlaista vai vääränlaista keikkakäyttäytymistä.

Ja mikään pakko ei ole muiden pilata omaa keikkaani heilumalla piripäisesti edessäni niin että saan katsoa koko ajan milloin läsähtää joko nyrkki naamaan tai bisset syliin. Heilukaa ihan vapaasti kuin heinäseipäät mutta ette minun edessäni. Kiitos.

Ja ps. rikosilmoitus on tosiasia, jos päädyt tinttaamaan esim. minua keikalla vain oman heilumiseni vuoksi. Harkitse vähän mitä puhut :huh:

Ihan vapaasti saat ilmoittaa poliisille. "Se oli se yx vaaleatukkainen jätkä jolla oli bändipaita". Yhy yhy.

0

Itse ainakin kävin vahingossa FM2000:n keikalla, jossa ilmiselvästi juttuun kuului hillitön pittaaminen, pomppiminen ja letkajenkat. Oli ehkä parhaita keikkoja ikinä, vaikken itse pitannutkaan vaan lähinnä seisoin pitin reunamilla :D Kyllä se tekee artisteillekin varmasti hyvää mieltä, kun näkee että porukka nauttii. Ja tunnen moniakin tyyppejä, jotka siinä pittaamisessa olivat mukana, eikä ne todellakaan mitään vatipäitä ole. Että taitaa joillain olla vähän oma vitutuskateuskäyrä katossa, kun ei jaksa ymmärtää toisten ihmisten tapoja nauttia. Ei minua ainakaan yhtään haitannut tuo meno, vaikka pientä runtua jalalle tulikin! Että pitatkaa vaan pittaajat mielin määrin minun puolestani!

Ja Dille, kyllä täällä aika monella taitaa sun nimi tiedossa olla. :--)

0

Ja Dille, kyllä täällä aika monella taitaa sun nimi tiedossa olla. :--)

Onneksi ei naama kuitenkaan :)

0

Te kaikki muut olette ihan perseestä ja minä olen muuten kaikkitietävä kuningas. Vihaan Nightwish faneja ja jos esimerkiksi näen jossain ihmisen pitävän ko. bändin paitaa niin annan tälle samantien turpaan. En voi ymmärtää mitä järkeä on ylipäänsä pitää bändi paitaa, koska ne ovat rumia ja tämä on fakta. Olihan metallican henkilöllä x kerran bändin y paita, joten lähetin hänelle postissa uhkaus kirjeen. Kuuntelin bändin x tuotannon läpi eilen ja voin todeta, että Sami Vänskä ei laulanut siinä. Trollaaminen on jees!

Ja jos joku nyt vastaa tähän jotain, niin voin jo valmiiksi sanoa, että olet väärässä ja minua ei kiinnosta. Offilla läträäminen on ihanaa ja nautin siintä, kun saat muut lautalaiset provosoitua. Kun nyt kuitenkin vastaat tähän, niin sen jälkeen postaan itse innoissani jälleen vastauksen ja tällä kertaa vastaan postaukseesi niin, että quottaan sieltä lauseita ja kirjoitan niiden alle jotain omaa hevon sontaani. Elämä on ihanaa.

-Kille Willinger

0

Trollia ei kyllä pitäisi ruokkia, mutta en voi vastustaa kiusausta olla vielä ottamatta osaa keskusteluun.

Dillinger, mitä mieltä olisit tällaisista suhtautumisesta tupakointiin?

Tupakoiminen julkisilla paikoilla on aivan perseestä.

Jos en saa kulkea kaupungilla rauhassa, ilman että tupakan savua kantautuu päälleni, niin tinttaan kyllä saman tien kuonoon. En halua, että vaatteeni haisevat ja että kuolen ennenaikaisesti keuhkosyöpään. Tupakoiva ja fiksu ihminen eivät nimittäin kulje käsi kädessä. Kokemukseni mukaan tupakoitsijat ovat niitä kusihousuja, joille on just tullut ikää ostaa röökiä, mutta aivot jääneet 13-vuotiaan tasolle.

Tupakoikoot rauhassa, mutta jos minun lähelle tulevat, niin taatusti vedän turpaan.

0

Arvoisa Teditin,

Kommenttisi ei liity mitenkään käytyyn keskusteluun enkä siksi ota siihen kantaa millään tavalla, paitsi toteamalla että erittäin huonosti yritit provosoida.

0

Arvoisa Teditin,

Kommenttisi ei liity mitenkään käytyyn keskusteluun enkä siksi ota siihen kantaa millään tavalla, paitsi toteamalla että erittäin huonosti yritit provosoida.

