Sign in to follow this  
Dead To The World (92)

Tuomas

83 posts in this topic

Ajattelin nyt aloittaa tällaisen topicin, kun en jostain syystä samanlaista löytänyt foorumin suomipuolelta. Lisäksi Tuomaksen soololevyn julkaisu lähestyy. Näemmä single julkaistaan ensi kuun alussa ja varsinainen albumi luultavasti huhtikuussa:

http://www.madsupply.com/en/shop/band+merchandise/tuomas+holopainen

Itse ainakin odotan kyseistä julkaisua innolla, onhan Roope Ankan Elämä ja teot tullut luettua läpi useita kertoja ja muutenkin Don Rosa on minulle se paras ankkojen piirtäjä. Tulee varmasti olemaan levy hieno ja erilainen kokemus.

Tulipa tuo sinkku tilattua ennakkoon. Levyä en viitsi ennen tilata kuin Nuclear Blastin shoppiin ilmestyy heidän versionsa. Täälläkin jo kieli pitkällä julkaisua odotellaan. 

Tabletinkäyttäjille, nightwish-applikaatiosta löytyypi uutukaisen sinkun/videon maailmanensi-ilta. Ite tykkäsin kovasti!

Niin ja eiköhän tuo juutuubiinkin jotain kautta pian päädy.

Minäkin kävin appsista sinkun kuuntelemassa/katselemassa. Kovasti tykkäsin myös, ihan erilaista oli tämä kuin mitä itse kuvitteli sen olevan. Täytynee hankkia ihan levy.

Miksiköhän ei löydy minun appsista? Kävin katsomassa, että olisiko ollut päivityksiä ohjelmaan, mutta ei niitäkään näyttänyt olevan.. :S

...Homma selvis. Elikkä videon olisi pitänyt tulla oikeasti vasta huomenna. Jostain syystä Appstore oli laittanut päivityksen jakoon liian aikaisin.

Ehkä me Android -tabletin omistajat saadaan se sit huomenna :)

Hienoa video ja tykkään biisi aika kovasti. Levy kyllä talteen.....

Yllätyin kovasti. Tämä taitaa nyt olla se meidän monien kauan odottama nuotiolevy, joka varmasti ainakin itseeni iskee kovasti. Erittäin hieno video ja kappale, ja ilmeisen tarkoituksellisesti tyylillisesti otettu etäisyyttä Nightwishiin ja metalliin. Tämähän on suorastaan enyamaista kepeyttä ja synkkyyden sijaan inspiroivaa ja toiveikasta fiilistelyä. Kyllä kuuluu Tuomaksen läpi niin Vangelis kuin Mike Oldfieldkin. Juuri kun ehtii salaa miettimään, mitä seuraavaksi ja kuinka nykytasosta voisi vielä muka parantaa, niin vaan T. Holopainen jälleen tekee sen. Toivottavasti pääsee myös mainstream-soittoon nämä biisit.

Tuomas, olet todella nero ja saat musiikillisesti koottua ks kirjan tapahtumineen erittäin hyvin jo tähän kpl! :wub:

Eskapismi on parasta "huumetta"  :music:

Linkki poistettu. Muistutan kappaleen virallisen julkaisun olevan vasta parin viikon päästä ja tuon appsin olevan exclusive-juttu. -HooPee-

Odotukset oli aika korkealla, ja kyseisen biisin kuunneltuani voin sanoa että pettyä ei ainakaan tarvinnut. On lähes käsittämätöntä miten Tuomas on saanut aikaiseksi jotain täysin erilaista Nightwishin musiikkiin verrattuna, menettämättä kuitenkaan yhtään persoonaansa, kyllähän tuosta kuulee heti kenen biisi kyseessä. Uskomattoman upeaa, taas.

Kyllähän tuosta välittömästi Tuomaksen käsialan tunnistaa. Rauhoittava ja kaunis biisi. Johannan ääni sopii Tuomaksen musiikkiin kyllä ihan mainiosti! En malta odottaa levyä! Tämä nosti kyllä odotuksia entisestään. En ikinä kyllästy siihen, miten Tuomas saa yksinkertaisetkin asiat kuulostamaan niin monikerroksiselta ja täydelliseltä! Sointukiertohan on sama kuin Storytimessa mutta onhan se toimiva ja kaunis kulku.

