Sign in to follow this  
Dillinger

The Dark Element

5 posts in this topic

Kuinkas moni teistä aikoo ostaa tämän tulevan projektin levyn jolla ovat mukana siis Anette Olzon ja ex-Sonata Arctica kitaristi Jani Liimatainen? Itse kuuntelin nuo kaikki neljä ennakkoon annettua biisiä ja onhan tämä mukavan kuuloista, olkoonkin että kyllä se Anetten ääni valitettavasti Nightwishistä muistuttaa. Ja on noissa biiseissäkin jotain Holopaista. Ja todella toivon myös että jos ja kun on annettu ennakossa peräti neljä biisiä, ettei käy niin että ne ovatkin ne levyn parhaat kappaleet. Mutta juu, mielipiteitä kuulen mielelläni.

Ensimmäisen kerran kun kuulin my sweet mystery kappaleen niin tuli heti mieleen Bye bye beautiful kappale jo pelkästään musiikkivideosta. Kappaleet on ihan ok.

Levy tilattu. Tulee ensi viikolla, ainakin toivottavasti. Postin kuljetus ainakin täällä Espoossa takkuilee edelleen todella pahasti. Tosin eilen ilmestynyt Inferno myös tuli eilen, tosin iltaseitsemältä.

Eilen sain käsiini fyysisen äänitteen ja kertaalleen kuuntelin etukäteen Spotifysta. Eihän tämä musiikki mitään ennenkuulumatonta ole, mutta kuitenkin pääosin erittäin hyvin tehtyä ja hittiaineksia vähän joka biisissä. Ehkä pari vähän keskinkertaisempaa kappaletta, mutta kokonaisuus enemmän kuin ok. Eri asia on sitten, miten nopeasti tähän kyllästyy, eri vivahteita kun ei kovin paljon ole.

Posti kulku on kyllä mystinen asia. Viimeiset kaksi vuotta olen tilannut lähes kaikki äänitteeni Levykauppa X:stä, joskus vasta julkaisua edeltävänä keskiviikkona ja AINA levyt ovat olleet postilaatikossa perjantaina. Eli sen suhteen ei ole ollut valittamista. Näin siis täällä Lounais-Suomessa.

Posti toi levyn itselleni myös alkuviikosta ja pari kertaa olen nyt levyn kuunnellut. Mielipiteeni on se että levy ei todellakaan ole mikään sellainen jota tekisi mieli kuunnella joka päivä mutta se on vain hyvä asia. Nimittäin olen itse huomannut että ne levyt jotka vetävät pään irti kertalaakista joko eivät tarjoa kahden kuuntelun jälkeen enää mitään tai sitten niitä tulee kuunneltua kaksi viikkoa putkeen joka päivä jonka jälkeen ne jäävät hyllyyn. Tämän levyn kohdalla minusta on oikein puhua sillä karmealla "ihan kiva" sanaparilla. Anetten ääni on edelleen ihan ok, ja Liimatainen biisintekijänä myös ihan ok. Olkoonkin että myönnän haistaneeni Dark Elementin biiseissä kaikuja Liimataisen toisen bändin eli Cain's Offeringin kappaleista. En tarkoita mitään suoria lainauksia vaan vain sitä "yleisilmettä". Mutta niinhän se Holopainenkin tykkää kirjoittaa tietyllä tavalla toisiltaan kuulostavia kappaleita. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. 

Ja siitä levy ansaitsee minusta lisäpisteet että se EI ole sellainen "3 pää irti raitaa ja 7 haukotteluraitaa" tyylinen paketti, mihiin niin moni bändi tänä päivänä syyllistyy. 

Summa summarum: Ihan asiallinen paketti. Keikoilla tätä bändiä tuskin nähdään kylläkään, ellei sitten kyseessä ole joku one-off tyylinen veto jossain.