Totta, se ei liity keskustelun aiheeseen, vaan se liittyy sinun tapaasi tuoda oma mielipiteesi esille. Tarkoitus ei ole provosoida, vaan yritin esimerkin avulla saada sinut miettimään, että voisiko niitä asioita tuoda vähän fiksummin esille, kuin uhkailemalla turpaan lyömisellä, jos jokin ei nyt satu itseäsi miellyttämään? Kaikille on varmasti tullut selväksi se, ettet pidä pittaamisesta, mutta kai ymmärrät, että noin jyrkkää ulosantia omista mielipiteistä saatetaan pitää vähän lapsellisena. Useimpia ihmisiä myös ärsyttää, jos leimaat heidät johonkin ryhmään kuuluvaksi ja haukut samalla. Samankaltaista argumentointia on vaikkapa "Kaikki sivarit on homoja!" tai "Amikset on tyhmiä ja ajaa Corollalla ympyrää!" -huutelut.

Ymmärrän kyllä, että tarkoituksesi onkin saada aiheesta väittelyä aikaiseksi, sillä olet nyt postaillut samoja mielipiteitä tähän ketjuun useita kertoja. Olisi mukavaa, jos aiheesta pystyisi keskustelemaankin, eikä koko asia päättyisi samaan väkivalta-uhkailuun joka kerta.

Pittaamiseen voisin ottaa vielä yleisesti kantaa sen verran, että itse pidän siitä. Mahtava tapa päästellä vähän höyryjä sopivan reippaan musiikin tahdissa. Toki se täytyy tehdä fiksusti, eli selkeästi sillä muodostuneella pittialueella, eikä tietenkään tarkoituksella kosketa sivullisiin. Jokainen kuitenkin varmaan ymmärtää sen, että jos seisoskelee siinä reuna-alueella, kun sata ihmistä juoksee toisiaan päin, ei välttämättä kalja pysy kädessä. Tämä ymmärrys pitäisi löytyä molemmilta osapuolilta, eli ymmärretään se, että kaikkialla ei voi pitata, eikä isossa ihmisjoukossa kaikkialla voi seistä rauhassa. Valitettavan usein ihmisiltä ei kuitenkaan tahdo löytyä halua ymmärtää tai toimia yhteistyössä, niin että kaikilla olisi kivaa.

Myönnettäköön, että täysi-ikäisyyttä ei ole vielä kun vasta muutama vuosi takana. Kusta ei kuitenkaan ole kovin paljoa housissa ja siihen olen valitettavasti puolueellinen ottamaan kantaa, että ovatko aivoni 13-vuotiaan tasolla vaiko eivät.

0

Samaa mieltä. Kamalaa musiikkia...

Viime kesän festarin moshpit oli jees siihen asti kunnes nilkka meni. Omistin myös varmaan sen jälkeen maailman kauneimman polven. ''All the colours of the rainbow..''

Edited by belowlights
0

Jospa Dillinger ja kaikki muutkin nyt palaisivat alkuperäiseen aiheeseen joka oli siis nimenomaan Nightwishin keikat, ei keikat yleensä tahi keikkakäyttäytyminen.

Latinofanien innosta saa toki keskustella mutta jos menee vielä vänkäämiseksi, provoiluksi jne. alkaa sadella jäähyjä, OK? Ja jos haluaa yleisesti keikkaetiketistä keskustella, sen voi tehdä sivistyneesti ja rauhallisesti jossakin yleispuolen topicissa.

0

Kiitos Morrigan. Vaikka suomi-foorumi huomattavasti vähemmän moderointia kaipaa verraten esim. enkkulautaan, on hyvä että välillä vihelletään peli poikki. Huomattavasti mukavampi lukea asiallista keskustelua aiheesta kuin tappelua siitä minkälaista on "oikea" keikkakäyttäytyminen ja uhkailua turpaanvetämisestä.

Sen verran täytyy tosin kyllä vielä huomauttaa Dillingerille näin lopuksi, että sekä nimi että naama on tiedossa esim. täällä osoitteessa melko hyvin johtuen mm. yhteisistä fb-kavereista. Joten jos todella tosissasi noissa uhkailuissa olet, jo ihan omankin elämäsi vuoksi suosittelisin harkitsemaan muutaman kerran ennen kuin ketään lyö. Eikä kukaan sitä paitsi niin anonyymi ole, etteikö tekijät tekoihin löytyisi.

0