Tässä biisissä on kyllä jotain koskettavaa koko yksinkertaisuudessaan. Vaikka ei olisi koko sarjakuvakirjaa eläessään lukenut, ei se haittaa yhtään, sillä tässä kipaleessa  on jotain yleispätevää. Kaikki lähtee jo kappaleen nimestä ja siitä miten kappaleen alussa ovi avautuu ja lopussa sulkeutuu (Huom. oma tulkinta). Ja siinä välissä nuo lyriikat ja tietty tunnelma, niin täytyy myöntää, että tippa oli lähellä tulla linssiin. Tähän, jos mihin pätee se vanha hokema, "Elämä on".

Kai sen kehtaa ääneen sanoa: Jää ostamatta tuo levy. Aihepiiri ei kiinnosta itseä ollenkaan ja tuskin musiikkikaan hirveästi puhuttelee. Enkä osta alusta asti bändiä seuranneena levyä vain siksi että sen on Tuomas säveltänyt. Seuraavaa NW-levyä odotankin sitten jo erittäin kovasti. En vähiten Floorin takia, vaan siksi että Imaginaerum on muiden levyjen tapaan jo aivan puhkisoitettu.

Ihan mielenkiitoisen oloinen projekti. Etenkin kun olen itsekin aika kova lukemaan akkareita ja pidän elokuvamusiikista.

Täytyy kuitenkin myöntää, että en ole varma jaksanko tuota tulevaa tekelettä hommata tai alkaa kuuntelemaan, koska tuo a Lifetime of Adventure kipale kuulostaa kyllä todella vaisulta. Vähän liirum laarum ja keijukainen laulaa fiilis jäi koko biisistä. Tietenkään koko levyn sisältöä en voi vielä varmasti tietää, mutta mahtipontisempi ja "voimakkaampi" soitto iskee minuun paremmin kuin tällainen "herkempi" ja jollain tapaa "venytetympi" musisointi. (Puhun nyt siis fiiliksestä).

Yllätin itseni pitämällä tuosta sinkusta todella paljon, plus Kurkelan laulu on aivan mahtavaa kuultavaa!

Joko olen nauttinut vahingossa psykedeelejä, olen muuten vain sekaisin tai sitten se johtuu siitä, että olen viime aikoina kuunnellut tosi vähän musiikkia, mutta huh-huh mikä biisi. Oon ihan täpinöissäni ja mykistynyt. Harvoin mikään biisi sentään aiheuttaa itselleni jatkuvia kylmiä väreitä. Tää on tunnetasolla juuri sitä, miksi olen aikoinani alkanut Nightwishia kuunnella.

Tekisi mieli kirjoittaa, että odotukset tulevaa levyä kohtaan nousivat tähtiin, mutta toisaalta en nyt oikein uskalla odottaa yhtään mitään. Onko ensi-ihastuminen kuitenkaan todellista ja kestävää.

Ohoi, piti nyt ihan vain tuon uuden kipaleen takia tulla pitkästä aikaa kirjoittamaan tänne. IHANA! Levy taisi juuri mennä hankintalistalle!

(P.S. Jostain syystä en enää foorumiuudistuksen jälkeen voinut kirjautua aiemmalla nickilläni.. :( Eli Usvanneito tässä hei, ehkä joku vielä muistaa ^___^)

Latasin appin, mutta en kyllä osannut löytää tuota videota sieltä. Osaatteko neuvoa? Vai oliko se vain hetken aikaa ennakkokuuntelussa? :(

Latasin appin, mutta en kyllä osannut löytää tuota videota sieltä. Osaatteko neuvoa? Vai oliko se vain hetken aikaa ennakkokuuntelussa? :(

on se siellä. Siinä alkunäytössä, missä on vähän niinkun "kortteja". Siellä on oma "kortti" tuomaksen ankka levylle. Jos nyt sait mitään selkoa tästä ontuvasta selityksestä. :)

tosin liekö vahingossa postattu pari päivää etuajassa kun minun tietääkseni piti vasta 7. päivä tulla...

Kyllä sen tänään piti, eli ei päässyt vahinkoja sattumaan. Sinkku tulee 7. päivä.

Mahtava biisi. Mike Oldfieldiltä on saatu vaikutetta, etenkin lopun kitarasooloon, ja Johanna laulaa kauniisti. :) Paikoitellen Jossun ääni muistuttaa jopa Anettea.

Huomasiko kukaan, että kertosäkeen sävelkulku on hyvin samankaltainen kuin Tarotin Hell knows'in alkuriffissä?

Loistobiiisi! Johannan ääni on siinä parasta. Nätti ja yksinkertainen. Ei tämä kovin nuotioiselta kuulosta, mutta ehkä niitä vielä kuulee..

Voin vaan kuvitella miten pähkinöinä Tuomas on ollut Don Rosan läsnäolosta :D